Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Prvá jazda: Mercedes-Benz Triedy C – Elegantný športovec

Mercedes-Benz Triedy C predstavuje v mnohých smeroch revolúciu pre model. Má byť oveľa viac športovejší, ako bol kedykoľvek pred tým.

Čo by ste v skratke mali vedieť o novej Triede C? Samozrejme, ako každý tuší, táto trieda patrí medzi najúspešnejšie modely v histórii automobilky. Ak rátame model W201, tak je na trhu už viac ako 40 rokov a spolu predali viac ako 10 miliónov kusov. Samozrejme, aj táto generácia narástla, z čoho môžu najviac profitovať cestujúci na zadných sedadlách. Čo je v mojich očiach možno menším mínus je výrazné splývanie dizajnu a línii s ostatnými či už väčšími alebo menšími modelmi a neskúsené oko ich bude mať problém rozoznať na ceste.

Veľmi zaujímavým faktom je aj to, že  v posledných generáciách  dominantné predaje tvorili AMG Línie, preto sa rozhodli niektoré stupne výbav vypustiť.  Preto od teraz v novej generácii W206 môžete na cestách stretnúť 2 odlišné bodykity, ktoré rozoznáte hneď na prvý pohľad mohutnejšími nárazníkmi, inými maskami a falošnými žiabrami. Navyše, nová Trieda C má vždy falošné koncové výfuky, uvidíme čo prinesú vo verziách z divízie AMG. Dizajn exteriéru dopňajú 2 druhy predných a zadných svetiel, ktoré vždy využívajú LED technológiu. Vyšší rad, Digital Light, používa technológiu s 1,3 milióna zrkadiel, ktorá dokáže excelentne vyrezávať ostatné vozidlá.

V interiéri nájdeme 2 displeje s možnosťou dvoch rozmerov. Oba využívajú buď 9,5 alebo 11,9-palcový displej prístrojovej dosky a nového multimediálneho systému MBUX vždy využívajúci LCD technológiu. Palubná doska je pritom konečne mierne orientovaná na vodiča, a to konkrétne o 6 stupňov. Pozitívne hodnotím aj fakt, že ovládanie klimatizácie je síce dotykové na displeji, ale je vždy aktívne a pripravené na všemožné pokyny.

Ďalšou veľmi zaujímavou informáciou je aj to, že nová trieda C sa zriekla vzduchového podvozku, s výnimkou plug-in verzií (25,4 kWh batéria, dojazd na čistú elektrinu cca 100 km a nabíjanie do 30 min, bez schodu v batožinovom priestore), ktoré ich budú mať len na zadnej náprave. Dôvod? Veľmi malý záujem. Čo je však zaujímavejšie, tak po prvýkrát bude môcť byť opciou zadná natáčacia náprava, a to ako pre klasickú zadnokolku, tak pre verzie 4 Matic, čo v praxi znamená priaznivejšie športové vlastnosti a lepšiu manévrovateľnosť. Mercedes sa snaží priblížiť potrebám mladých športovo orientovaným zákazníkom a na rozdiel od kompaktnejších modelov je v predu nová štvorprvková náprava, menšie modely využívajú klasický McPherson. Vodičovi okrem toho stačí urobiť menej otočení volantom, aby docielil plné vytočenie kolies. S riadením zadnej nápravy je to nezávisle od koncepcie pohonu 2,1 namiesto 2,35 (náhon na zadné kolesá s komfortným riadením), resp. 2,3 otočení (verzie 4MATIC s komfortným riadením).

Pri rýchlostiach nižších ako 60 km/h sa zadné kolesá natáčajú do opačného smeru ako predné kolesá – pri parkovaní až o 2,5-stupňa proti uhlu natočeniu kolies prednej nápravy. Rázvor sa v závislosti od situácie virtuálne skracuje a vozidlo sa vďaka tomu správa obratnejšie, svižnejšie a agilnejšie. Od rýchlosti 60 km/h sa zadné kolesá natáčajú rovnakým smerom ako predné kolesá, a to až do uhla 2,5 stupňa. Rázvor, ktorý sa tým virtuálne predĺži, ponúka citeľné výhody: vyššiu jazdnú stabilitu a bezpečnosť jazdy vo vyšších rýchlostiach, rýchlejšie zmeny jazdných pruhov alebo náhle vyhýbacie manévre.

My sme si počas pomerne dlhého testovacieho dňa letmo vyskúšali celkovo 5 vozidiel C200, 3x C220 d a C300 a všetky boli zatiaľ bez pohonu všetkých kolies. Súhrne sme s nimi absolvovali zhruba 450 kilometrovú trasu. Všetky zatiaľ dostupné motory sú vždy radové štvorvalce, či už naftové alebo benzínové a sú vždy elektrifikované.  Naša trasa štartovala z Bratislavy, krátke zastavenie sme absolvovali v novom modernom showroome automobilky Mercedes-Benz v Nitre a potom sme sa vydali malebným prostredím kľukatých cestičiek do Banskej Štiavnice. Tam nás privítali v reštaurácii Pivovaru ERB, ktorý sa môže pochváliť pivom výnimočnej chuti a vysokej kvality. Dokonca sme absolvovali krátku exkurziu a dozvedeli sme sa, čo všetko je dôležité pri výrobe kvalitného lokálneho piva. Po exkurzii  veľmi chutnom pohostení sme sa vybrali inou cestou späť do Bratislavy. Letmo sme sa zastavili ešte v žrebčíne v Topolčiankach, kde od roku 1921 bolo narodených a odchovaných viac ako 8 000 koní. Zameriavajú sa tam na chov shagya – arabského, arabského plnokrvného, lipicanského, huculského a športového koňa. Kone z Topoľčianok sú úspešné nielen na domácich, ale i zahraničných športových kolbiskách a to v celom rade jazdeckých disciplín.

Pýtate sa na cenu? No je to pomerne dosť. Novú Triedu C je možné objednať u autorizovaných predajných partnerov Mercedes-Benz, pričom cena začína pomerne vysoko 47 052 eur s DPH (C 180 sedan), ale zato s bohatou výbavou a prvkami aktívnej a pasívnej bezpečnosti.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov