Test: LEXUS NX 350h 4×4 e-Four Overtrail – Späť k prírode
Lexus NX vo výbave Overtrial odkazuje na pôvodnú spätosť vozidiel SUV s prírodou.
Autá kategórie SUV sa už dávno nekupujú preto, aby s nimi niekto jazdil v teréne, a keď existuje značka, ktorej SUV si dokážem najmenej predstaviť v teréne, tak je to Lexus. Samozrejme, neberiem do úvahy také exotiky ako Ferrari Purosangue, Lamborghini Urus, Roll-Royce Cullinan, Bentley Bentayga, Aston Martin DBX707… A napriek tomu, že pre mňa je Lexus výsostne značka, s ktorou by mi ani nenapadlo „off-roadovať“ – skôr by som šiel do terénu s BMW alebo Mercedesom než s Lexusom –automobilka ponúka pre model NX výbavu Overtrail, ktorá odkazuje na pôvodnú spätosť vozidiel SUV s prírodou.
Jazdí na čiernych 18-palcových diskoch s pneumatikami 235/60 R18. Musím povedať, že po dizajnovej stránke mi vôbec nechýbali kolesá s nízkoprofilovými pneumatikami a po jazdnej už vonkoncom nie. Na jednej strane totiž balónové pneumatiky krásne dopĺňali delikátne tlmenie nerovností Lexusu, na strane druhej Lexus upokojuje a nenabáda k agresívnej jazde, takže som ani nepomyslel na to, že by nízkoprofilové plášte mali lepšie vedenie stopy. Samozrejmosťou je decentná ochrana exponovaných častí karosérie – spodných častí nárazníkov, prahov dvier a blatníkov, ale to majú aj ostatné verzie. Ja som navyše testoval verziu v metalickej béžovej púštnej farbe, ktorá sa k charakteru výbavy Overtrail hodí asi najviac.
V interiéri nájdete syntetickú kožu v kombinácii Tahara Khaki a čiernej farby, na dverách dekoračné drevené obloženie Bookmatch Woodgrain a čierny strop. K tomu, samozrejme, všetko, čo Lexus NX ako taký ponúka – to znamená najvyššiu úroveň kvality a luxusu, bohatú výbavu, pokoj na palube…
Výbava Overtrail však má aj zopár technických fines, napríklad režim Off-Road, ktorý aktivujete samostatným tlačidlom na stredovom tuneli. Mimochodom, výbava Overtrail je dostupná v hybridnej verzii 350h 4×4 E-Four a plug-in hybridnej 450h+ 4×4 E-Four, takže pohon 4×4 je samozrejmosťou – je to však elektrická štvorkolka, predné kolesá poháňa spaľovací motor s elektromotorom, zadné kolesá ďalší elektromotor. Ja som skúšal hybridnú verziu 350h, s ktorou som aj v náročnejších podmienkach ako obvykle dosiahol spotrebu 7,1 l/100 km. Reálne sa však dá jazdiť na hranici 6 l/100 k. Ďalšou finesou Overtrailu sú adaptívne tlmiče, s ktorými je podvozok v komfortnom nastavení príjemne mäkký a extrémne mäkko tlmí prenos rázov do kasne – akusticky aj fyzicky – no ani v športovom nie je zbytočne tvrdý.
Stručne
Čo treba uznať
- Lexus NX parádne tlmí nerovnosti.
Čo nám chýbalo
- V podstate nič.
Čo nás prekvapilo
- Overtrail má „balónové“ pneumatiky 235/60 R18.
Lexus NX 350h 4×4 E-Four Overtrail
Cena (základ/test) 46 900/79 100 €
Záruka 3 roky alebo 100 000 km
na VN akumulátor 5 rokov alebo 100 000 km
Motor
- Atmosférický zážihový R4/16V + HEV, zdvihový objem valcov 2 487 cm3, max. výkon 139 kW (189 k) pri 5 700 ot.min-1, max. krútiaci moment 239 Nm pri 4 300 – 4 500 ot.min-1. Elektromotor vpredu: max. výkon 134 kW (182 k), max. krútiaci moment 270 Nm. Elektromotor vzadu: max. výkon 40 kW (54 k), max. krútiaci moment 121 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 179 kW (244 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment n. u. Emisie CO2 129 – 145 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 7,7 s, vmax = 200 km/h, spotreba WLTP/test 5,7 – 6,4/7,1 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
- 230 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – 1×
- USB-C – 3×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 14
- Batožinový priestor: 520 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov