Minitest: Citroën C4 PureTech 130 S&S EAT8 Plus – Maximus Minimus
Citroën C4 je na pohľad nový. A nevyzerá vôbec zle!
Nestáva sa často, aby príchod nového dizajnového smeru na starej karosérii vyzeral dobre. Citroënu sa to podarilo. Skorší futurizmus, ktorému dominovali obrovské svetlá, vymenili za minimalizmus s malými tenkými svetlami.
Mimochodom, C4-ka má predné LED-ky už v základe, inak by to s takým úzkym tvarom bez odrazovej paraboly ani nemohlo byť, a čo je zaujímavé, má 4 separátne pásiky denného svietenia na každej strane. Predné svetlá svietia príjemne, jasno, majú manuálne nastavenie sklonu, čiže pri zaťažení auta sa s nastavovačom budete musieť pohrať.
Zadné červené svetlá sa vzdali pomyselnej svietiacej striežky a namiesto toho stavili na číry kryt a opäť horizontálne svietiace pásiky. K tomu nové logo, maska, nápis na kufri a pár ďalších detailov, ktoré za mňa auto najmä vo výraznej červenej farbe skutočne zatraktívnili.
Pri pohľade na interiér sa toho veľa nezmenilo. Esteticky najviac asi len logo s airbagom na volante. Čo je však dôležité: C4-ku som si už v minulosti obľúbil pre vysoký komfort jazdy a hlavne sedenia. Teraz jej však ešte zlepšili pohodlie. Dali jej do vienka novú hrubšiu penovú výplň sedadiel, takže sa sedí ešte o trochu príjemnejšie, na vysoko komfortné presuny vo svojej triede nemá konkurenciu. Zásadné zmeny pri displejoch v nižších výbavách nečakajte, nový 7-palcový TFT prístrojový displej je výsadou najvyššej výbavy.
Čo treba uznať
- Obrovská zmena štýlu sa vydarila.
Čo nám chýbalo
- Diesel v ponuke.
Čo nás prekvapilo
- V ponuke už vždy len s automatom, veľký návrat k plechovým diskom s puklicami.
Citroën C4 PureTech 130 S&S EAT8 Plus
Cena (základ/test) 21 990/23 690 €
Záruka: 4 roky alebo 60 000 km.
Motor
- preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 1 199 cm3, max. výkon 96 kW (130 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 230 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 134 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 9,4 s, vmax = 200 km/h, spotreba WLTP/test 5,9/6,7 l/100 km.
Ikonky
- 230 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – 2×
- USB-C – 1×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 10,0
- Batožinový priestor: 380 dm3
Test: Citroën Berlingo M 1,5 BlueHDi 130 EAT8 Max – Návrat výfukov
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov