Dlhodobý test: Suzuki Vitara 1,5 Dualjet Hybrid AllGrip 6AGS Elegance – Hodnoty a istoty
Suzuki Vitara k nám opäť zavítala na dlhodobý test, tentoraz si zvykáme na spolužitie s hybridnou verziou.
Kompaktné SUV Suzuki Vitara je v našej redakčnej garáži dobre známym autom, pred dvomi rokmi sme v rámci dlhodobého testu skúšali prechádzajúcu verziu s mild hybridným pohonom a medzičasom sa u nás modernizovaná verzia zastavila aj na krátky redakčný test. A Vitaru určite poznáte aj vy, vychádza z konceptu iV-4 predstaveného v roku 2013 a produkčná výroba aktuálnej 4. generácie sa začala už v roku 2015.
Treba však povedať, že vďaka množstvu dizajnovo-technologických modernizácií sa značke Suzuki darí držať Vitaru v centre záujmu. Vďačí za to aj solídnej výbave – vo výbave Elegance máme celý rad asistenčných systémov, veľký dotykový displej či 17-palcové disky kolies. Špecifikom tohto výberového stupňa sú aj vonkajšie spätné zrkadlá vo farbe karosérie.
Krok po kroku
Ak niečo prezrádza skutočný vek modelu Vitara, je to interiér. Japonská automobilka sa doň síce snaží dopĺňať nové prvky, ale to sa tiež nedá donekonečna. V kaplnke pred vodičom sú naďalej štandardné analógové „budíky“ doplnené o 4,2-palcový farebný displej palubného počítača.
V strede palubnej dosky sa už nachádza nový 9-palcový dotykový displej s modernejším multimediálnym systémom, no aj v tomto smere je už súčasná doba trochu ďalej. Škoda, že medzi hornými výduchmi ventilácie už nie je elegantný ručičkový ciferník hodiniek, po novom tam „špatí“ snímač pozornosti vodiča. Na druhej strane, konzervatívnejší vodič, ktorý pred hi-tech riešeniami uprednostňuje priestrannosť a ergonómiu, bude z Vitary rovnako nadšený ako sme my.
Hybrid
Suzuki obohatilo Vitaru o ekologický hybridný pohon, hoci pre batériu uloženú pod podlahou batožinového priestoru klesol jeho objem na 289 dm3. Základom je 1,5-litrový atmosférický štvorvalec s nepriamym vstrekovaním paliva. Motor s výkonom 75 kW (102 k) dopĺňa elektromotor s výkonom 24,6 kW (33,5 k) a batéria s kapacitou 0,84 kWh. Kombinovaný výkon hybridnej sústavy je 85 kW (115 k) a najvyšší krútiaci moment dosahuje 138 Nm.
Motor spolupracuje so 6-stupňovou robotizovanou prevodovkou AGS (Auto Gear Shift), ktorá je na základe pocitov z prvých kilometrov najslabšou stránkou auta. Kombinovaná spotreba 5,6 litra je dosiahnuteľná, v meste sa nám zatiaľ darí jazdiť aj úspornejšie. V pokračovaní dlhodobého testu sa zameriame na reálne fungovanie hybridu a celého pohonného ústrojenstva. Ako sa hovorí na Podpoľaní: „Stay tuned“!
Čo treba uznať
Stále je k dispozícii overený pohon 4WD.
Čo nám chýbalo
Lepšie odhlučnenie interiéru.
Čo nás prekvapilo
Pri extra úspornej jazde sa dá dosiahnuť spotreba pod 4 litre.
Suzuki Vitara 1,5 Dualjet Hybrid AllGrip 6AGS Elegance
Cena (základ/test) 24 540 /30 690 €
Záruka 3 roky alebo 100 000 km
Motor
- Atmosférický zážihový R4/16V + HEV, zdvihový objem valcov 1 462 cm3, max. výkon 75 kW (102 k) pri 6 000 min-1, max. krútiaci moment 138 Nm pri 4 400 ot.min-1. Elektromotor: 3-fázový synchrónny, max. výkon 24,6 kW (33,5 k), max. krútiaci moment 60 Nm. Najvyšší kombinovaný výkon 85 kW (115 k), najvyšší kombinovaný krútiaci moment n. u. Emisie CO2 126 – 127 g/km.
Jazdné výkony a spotreba
- 0 – 100 km/h za 13,5. s, vmax = 175 km/h, spotreba WLTP/test 5,6/ 5,9 l/100 km.
.Konektivita a nákladový priestor
230V – nie
AUX – nie
USB-A – 1×
USB-C – 0×
Wi-fi – nie
Zrkadlenie – áno
Uhlopriečka: 9
Batožinový priestor: 289 dm3
Test: Suzuki Swift 1,2 Dualjet Mild Hybrid 4WD GLX – Kinder Surprise
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov