Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Škoda Superb 2,0 TSI 195 kW (265 k) Sportline – Býčia krv

Škoda Superb Sportline je ako býčia krv. Má bohatú chuť, arómu, sladkú náturu, avšak nie je pre každého!

Verzii Sportline dopriali zopár športovo ladených estetických doplnkov, prevažne lakovaných čiernou lesklou farbou. Hovoríme o maske chladiča, krytoch spätných zrkadiel či decentnej odtrhovej hrane na kufrových dverách. Kombinácia červenej a čiernej vie aj pri letmom pohľade rozbúriť krv. Nepochopím však, prečo tvorcovia nepoužili viditeľné koncovky výfukov!

Čo sa týka siluety, Sportline je pričupený k zemi o 15 mm viac ako bežné verzie. Zámerne to uvádzam pri vzhľade, keďže v kombinácii s adaptívnym tlmičmi sa vôbec nemusíte báť, že zo Superbu Sportline táto modifikácia automaticky spraví „kostitras“. Ani v tom najtvrdšom režime na nerovnostiach vaša posádka nebude cvakať zubami. Avšak, pri prejazde po hrbolcoch počuť mierne búchanie a dunenie, čo je tak trochu typické pre túto platformu. Výhodou je, že podvozkovo je Superb v porovnaní s treťou generáciou odzadu oveľa pokojnejším a pevnejším autom.

S masérskym kurzom

Dominantou interiéru sú športové predné sedadlá s integrovanou hlavovou opierkou. Sú kompromisné, čiže posed je príjemný, sedačky podržia a nijako neobťažujú. Ich jedinou nevýhodou je, že sa v nich sedí na môj vkus vysoko. Vyšší ľudia môžu dokonca hromžiť, že sedia až neprirodzene vysoko blízko stropu.

Avšak hlavným tromfom elektricky nastaviteľných sedačiek je masážna funkcia. O uvoľnenie vášho tela sa stará 10 vankúšov, ktoré majú viacero režimov. Pesničkou samou osebe je audiosystém Canton. Má 14 reproduktorov, upravovať a ladiť ho môžete pomocou digitálneho ekvalizéra.

Aj za 8 litrov

Pod kapotou je dvojitrový turbo-benzín s výkonom 265 koní, ktorý je štandardne spojený s pohonom všetkých štyroch kolies. Má sily na rozdávanie, z bežnej rýchlosti poskytuje fantastické zrýchlenie… Chválim dobrú spoluprácu s prevodovkou a k tomu úžasnú spotrebu – pri kombinovanom používaní som jazdil na hranici 8,5 l/100 km. Ak si to premietneme do rozmerov karosérie a zohľadníme aj kontext doby, je to za 60 000 eur veľmi zaujímavá ponuka pre rýchlu a pohodlnú limuzínu.

Čo treba uznať

  • Cena vs výkon vs rozmery. Bez konkurencie!

Čo nám chýbalo

  • Lepšie odhlučnenie vo vyšších rýchlostiach.

Čo nás prekvapilo

  • Vysoké sedenie aj vo verzii Sportline.

Škoda Superb 2,0 TSI 195 kW (265 k) Sportline

Cena (základ/test) 41 730/61 734 €

Záruka: 5 rokov alebo 100 000 km.

Motor

preplňovaný zážihový R4/16 V, zdvihový objem valcov 1 984 cm3, max. výkon 195 kW (265 k) pri  5 000 – 6 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 1 650 – 4 350 ot.min-1.  Emisie CO2 170 – 183 g/km. 

Jazdné výkony

0 – 100 km/h za 5,6 s, vmax = 250 km/h, spotreba WLTP/test 7,5 – 8,0/8,5 l/100 km.

Ikonky

230 V – nie

AUX – nie

USB-A – 0×

USB-C – 5×

Wi-fi – áno

Zrkadlenie – áno

Uhlopriečka: 13,0

Batožinový priestor: 645 dm3

Škoda Superb PHEV: Minimum kompromisov (test)

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov