Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Prvá jazda: MHERO 1 – Ak chcete niekoho ohúriť

MHero 1 je spája off-roadové schopnosti Hummera, dynamiku Porsche 911 a komfort Mercedesu triedy S.

Keď chcete mať niečo výnimočné, niečo, čo neparkuje pred každým druhým vilovým domom, tak ste na správnej adrese. Keď chcete niekoho ohúriť, tak chce na správnej adrese. MHero 1 – čítaj MHero One – je totiž mimo všetkých konvencií. Pre úplnosť dodávam, že sa môžete stretnúť aj s označením MHero 917, ale oficiálne sa predáva pod označením MHero 1. Mimochodom, druhé auto značky MHero, ktorá patrí pod koncern Dongfeng, „dvojku“ predstavia už o pár dní na autosalóne v Šanghaji.

 

Na výber sú dve verzie – čisto elektrická so štyrmi elektromotormi a systémovými výkonovými parametrami 800 kW (1 088 k), resp. 1 400 Nm alebo REV verzia s troma elektromotormi – dvoma vzadu a jedným vpredu – a 1,5-litrovým benzínovým turbomotorom v roli generátora elektrickej energie, ktorá má systémový výkon 600 kW (816 k) a 1 050 Nm. Spolu s 65,8 kWh akumulátorom a 84 litra benzínu ujde REV verzia na „jeden ťah“ až 1 026 km, z toho 200 na čisto elektrický pohon. Elektrická verzia má akumulátor s kapacitou 142,7 kWh a dojazd 505 km. Samozrejmosťou je rýchlonabíjanie aj u REV verzie. Mimochodom, čisto elektrická verzia zrýchli z nuly na stovku za 4,2 sekundy, s funkciu Launch Control dokonca pod 4 sekundy.

Obe verzie majú inteligentný pohon všetkých štyroch kolies s troma uzávierkami, nie však mechanickými, ale elektronickými. Sérovo majú vzduchový podvozok, ktorý dokáže meniť svetlú výšku v rozsahu 150 m, 45 mm smerom nadol od základnej hodnoty a 105 nahor. BEV verzia má teda svetlú výšku 230 – 335 mm, REV verzia 221 – 326 mm. Maximálna brodivosť oboch verzií je šialených 900 m. Samozrejmosťou sú off-rodové jazdné režimy Snow, Mud, Sand, Rock a Wade. MHero zvládne 100 percentné stúpanie – to znamená 45 stupňový strmák – a vzhľadom na to, že vďaka akumulátoru má ťažisko nízko aj veľký bočný náklon. Redukcia nie je potrebná, pretože elektromotory majú sami o sebe vysoký krútiaci moment. Všetky verzia, ktoré sme skúšali mali AT pneumatiky obuté na tzv. beadlock diskoch, ktoré sú stvorené pre off-road. Zaujímavou funkciou je crab-walk, teda jazda bokom ako rak. Po jej aktivácii sa zadné kolesá natáčajú v rozsahu 10 stupňov v smere natočenia predných kolies. Auto potom ide šikmo vpred. Avšak ani predné kolesá nesmiete vytočiť viac ako o 10 stupňov, inak sa zadné kolesá zrovnajú a auto pôjde klasicky.

Zaujímavou funkciou je nočné videnie, vďaka ktorému budete vedieť nielen o zvieratách, ale v istej podobe aj o prekážkach ďaleko pred vami.

Z armádnej sféry pochádza systém monitorovania a stráženia priestoru pomocou dronu. Ten z výšky monitoruje 8 000 m2 okolo auta napríklad v noci počas kempovania v divočine, ale pomôže vám aj pri orientácii v teréne. Táto technológia však v Európe z legislatívnych dôvodov nie je dostupná. Pre zaujímavosť, v Číne stojí v prepočte okolo 14 000 dolárov. Mimochodom, pri kempovaní môžete využiť V2L technológiu a z auta napájať svetlo či iné elektrické zariadenia.

Samozrejmosťou je množstvo doplnkovej výbavy – strešný nosič, svetelná rampa, schodíky, kanistre, elektricky výsuvný alebo pevnú stúpačky… Skutočne auto do najťažších off-roadových podmienok. A presne v takých som si MHero vyskúšali v priestoroch bezpečnej jazdy v Pachfurte. Bočný náklon, pri ktorom pasažieri „vypadávali“ zo sedadiel, stúpanie, pri ktorom som sa cítil ako hvezdár, klesanie, v ktorom som si myslel, že prepadnem cez čelné sklo. Zaujímavosťou je akým spôsobom nastavujete rýchlosť klesania systému HDC. Na začiatku klesania brzdíte a potom pri rýchlosti akou chcete kopec schádzať jednoducho uvoľníte brzdu. Samozrejmosťou boli aj sekcie s krížením náprav, ťavie hrby, spomínanou krabou jazdou šikmo do boku. A úplnou peckou celej off-roadovej skúšky bol strmý výjazd po veľkých skalách, ktoré boli navyše kropené tečúcou vodou, takže boli extrémne klzké.

Pri všetkých tých off-roadových vlastnostiach je MHero 1 nesmierne komfortný. V interiéri nájdete dekory z pravej drevenej dyhy a kožu Nappa od firmy Dynamica, tri farebné displeje, bohatú komfortnú výbavu, kvalitnú audiosústavu so 16 reproduktormi Dynaudio Confidene, viacero USB a USB-C portov, 220 V konektor, Wi-Fi hotspot. Obe predné a obe zadné sedadlá sú elektricky ovládateľné, vyhrievané a ventilované a majú tiež majú masážnu funkciu. Na výber sú dve farebné prevedenia – oranžovo-hnedá alebo sivá. A vďaka natáčaniu kolies v protismere o 10,6 stupňa je aj nesmierne obratný a ľahko ovládateľný. Veď napriek takmer 5 metrom dĺžky a rázvoru 2 905 mm sa otočí na polomere 5,1 metra, čo je porovnateľné s malým mestským autom. Natáčanie kolies však nevyužíva pri rýchlej jazde na zvýšenie stability.

MHero 1 kombinuje off-roadové vlastnosti armádneho Hummera, dynamické parametre Porsche 911 a komfort Mercedesu-Benz triedy S. Je plnohodnotné SUV, ktoré dokáže poskytnúť jedinečný zážitok z jazdy v najnáročnejších podmienkach, ale  aj na každodenných cestách a je určené pre najnáročnejších vodičov, ktorí nepoznajú kompromisy medzi dobrodružstvom a moderným životným štýlom. K tou pridáva poriadnu dávku výnimočnosti. A tomu zodpovedá aj cena – plug-in hybridná verzia REV sa predáva od 179 900 eur, čisto elektrická od 199 900 eur, vrátane DPH.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov