Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Minitest: Peugeot 408 1,2 PureTech 130 k GT – Remeň, či reťaz?

Peugeot 408 je na trhu zhruba dva roky. Jeho dizajn za tú dobu nezostarol.

Štyristoosmička vyzerá aj v roku 2025 skvelo. Kvantum ostrých tvarov, dynamické kontúry, oko sa jednoducho nevie vynadívať. V interiéri je všetko typické pre Peugeot z posledného obdobia. Maličký volant, displeje, digitálne tlačidlá. To všetko sú veci, ktoré zákazníci milujú.

Pod kapotou je aj naďalej základným motorom zážihový 1,2-litrový PureTech. Koncern Stallantis pred časom ohlásil, že pre motory s týmto označením predlžuje záruku na 10 rokov a 175 000 km – samozrejme, pri dodržaní a doložení servisných intervalov. Medzičasom tento rok predstavili aj novú generáciu týchto motorov, ktoré majú ventilový rozvod reťazou.

To by však neboli Francúzi, keby veci trošku zbytočne nekomplikovali. Nie každý model s novým motorom 1,2 PureTech má totiž rozvodovú reťaz, a ani 408 ho nemá. Dá sa to ľahko zistiť. Po otvorení viečka oleja na mňa naďalej hľadel olejom vymastený remeň. Ten po novom pláva v oleji 5W-30 namiesto pôvodného 0W-30. Ako je to možné a prečo má teda remeň? No tak, že retiazku v 408 dostali len verzie PureTech s hybridným pohonom. A koľko taká 408 žerie? Mimo mesta 6,3 litra, v meste som jazdil za 9 litrov a výsledný týždňový priemer sa zastavil na hodnote 7,4 l/100 km.

Čo treba uznať

Nádherný ostrý dizajn.

Čo nám chýbalo

Výkonnejší spaľovací motor.

Čo nás prekvapilo

Motor PureTech tu má stále remeň v oleji.

 

Peugeot 408 1,2 PureTech 130 k GT

Cena (základ/test) 41 148/61 030

Záruka: 5 rokov alebo 150 000 km.

Motor

Preplňovaný zážihový R3/12, zdvihový objem valcov 1 199 cm3, max. výkon 96 kW (130 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 230 Nm pri 1 750 ot.min-1.  Emisie CO2 136 – 138 g/km. 

Jazdné výkony

0 – 100 km/h za 10,4 s, vmax = 210 km/h, spotreba WLTP/test 6,0 – 6,1/7,4 l/100 km.

Ikonky

230 V – áno

AUX – nie

USB-A – nie

USB-C – 3×

Wi-fi – áno

Zrkadlenie – áno

Uhlopriečka: 10

Batožinový priestor: 536 dm3

Test: Peugeot 3008 1,2 Hybrid 136k e-DCS6 Allure – Mythbuster

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov