Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: SEAT Leon Sportstourer 1,5 eTSI 150 7 °AT FR Max – Ahoj, čau, modernizácia!

SEAT Leon Sportstourer prešiel modernizáciou. Je to taká „ahoj, čau, modernizácia“, a mne sa aj napriek tomu páči!

Som extrémne rád, že SEAT sa nerozhodol ísť cestou brutálnej vonkajšej modernizácie a Leon ostal v podstate taký, aký prišiel pri narodení. Je to taká holá modernizácia, keď si vo vývojovom centre povedali, načo budú meniť sexi dizajn, zamerajú sa radšej len na techniku. Preto dizajnérov zdravím rovnakým slovom Hola, ako ma Leon pri každom nočnom nastupovaní zdravil tiež.

FR Max

Leon je v tejto generácii neskutočne sexi. Vybrať vhodnú farbu, v ktorej krivky vyniknú, a nikdy od neho neodtrhnete zrak. Tak ako to je aj v tejto krásnej zafírovej metalíze. K tomu niektorý z troch dizajnov 18-palcových diskov a fakt sa za ním po každom parkovaní radi otočíte. Keď sme pri diskoch, neviem si pomôcť, ale k týmto kolesám mi v oblasti blatníkov chýbajú tlmiace materiály. Takto totiž počuť prácu náprav, hoci je od 110 kW (150 k) vzadu multilink, čo tento jav trochu minimalizuje. Po novom si viete priplatiť za LED Matrix svetlá, čo Leon doteraz nemohol mať. Fungujú presne tak, ako sa v danej triede očakáva, čiže tak akurát.

Iné displeje

Aj vo interiéri je minimum zmien. Zmenili sa asi len displeje, a to podľa vzoru koncernových súrodencov. Pred vodičom je nový 10,4-palcový displej s novou grafikou a multimediálny displej má v prípade testovaného modelu 12,9 palca. Menu infotainmentu v podstate vychádza zo štvrtej generácie, s ktorou som sa stretol v novom Superbe, Passate alebo Kodiaqu. Priznám sa, svojou grafikou a vyššou úrovňou intuície sa mi páči viac než starý. Aj napriek tomu, že ide o vyšší stupeň výbavy, niektoré plasty ani po modernizácii nepôsobia hodnotným dojmom.

Kto potrebuje diesel?

Nový Leon je k dispozícii aj v mild-hybridnej verzii známej ako eTSI, ktorú som testoval. Má 1,5-litrový benzínový agregát TSI s výkonom 110 kW (150 k) a poskytuje zaujímavý kompromis medzi výkonom a spotrebou. Vždy je spojený so 7-stupňovou prevodovkou DSG. Dvesto km po meste znamenalo spotrebu 6,9 l/100 km, jazda po diaľnici ukázala 6,0 l/100 km a medzi mestami s priemernou rýchlosťou 70 km/h som sa dostal na 4,7 l/100 km. Úžasné čísla. TDI verzia stojí o 2 400 eur viac; tak je na zvážení každého, či eTSI ponuka nie je výhodnejšia.

Čo treba uznať

Dáva presne toľko, koľko treba!

Čo nám chýbalo

Trošku kvalitnejšie materiály v interiéri.

Čo nás prekvapilo

Sledovanie mŕtveho uhla aj vo výbave FR za príplatok.

SEAT Leon Sportstourer 1,5 eTSI 150 7 °AT FR Max

Cena (základ/test) 21 990/31 498 €

Záruka: 5 rokov alebo 150 000 km

Motor

Preplňovaný zážihový R4/16V + MHEV, zdvihový objem valcov 1 498 cm3, max. výkon 110 kW (150 k) pri  5 000 – 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 250 Nm pri 1 500 – 3 500 ot.min-1.  Emisie CO2 121 – 134 g/km. 

Jazdné výkony

0 – 100 km/h za 8,7 s, vmax = 218 km/h, spotreba WLTP/test 5,4 – 5,9/6,1 l/100 km.

Ikonky

230 V – nie

AUX – nie

USB-A – 0×

USB-C – 4×

Wi-fi – áno

Zrkadlenie – áno

Uhlopriečka: 12,9

Objem kufra: 620 dm3

SEAT Leon – Nové motory, lepší interiér a ešte oveľa viac

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov