Test: DS 7 BlueHDi 130 S&S EAT 8 Collection Exupery
DS 7 BlueHDi 130 S&S EAT8 sa stará predovšetkým o to, aby si vás všimli. A nemusíte pritom uzavrieť takmer žiaden kompromis.
Väčšinou končia testy tejto kategórie áut pozitívnym hodnotením, no nechýba dovetok o vyššej cene. Tá dokáže diskvalifikovať, či skôr odstrašiť potenciálneho klienta. Finančná stránke je totiž posledným, no najdôležitejším závažím na miske váh. Preto som bol veľmi milo prekvapený, keď som uvidel kalkuláciu. Extrémne dobre vybavená DS 7, navyše s balíkom exkluzívneho vybavenia Collection Exupéry sa predáva za 43 990 eur s DPH. Odrátajte si ju ak ste podnikateľ a zistíte, že toto plnohodnotné, luxusné SUV nie je vôbec drahé. Najmä v zrkadle posledných rokov, kedy ceny v rámci tejto triedy doslova explodovali. Zdá sa, že tomu je koniec a že sa vracia doba racionálnych cenníkov a zdravej obchodnej vojny.
A z toho profituje najmä zákazník. Napríklad v tomto prípade si sadne do interiéru, ktorý je čalúnený kožou Nappa s exkluzívnym prešívaním ako aj nádherným tvarom sedadiel. Koža nechýba ani na palubnej doske a samozrejme aj na kryte airbagu. To všetko je umocnené množstvom chrómovaných, či hliníkových prvkov a najmä kosoštvorcovým motívom, či ak chcete diamantovým motívom. Nálada v interiéri evokuje hotel v štýle „boutique“. Všetko je prepracované do detailov a efekt v tomto prípade nie je lacný. Skôr naopak, DS prekonáva mnohé luxusné značky, ktoré vsadili na displeje a nič viac. Pritom displeje nájdete aj v interiéri DS7. Sú však integrované do interiéru s citom a pokiaľ si zvyknete na logiku ovládania, tak im niet čo vyčítať. Infotainment s uhloprieškou 12,3 palca má vysoké rozlíšenie a okrem toho nechýbajú pod displejom ani rôzne skratky k jednotlivým funkciám. Vodič má k dispozícii displej s identickou uhlopriečkou a nočným videním! Opäť poukážem na cenu a to, že aj takúto technológiu máte k dispozícii. Priestor? Adekvátny veľkosti auta a plne rodinný. Do vzorca treba pridať aj 555-litrový batožinový priestor. To je síce priemerná hodnota, opticky je však batožinový priestor dostatočne veľký aj pre rodinu.
Nami testovaný kus mal pod kapotou 1,5-litrový naftový turbomotor s maximálnym výkonom 96 kW (130 k) amaximálnym krútiacim momentom rovných 300 Nm pri 1 750 otáčkach. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 10,9 sekundy nie je rýchle na druhej strane stačí. Áno, vo vysokých rýchlostiach pocítite výkonový deficit, no ak ste pokojný typ šoféra, nemáte nad čím príliš váhať. Najmä ak odmenou za pokojnú jazdu bude spotrebu na úrovni šiestich litrov. Po viac ako 600 najazdených kilometroch sme túto hranicu prekročili ba o dva decilitre nafty. A to je rovnocenný predajný argument. Podvozok je vyladený tak akurát. Dôraz sa kládol jednoznačne na komfort, ale to je presne to, čo od francúzskeho SUV očakávate.
DS 7 Blue HDi 130 vyzerá prémiovo, cítite sa v ňom prémiovo a jazdí potešiteľne dobre, takže ak sa preň rozhodnete, jediným mini kompromisom bude motor a jeho pomer výkon/objem. Naopak, odmenou bude pocit výnimočnosti ako aj značný štatút individualistu. Inak povedané, takúto ponuku nemá nikto iný.
Stručne
Čo treba uznať
Dizajn DS7 nestarne a stále je atraktívny.
Čo nám chýbalo
Väčší objem motora s väčšou silou na akceleráciu.
Čo nás prekvapilo
Predajná cena za kompletne vybavené auto.
DS 7 BlueHDi 130 S&S EAT 8 Collection Exupery
Cena (základ/test) 43 990/43 990 €
Záruka 5 rokov/100 000 km
Motor
Preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 499 cm3, max. výkon 96 kW (130 k) pri 3 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 300 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 134 – 145 g/km.
Jazdné výkony
0 – 100 km/h za 10,9 s, vmax=195 km/h, spotreba WLTP/test 5,5 – 5,6/6,7 l/100 km.
Konektivita a batožinový priestor
USB-C – 4×
Wi-fi – áno
Zrkadlenie – áno
Uhlopriečka: 12“
Batožinový priestor: 555 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov