Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: KIA EV6 168 kW RWD 77 kWh GT Line – Neprehliadnuteľná

Kia EV6 aj v zimných podmienkach prejde na jedno nabitie okolo 360 km.

EV6-ka už nie je na našich cestách žiadnou novinkou, no svojou veľkosťou takmer 5 metrov na dĺžku aj nevšedným dizajnom ešte stále púta pozornosť. Za červenou EV6-kou, ktorú sme mali, sa ľudia ešte stále otáčali. Čo sa týka výbavy, mali sme verziu GT-Line, ktorá obsahuje všetko. Všetko z hľadiska komfortu – spomeniem audiosústavu Meridian, vyhrievané a ventilované sedadlá vpredu, vyhrievaný volant, vyhrievané zadné sedadlá, elektrické ovládanie predných sedadiel s pamäťou pre vodiča, čalúnenie sedadiel v kombinácii alcantary a vegánskej kože, navigáciu, bezkľúčový systém… A všetko aj z hľadiska bezpečnostných a asistenčných prvkov – 360-stupňový kamerový systém s rôznymi uhlami pohľadu, inteligentný parkovací systém s diaľkovým ovládaním, teda s funkciou zaparkovania a vyparkovania medzi tesne zaparkované autá tak, že ste mimo auta, zobrazenie mŕtveho uhla na prístrojovom štíte, asistent vyhnutiu sa zrážke v križovatke, asistent vyhnutiu sa zrážke pri cúvaní, full LED svetlá s funkciou vykrývania premávky atď. Diaľkové svetlá sú však v porovnaní s konkurenciou slabé a vykrývanie funguje s veľkou rezervou. V rámci všetkých asistenčných systémov by som vyzdvihol adaptívny tempomat s aktívnym vedením v jazdnom pruhu a podporou zmeny jazdného pruhu. Vedenie v jazdnom pruhu na diaľnici je totiž také presné, že necítite ani tie najmenšie korekcie smeru – proste auto ide krásne v strede jazdného pruhu. Zdôrazňujem, že sa to týka priameho smeru aj diaľničných oblúkov.

Ani v zákrutách Kia nepotrebuje neustále korigovať smer jazdy, ale ide pekne kontinuálne v strede pruhu. A keď „vyhodíte“ smerovku, skontroluje si, či je príslušný jazdný pruh voľný a prejde doň bez toho, aby ste točili volantom vy. Pravda, z legislatívnych dôvodov musíte mať ruky na volante, inak po čase systém vypne. Čo sa týka vedenia v jazdnom pruhu, dovolím si povedať, že ani niektoré modely prémiových značiek nejdú v jazdnom pruhu takto jemne – neraz u nich cítite na volante jemné korekcie systému. Jediné, za čo si môžete priplatiť, je metalický, perleťový alebo matný lak a panoramatické strešné okno. Naša metalízovaná červená Runway Red je však bez príplatku.

Pod podlahou sme mali 77,4-kilowatthodinový akumulátor, teda väčší z dvoch alternatív a na zadnej náprave 168-kilowattový synchrónny elektromotor. Výborná kombinácia. Začnem tým, čo ľudí zaujíma najviac. Dojazd v slabých zimných podmienkach – denné teploty do 10 stupňov, nočné okolo nuly – bol 360 – 380 km, podľa charakteru prevádzky a jazdného štýlu. Treba však dodať, že takáto hodnota dojazdu je ovplyvnená tým, že som jazdieval prevažne dlhšie vzdialenosti a že som využíval charakteristiku elektrického pohonu – teda rozumne som varioval medzi voľným rolovaním a rekuperáciou. K dispozícii máte 4 stupne rekuperácie plus plachtenie, medzi ktorými meníte pádlami pod volantom. Zaujímavé je, že v režime plachtenia EV6-ka pri brzdení nerekuperuje. Bežné elektromobily pri brzdení (a aj Kia pri brzdení v ktoromkoľvek inom stupni rekuperácie) využíva brzdy a rekuperáciu. Mne osobne sa páči, že v režime Normal nie sú reakcie motora zbytočne premotivované, takže s autom netrhá na každé jedno pridanie plynu. Preto je každodenná jazda veľmi príjemná – plynulá, tichá… Ďalšie režimy sú Eco, Sport a Snow.

Stručne

Čo treba uznať

  • Jazdí príjemne ticho a hladko.

Čo nám chýbalo

  • Silnejšie diaľkové svetlá a presnejšie vykrývanie.

Čo nás prekvapilo

  • Presné vedenie v strede jazdného pruhu.

Porovnanie: KIA Sorento PHEV vs SSANGYONG Rexton 2,2 XDI – Odkiaľ kam?

Kia EV6 168 kW RWD 77,4 kWh GT-Line

Cena (základ/test)                                         49 990/64 480 €

Záruka                                                           7 rokov alebo 150 000 km

                                                                       na VN akumulátor 7 rokov alebo 150 000 km

 

Motor

  • Trojfázový synchrónny elektromotor, max. výkon 168 kW (229 k), max. krútiaci moment 350 Nm. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 82,5/77,4 kWh.

 

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 7,3 s, vmax = 185 km/h, dojazd vo WLTP/test 504/~360 km, spotreba WLTP/test 17,2/22,1 kWh/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – 2×
  • AUX – nie
  • USB-A – 1×
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 12,3
  • Batožinový priestor: 520 + 52 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov