Test: Hyundai Kona Hybrid 1,6 GDi 6DCT Style –
Hyundai Kona je kompletne iné auto, než bol predchodca. Je modernejšia, dospelejšia a ekologickejšia.
Už z letmého pohľadu zaujme tenká svietiaca lišta vpredu aj vzadu. Tá predná cez deň plní úlohu denného svietenia a jasne svieti iba zhruba 20 až 30 cm od bočného obrysu auta, v strede nesvieti. Situácia sa mení s príchodom tmy. Spomínané obrysové segmenty mierne znížia intenzitu svietenia, no zároveň sa rozsvieti celá predná lišta. Červená lišta vzadu cez deň nesvieti, v noci svieti po celej šírke. Základnú črtu takmer kolmého plného predku si Kona ponechala od predchodcu. To znamená, že je doslova magnet na kamienky a hmyz. Na zovňajšku ma naozaj prekvapila aktívna tenká mriežka chladiča. Po jej otvorení vznikne úzka prázdna štrbina, takže sa možno na sekundu zľaknete, že vám niečo zrazu na aute chýba. S dizajnom idú ruka v ruke aj predné LED svetlomety. Stretávací režim je jasný a bez tmavých miest.
Úplne všetko
Interiér je v porovnaní s predchodcom skutočne priestranný a ani batožinový priestor nie je malý. Do Kony sa úplne v pohode zmestíte na cesty aj vo štvorici. Potešilo ma dominantné hardvérové ovládanie. Všetko kľúčové je na tlačidlo a s usporiadaním či ergonómiou som nemal vôbec žiadny problém. Niektoré segmenty mi pripomínali rozloženie, ktoré v minulosti používali prémiovejšie značky. A tu sa vo mne prebúdza pocit luxusu. Kona už zďaleka nepôsobí lacným dojmom, práve naopak. Ak si zrátam všetky prvky výbavy, ako je napr. odvetrávanie kožených predných sedadiel, stredový airbag medzi prednými sedadlami, adaptívny tempomat s funkciou „auto stop a štart“ a kvantum iných drobností, veľmi rýchlo zabudnete, že sa veziete v aute na vrchole nižšej strednej triedy.
„Upípaný“
Naozaj som si novinku rýchlo obľúbil. Počas celého testu ma opakovane mátali len dve veci. Prvou je obmedzovač rýchlosti. Keď ho vypnete, tak automaticky prídete o čítanie dopravných značiek. Nechápem prečo, ale novučičký Ioniq 6 to má obdobne. Ďalšou vecou bol systém na sledovanie pozornosti vodiča. Systém je nastavený extrémne citlivo, už po pár kilometroch, keď sa rozhliadnete po interiéri alebo okolí, systém deteguje vašu nepozornosť a signalizuje únavu. Navyše spôsob dlhotrvajúceho akustického a vizuálneho upozornenia tohto systému dával mojej trpezlivosti riadne zabrať. Po teste mi importér doplnil, že ak pri jazde vypnem systém sledovania jazdného pruhu, vozidlo je viac „upípané“ a dáva na mňa a na posádku oveľa väčší pozor.
Šetrí peňaženku
Atmosférické srdiečko s objemom 1 580 cm3 a výkonom 77,2 kW (105 k) je podporené hybridným systémom. Spaľovaciemu motoru robí garde synchrónny elektromotor s výkonom 32 kW (44 k). Spoločne má novinka systémový výkon 104 kW (141 k). O prenos sily na kolesá sa stará 6-stupňová DCT prevodovka. Kombinácia je naladená veľmi dobre, možno len škoda, že pri diaľničnom tempe 140 km/h točí motor už 3 500 ot.min-1. Na druhej spotreba ma veľmi príjemne prekvapila. Pri jazde po Bratislave a okolí som dosahoval priemer 5,1 l/100 km, jazda po okreskách znamenala vo výsledku 3,3 l/100 km a celkový priemer vrátane diaľnic za zhruba 1 500 km sa zastavil na 5,6 l/100 km. Proste bomba!
Čo treba uznať
- Medzigeneračný progres.
Čo nám chýbalo
- Menej citlivé jazdné systémy.
Čo nás prekvapilo
- Vnútorný pokoj.
Hyundai Kona Hybrid 1,6 GDi 6DCT Style
Cena (základ/test) 22 590/35 090 €
5 rokov bez obmedzenia km
Motor
- atmosférický zážihový R4/16V + HEV, zdvihový objem valcov 1 580 cm3, max. výkon 77,2 kW (105 k) pri 5 700 ot.min-1, max. krútiaci moment 144,2 Nm pri 4 000 ot.min-1. Synchrónny elektromotor s permanentným magnetom 32 kW (44 k), max. krútiaci moment 170 Nm. Max. systémový výkon 104 kW (141 k). Emisie CO2 103 – 108 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 11,2 s, vmax = 165 km/h, spotreba WLTP/test 4,5 – 4,8 /5,6 l/100 km.
Ikonky
- 230 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – 0x
- USB-C – 4×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 12,3
- Batožinový priestor: 466 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov