Test: DS 4 E-TENSE PHEV 225 k Opera – Dizajn a štýl v prvom rade
DS 4 E-Tense je francúzsky plug-in hybrid, ktorý má ambíciu podkúriť prémiovým konkurentom, zatiaľ im však iba dýcha na krk.
Musím uznať, že pokiaľ je reč o pocite prémiovosti, o originálnom dizajne, o štýle a elegancii, DS 4 sa právom radí k absolútnej špičke na európskom trhu. Avšak imidž a punc musia ísť ruka v ruke s prvotriednymi technológiami a materiálmi, s vycibreným pohonným ústrojenstvom a elitnými jazdnými vlastnosťami. Prémiovú cenovku si jednoducho musíte vedieť v tomto segmente obhájiť. A tu DS 4 zatiaľ trochu pokrivkáva.
Ergonómia je dôležitá
V interiéri vnímam dôraz na kvalitu materiálov, na komfort sedadiel aj zmysel pre detail a pocit hodnotnosti. Avšak DS 4 v mojich očiach za prémiovou konkurenciou z Nemecka či Japonska mierne zaostáva v ergonómii. Napríklad kľučky dverí, keď si do auta sadnete prvý raz alebo keď si doň sadne niekto cudzí, má problém dvere zavrieť, pretože skrátka nevie, kde ich má uchopiť. Alebo nastavovanie výduchov ventilácie (smer a otvorenie lamiel), trojuholníkovou páčkou sa prúd vzduchu smeruje vertikálne, kolieskom horizontálne, plus si ním môžete výduch zatvoriť. Zvyknete si, ale logiku v tom hľadám ťažko. Infotainment má príjemnú grafiku, ale je pomalý a niekedy až sekavý.
Predné držiaky na nápoje sú príliš hlboko v stredovom tuneli, sú nepraktické. Vonkajšie kľučky dverí sa po rozbehu do karosérie zasúvajú príliš hlučne a význam malinkého dotykového displeja nad voličom prevodovky som dodnes úplne nepochopil. A pritom množstvo prvkov je v DS 4 vynikajúcich. Perfektné sú masážne sedadlá s funkciou vyhrievania aj odvetrávania, výbornú čitateľnosť má head-up displej, vyššie verzie sa dokonca môžu pýšiť termokamerou, ktorá vám zabezpečí nočné videnie, väčšina jazdných a bezpečnostných asistentov tiež funguje nadštandardne dobre, spomínané ergonomické prešľapy by však nemali byť, dizajn by sa nemal podriaďovať ergonómii. Aj o tom je totiž prémiovosť.
Úprimné slová o dojazde
Plug-in hybridná verzia má v prípade francúzskeho hatchbacku opodstatnenie. Síce stratíte 40 dm3 z objemu batožinového priestoru, no získate viac ako 50 kilometrov čisto elektrického dojazdu na jedno nabitie batérie. Okrem toho získate 225 koní kombinovaného výkonu a aj spotreba v hybridnom režime na úrovni 6,5 litra je v porovnaní s inými plug-in hybridmi viac ako solídna. Dobrú prácu odvádza tiež adaptívny podvozok, ktorý sa vďaka kamerám dopredu prispôsobuje aktuálnym podmienkam a kvalite povrchu. Pravda, na môj vkus je o niečo hlučnejší, ako by som si za prémiovú cenu predstavoval. Akumulátor má využiteľnú kapacitu 12,4 kWh, čo pri mestskej spotrebe 15 až 16 kWh znamená papierový dojazd vyše 60 kilometrov, v praxi to bude o niečo menej, ale pri veľkej snahe je aj táto hodnota reálna.
Palivová nádrž má v tomto aute objem skromných 40 litrov, takže celkový dojazd len mierne prekračuje 600 kilometrov. To by mi až tak neprekážalo, v praktickom živote som mal väčší problém s maximálnym nabíjacím výkonom. 7,4 kW je na prémiový segment za mňa málo, konkurencia pracuje obvykle s výkonom palubnej nabíjačky aspoň 11 kW, niektoré modely sa na DC nabíjačke dokážu nabíjať dokonca výkonom až 22 kW. DS 4 má svoje kvality, v mnohých oblastiach je to skutočne prémiové auto, no zároveň má ešte priestor na zlepšovanie. Najmä ak si uvedomíme, že v najvyššej výbave Opera stojí plug-in hybrid najmenej 55 990 eur.
Čo treba uznať
- Originalita a francúzsky zmysel pre detail.
Čo nám chýbalo
- Vyšší výkon palubnej nabíjačky.
Čo nám prekvapilo
- Aj pri vybitom akumulátore dokáže jazdiť v hybridnom režime za 6,5 litra.
DS 4 E-TENSE PHEV 225 k Opera
Cena (základ//test) 35 490/55 990 €
Záruka 3 roky alebo 100 000 km
Motor
- preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 598 cm3, max. výkon 133 kW (180 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 300 Nm pri 3 000 ot.min-1. Elektromotor, max. výkon 81 kW (110 k) pri n. u. ot.min-1, max. krútiaci moment 320 Nm pri n. u. ot.min-1. Kombinovaný výkon: 165 kW (225 k) pri 6 000 ot.min-1 max. kombinovaný krútiaci moment 320 Nm pri 3 000 ot.min-1. Emisie CO2 32 g/km.
Jazdné výkony
- 0 – 100 km/h za 7,7 s, vmax=233 km/h, kombinovaná spotreba vo WLTP/test 1,3 – 1,4 /6,5 l/100 km.
Ikonky
- 230 V – nie
- AUX – nie
- USB-A – 0×
- USB-C – 4×
- Wi-fi – áno
- Zrkadlenie – áno
- Uhlopriečka: 10”
- Batožinový priestor: 390 dm3
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov