Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


DS 4 PureTech 225 S&S EAT8 Rivoli – Individualista

DS 4 spája eleganciu, luxus a extravaganciu do jedného prémiového celku.

Novinka z dielne francúzskej automobilky DS Automobiles je svojská a jedinečná hneď vo viacerých oblastiach. Už prvý pohľad na auto prezrádza, že si tak trochu razí vlastnú cestu a ťažko ho niekam presne začleniť. DS 4 je v podstate hatchback rozmerovo patriaci do C-segmentu, no má robustnejšiu stavbu tela, dlhú prednú kapotu a za príplatok môže stáť až na 20-palcových diskoch kolies, takže vzbudzuje dojem, že ide skôr o SUV. Auto využíva modulárnu podvozkovú platformu EMP2 tak ako väčšina súčasných modelov koncernu Stellantis, čo zároveň znamená, že môže ponúknuť aj plug-in hybridný pohon. Na dĺžku meria francúzska novinka 4 400 mm, je 1 866 mm široká a rázvor osí náprav natiahli konštruktéri na solídnych 2 675 milimetrov.

V na mieru šitom obleku

Nie je žiadnym tajomstvom, že značka DS sa od svojho osamostatnenia v roku 2017 snaží asimilovať vo vyššej spoločnosti prémiových výrobcov áut. Porovnávať sa iba s tými najlepšími je nesmierne náročná úloha, no ja musím uznať, že DS 4 ju zvláda znamenite.

Veď sa len pozrite na tie krivky, na uhladený tvar karosérie s krásne zapracovanými prelismi, na výsuvné kľučky dverí, na predné svetlá využívajúce Full-LED technológiu, na zadné svetlá s 3D efektom pripomínajúcim diamanty… Okolo tohto auta sa môžete prechádzať celý deň a stále budete mať čo obdivovať. Zvlášť, ak si priplatíte 1 200 eur za metalickú farbu Cristal Pearl v kombinácii s Biton čiernou strechou tak, ako to urobil importér v prípade testovaného auta. No skrátka je to dokonale upravený „Francúz“ vo vyleštených poltopánkach a v na mieru šitom obleku, klobúk dole.

 Nestačí o prémii iba hovoriť

Tváriť sa prémiovo a stáť veľa peňazí bez akejkoľvek pridanej hodnoty je jednoduché a už na to v histórii doplatili viaceré modely. O to väčšiu radosť mám z toho, že DS 4 si nič neuľahčuje a svoje prémiové postavenie sa nebojí dokázať vo všetkých smeroch. Vezmite si napríklad iba také prekrytie prahov, čo je vlastne úplný detail, ale práve detaily robia celok a DS to vie. Interiér je doslova obalený v kvalitných materiáloch, na mnohých miestach sa nachádza koža, ktorú dopĺňajú plochy s imitáciou hliníka či dreva.

Absolútnym vrcholom však pre mňa boli masážne kreslá čalúnené jemnučkou kožou s krásnym prešívaním. Nielenže poskytovali maximálny komfort sedenia, ale disponovali aj funkciou vyhrievania a odvetrávania. Ak ste už niekedy sedeli v aute značky DS, potom ste si určite všimli, ako sú všetky ovládače a doplnky prispôsobené do tvaru trojuholníka a kosoštvorca, pričom DS 4 nie je výnimkou. Zvyknúť si tiež treba na atypické umiestnenie niektorých ovládačov, no ergonomicky je všetko zvládnuté na výbornú. Chválim, že značka DS pri novinke prešla na novú generáciu infotainmentu, vylepšená 10-palcová dotyková obrazovka má omnoho krajšiu grafiku, rýchlejšie reakcie a aj kamerový systém je konečne na špičkovej úrovni. Displej digitálneho kokpitu je síce stále rozmerovo menší, no mne to vôbec neprekáža, keďže DS 4 ponúka prehľadný head-up displej, ktorý premieta všetky dôležité údaje priamo na čelné sklo.

Jedným dychom popri chválení dodávam, že ešte stále je aj čo vylepšovať. Prídavný touchpad pred voličom prevodovky síce vyzerá luxusne, no má len obmedzené možnosti používania a je absolútne neintuitívny. Ja som ho po prvom dni prestal úplne používať. Daňou za dizajn je napríklad aj prakticky neexistujúca lakťová opierka vo dverách, čo vás na dlhých cestách veľmi nepoteší. Ikony tlačidiel pod displejom by mohli byť tiež o niečo výraznejšie, pri horšom svetle na ne človek nevidí.

Ani veľký, ani malý

Pokiaľ je reč o priestrannosti interiéru, málokto si môže sťažovať. Pripomínam, že DS 4 je céčkový hatchback a na túto veľkostnú triedu ponúka štedrý vnútorný priestor. Vpredu dostatočný vo všetkých smeroch, vzadu je obmedzení trochu viac. Príplatkové strešné okno, ktoré pocitovo výrazne neznižuje tuhosť karosérie a pekne presvetľuje celý interiér, ukrajuje z miesta na hlavu pre zadných pasažierov.

Nie príliš, ale vyššie postavy už môžu mať problém. Malým mínusom je aj fakt, že pokiaľ je predné sedadlo v spodnej polohe, už si pod sedadlo zozadu nezasuniete chodidlá. Batožinový priestor má objem slušných 430 dm3, ale miesto na rezervné koleso v našom prípade zabral subwoofer príplatkovej audiosústavy so 14 reproduktormi.

Benzín mu chutí

Testované auto malo pod kapotou najsilnejší motor z ponuky a to 1,6-litrový benzínový štvorvalec s výkonom až 225 koní. To, že spolupracoval s 8-stupňovou automatickou prevodovkou, je jasné, keďže manuál nie je v ponuke pri DS 4. Motor je tichý, má značnú silu a jeho spolupráca s prevodovkou je ukážková. Ak by som počas testu neprekročil výrobcom udávanú spotrebu o viac ako liter, povedal by som, že nemám výhrady. Priznávam však, že som množstvo kilometrov strávil na diaľnici a vo vyšších rýchlostiach, takže aj tých mojich výsledných osem litrov beriem v podstate bez reptania.

Čo však nemôžem obísť mlčaním, je podvozok. Testované auto sa chválilo príplatkovým systémom DS Active Scan Suspension za 1 200 eur, ktorý kamerami monitoruje povrch cesty a prispôsobuje tak pruženie. Teda teoreticky, v praxi totiž podvozok veľké 20-palcové kolesá nevie dobre skrotiť. Nechápte ma zle, podvozok má francúzsky mäkký charakter a auto je komfortné, ale kolesá, hlavne na priečnych nerovnostiach, nepríjemne odskakujú, čo výrazne znižuje smerovú stabilitu. Škoda, tento neduh mi mierne pokazil celkový dojem z auta.

 

Čo treba uznať

  • Dostatok miesta pre všetkých pasažierov.

 

Čo nám chýbalo

  • Asi iba pohon všetkých kolies.

 

Čo nás prekvapilo

  • Horšia spolupráca motora s prevodovkou.

Citroën DS PLR Break – Dôvod vzniku tohto hebeda je dnes poriadne bizarný!

DS 4 PureTech 225 S&S EAT8 Rivoli

  • Cena (základ/test) 27 990/54 540 €
  • Záruka 5 rokov alebo 100 000 km

Motor

  • preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 598 cm3 , max. výkon 165 kW (225k) pri 5 500 ot.min-1 , max. krútiaci moment 300 Nm pri 1 900 ot.min-1. Emisie CO2  149 – 155 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 7,9 s, vmax =235 km/h, spotreba WLTP/test 6,6 – 6,9/8,0 l/100 km.

Ikonky

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-C – 5×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,00
  • Batožinový priestor: 430 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov