Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7-miestna verzia – V novom šate

Automobilka Dacia predstavila nový model Jogger ešte iba pred rokom, no auto už medzičasom prešlo výraznou zmenou. Tá zmena je najmä optická a týka sa novej identity značky. Najbadateľnejšia je v rámci prednej časti karosérie, konkrétne mám na mysli masku chladiča. Práve tu si totiž môžete všimnúť nové logo značky, ktoré predstavujú štylizované písmená D a C v bielej farbe. Inovovaný je tiež font písma s názvom automobilky dominujúci v zadnej časti a nájdete ho napríklad aj na volante.

Z technického hľadiska však ostáva všetko „po starom“ a nemení sa ani možnosť voľby 7-miestnej verzie. Práve táto možnosť robí z Dacie Jogger jedinečné auto. Ak totiž máte väčšiu rodinu, potrebujete viac ako 5 miest na sedenie a váš rozpočet neprekračuje hranicu 20-tisíc eur, tak je pre vás Dacia Jogger na trhu nových áut vlastne jedinou možnou voľbou. Segment vozidiel kategórie MPV, ktoré zvykli ponúkať 7-miestne verzie, dnes zažíva klinickú smrť a v podstate sa predávajú už len modely od Fordu – Galaxy a S-Max, ale tie si nekúpite za menej ako 40-tisíc eur, čo je oproti Dacii Jogger raz toľko peňazí.

Teoreticky sa ešte možno niekde objaví nejaký zabudnutý skladový SEAT Alhambra, no ten stojí podobne ako Ford. O veľkých SUV, ktoré, samozrejme, tiež ponúkajú 7-miestnu konfiguráciu, ani nehovorím, tie úplne prevyšujú normálnu cenu. Ešteže je tu ten Jogger, podľa mňa je to výborné auto. Vďaka dlhému rázvoru osí kolies (2 897 mm) neobmedzujú šírku interiéru podbehy zadných kolies, preto sú v druhom rade tri plnohodnotné sedadlá. Masívne zadné dvere potom uľahčujú nastupovanie do tretieho radu. Tam sa, pochopiteľne, pri plnom komforte odvezú len deti, prípadne ľudia s telesnou výškou približne do 160 cm. Drobnou nevýhodou je, že ani v druhom rade to nie je pre nadpriemerne vysokých ľudí príliš pohodlné, ak chcete mať aspoň aký-taký priestor na kolená, nesmiete byť vyšší ako 185 cm.

Pokiaľ chcete mať na zadnej strane predných sedadiel integrované aj vyklápacie plastové stolčeky, potom ten výškový limit znížte na 180 cm. Je to skrátka daň za to, že Jogger je spredu až po B-stĺpik zhodný so Sanderom či Loganom, až druhá polovica auta je prispôsobená tak, aby bol Jogger praktickým krížencom kombíku, MPV a crossoveru. Na záver ešte pripomínam, že auto je v ponuke aj s pohonom na LPG, čo výrazne predlžuje jeho dojazd a šetrí vašu peňaženku.

Stručne

Čo treba uznať

  • Výborný pomer cena/hodnota.

Čo nám chýbalo

  • USB porty pre pasažierov vzadu.

Čo nás prekvapilo

  • Presná kulisa manuálnej prevodovky.

DACIA Jogger TCe 110 Extreme – Čerešnička na torte

Dacia Jogger TCe 110 Extreme 7-miestna verzia

Cena (základ/test)                                          16 200/21 280 €

Záruka                                                           3 roky alebo 100 000 km

Motor

  • preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 999 cm3, max. výkon 81 kW (110 k) pri 5 000 – 5 250 ot.min-1, max. krútiaci moment 200 Nm pri 2 900 – 3 500 ot.min-1. Emisie CO2 127 – 129 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 11,2 s, vmax = 183 km/h, spotreba WLTP/test 5,6 – 5,7/5,9 l/100 km. 

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – 2×
  • USB-C – nie
  • Wi-fi – nie
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8,0
  • Batožinový priestor: 160 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov