Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Opel Zafira-e Life L – 5-hviezdičkový trolejbus

Opel Zafira-e Life L, teda v dlhej verzii, predstavuje praktické riešenie pre biznis s dôrazom na nulové lokálne emisie.

Potrebujete prevážať viac ľudí vo vysokom komforte na kratšie trasy? Využívate auto na prevozy ľudí z hotelov a letísk a môžete si spraviť krátku pauzu na rýchle nabíjanie? Ak sú vaše odpovede kladné, tak elektrická Zafira-e Life je pre vás tým pravým orechovým.

Pre toto si ju zamilujete

Vyzerá ako dodávka, no nejazdí úplne ako bežné úžitkové auto. Je síce ťažká, prevádzková hmotnosť činí prakticky 2,4 tony a má dlhokánsky zadný previs, napriek tomu sa v nej cítite ako v nejakom vyššom osobnom aute. Jej hlavnou devízou je príjemný podvozok, ktorý na danú triedu doslova príkladne filtruje výtlky a nerovnosti, a hlavne ich len minimálne prenáša do karosérie. Aj aerodynamický hluk pri povolených rýchlostných limitoch je minimálny. To, že sedíte v dodávke, vám bude pripomínať najmä riadenie, ktoré je dlhé-predlhé. Dá sa však naň rýchlo zvyknúť a za mínus by som ho s ohľadom na triedu auta neoznačil.

S dôrazom na luxus

Vyskúšal som si druhú najvyššiu výbavu, ku ktorej patrí napr. kožené čalúnenie sedadiel, no bola doplnená o niektoré príplatkové prvky. Medzi ne patril praktický výklopný stolík pre cestujúcich osadený do stredových koľajničiek. Druhý rad sedadiel musí logicky tvoriť dvojica komfortných sedadiel s vlastným párom lakťových opierok, čiže usporiadanie je 2+2+3. Na pohodlie či priestor sa určite nebude nikto sťažovať, jediné, čo chýba, je vyššia konektivita pre pasažierov. Opel to vyriešil staromódne. V druhom rade sa nachádza 230 V zásuvka doplnená o jednu 12 V zásuvku v 2. rade a jednu v 3. rade.

Dáva i berie

Ekologická verzia dáva, no tiež si berie. Posádku nerušia žiadne vibrácie či hluk spaľovacieho motora. Navyše, nevypúšťa žiadne emisie, a tak prispieva k zdravému mestskému ovzdušiu. A keď ho používate ako hotelový shuttle bus, tak najmä k čistému a tichému priestoru pred vstupnými dverami do hotela. A to je neoceniteľné. Ako som už naznačil, Zafira-e je určená skôr do prostredia blízkeho mestu a na krátke vzdialenosti. Prečo nie na dlhé trasy? Ad 1, maximálna rýchlosť je len 130 km/h a s rýchlosťou extrémne prudko klesá dojazd. Ad 2, ani dynamické parametre nie sú v porovnaní so skoršími naftovými verziami veľmi lákavé.

Pri čoraz hlasnejšom presadzovaní zelených zón v mestách vás možno inak ako elektrickou dodávkou nepustia na dohodnutý transfer, takže ak podnikáte, alebo plánujete podnikať v tejto oblasti, poprípade vo viacmiestnej nepravidelnej preprave osôb v mestách, zdá sa, že nebudete mať na výber. Zafira-e Life spoločne s pokrvnými súrodencami tak môže v tejto hre hrať prvé husle a bude ich hrať famózne.

Stručne

Čo treba uznať

  • Vysoká miera komfortu.

Čo nám chýbalo

  • Viac príručných odkladacích priestorov, lepšia konektivita.

Čo nás prekvapilo

  • Vysoká cena v porovnaní s klasickými spaľovacími verziami.

Test: OPEL Zafira Life – Podvod?!

Opel Zafira-e Life L Business Elegance

Cena (základ/test)                                          40 890/55 520 €

Záruka                                                           5 rokov alebo 200 000 km. Záruka na vysokonapäťovú batériu  8-rokov alebo 160 000.

Motor

  • Trojfázový synchrónny elektromotor, max. výkon 100 kW (136 k) pri 3 673 – 10 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 260 pri 300 – 3673 ot.min-1. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 75/65 kWh.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 13,3 s, vmax=130 km/h, dojazd vo WLTP/test 329/260 km, spotreba WLTP/test 24,4 – 27,3/23,6 kWh/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – áno
  • AUX – nie
  • USB-A – 1×
  • USB-C – nie
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 7

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov