Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Volvo XC40 Recharge Twin – Menej je viac?

Volvo XC40 Recharge Twin má zmysel aj v základnej verzii.

Pred pár mesiacmi sme v redakcii testovali vrcholný variant tohto malého elektrického SUV, teraz sme si posvietili na dostupnejšiu z dvoch ponúkaných verzií. V praxi to znamená pohon iba predných kolies, jeden elektromotor namiesto dvoch a takmer o polovicu nižší výkon. Na druhej strane však aj vyšší dojazd, nižšiu spotrebu energie a priaznivejšiu cenu. Volvo XC40 stojí na modulárnej podvozkovej platforme CMA, ktorá je prispôsobená aj pre prítomnosť spaľovacích motorov, no batéria je napriek tomuto faktu uložená v podlahe a nelimituje tak batožinový priestor. Elektromotor je uložený v prednej časti karosérie a disponuje maximálnym výkonom 170 kW. Najvyšší krútiaci moment 330 Nm je rovnaký, aký má aj dvojica elektromotorov vo vrcholnej verzii.

Zájde ďaleko, nabije sa rýchlo

Pokiaľ budete s Volvom jazdiť pokojne a mimo diaľnic, potom môžete rátať so spotrebou okolo 20 kWh na 100 kilometrov. Na diaľnici jeho apetít v závislosti od rýchlosti a jazdného štýlu narastie minimálne o ďalších päť kilowatthodín. Keďže batéria má využiteľnú kapacitu 67 kWh, ľahko si vyrátate, že dojazd 300 kilometrov je absolútne reálny.

Zo skúseností hovorím, že v meste aj vyše 350. Akumulátor sa dokáže nabíjať výkonom až 150 kW, čo znamená, že z 10 na 80 % kapacity sa dobije za slabú polhodinku. Na nabíjačkách s výkonom 50 kW, ktoré sú u nás najviac rozšírené, mu to trvá približne raz taký čas. Ak máte doma wallbox a môžete nabíjať výkonom 11 kW, batériu úplne nabijete za 7 hodín.

Získa si vás podvozkom

Silnou stránkou auta je pevný podvozok a príkladné odhlučnenie kabíny, slabšou nízka miera individualizácie v rámci jazdných režimov a infotainmentu. Z ekologických materiálov v interiéri trochu cítiť, že ide o základný model, no dvojica rozmerných displejov navracia pocit luxusu. Elektrické Volvo má kufor s objemom 413 dm3 a jeho cena štartuje na sume 48 805 eur.

 

 

 

Čo treba uznať

Kvalitne odhlučnený interiér.

Čo nám chýbalo

Ukazovateľ dojazdu.

Čo nás prekvapilo

Výborná jazdná dynamika.

Volvo XC40 Recharge Pure Electric Twin je zlé ako čert!

Volvo XC40 Recharge Twin Plus

Cena (základ/test)                                                         48 805/49 825 €

Záruka                                                                                3 roky alebo 100 000 km

                                                                                              na VN akumulátor 8 rokov alebo 160 000 km

Motor

  • Vpredu trojfázový synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi, max. výkon 170 kW (231 k) pri 4 919 – 11 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 330 Nm pri 0 – 4 919 ot.min-1. Kapacita akumulátora inštalovaná/využiteľná 69/67kWh.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 7,4 s, vmax = 160 km/h, dojazd vo WLTP/test 423 – 400/~320 km, spotreba WLTP/test 18,7 – 19,7/20 kWh/100 km.

Ikonky

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – nie
  • USB-C – 4×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 9,0
  • Batožinový priestor: 413 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov