Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Volkswagen Multivan T7 – Jeho poslaním je rodina

Volkswagen Multivan T7 mení pravidlá hry. Jeho jediným poslaním je totiž rodina, nič iné.

Žiadne kompromisy medzi tým, čo potrebuje firma, a tým, čo vyžaduje rodina. Nový Multivan s prívlastkom T7 sa zrodil len preto, aby čo najlepšie splnil nároky viacčlenných rodín, rodín s aktívnym životným štýlom a vôbec všetkých ľudí, ktorí ku svojmu životu potrebujú priestor a presuny z jedného miesta na druhé si chcú užívať ako rodina alebo priatelia, nie ako pracovníci a zároveň chcú byť počas tých presunov v najväčšom bezpečí. Nový Multivan T7 už nie je rodinný derivát z úžitkového auta. Je to čistokrvné rodinné auto postavené na celkom novej platforme a na celkom iných princípoch ako úžitkové autá. A zatiaľ je jediný, dokonca aj luxusné „véčko“ od Mercedesu, vrátane plne elektrického EQV, sú osobné deriváty z úžitkového vozidla Vito.

Ako v osobnom aute

Prístrojová doska pôsobí elegantne, tvorcovia použili hodnotné materiály, dokonca aj drevený dekor, ktorý mal testovaný exemplár, pôsobil mimoriadne hodnoverne. Rozhranie medzi autom a vodičom je prakticky komplet elektronické. Okrem tlačidiel na volante a tlačidiel na ovládanie posuvných dverí všetko ovládate dotykovými tlačidlami, dotykovými „slidermi“ a cez samotný dotykový displej. Je to všeobecný trend a hoci všeobecne celý VW Group má menu, v ktorom sa človek ľahko orientuje, ja osobne sa s takýmto trendom absolútne nestotožňujem. Chýba mi priame ovládanie aspoň základných a často používaných funkcií. Aby som to uzavrel, v novom Multivane T7 sa cítite úplne ako v osobnom aute. Niečo si však nový Multivan predsa zachoval z „poloúžitkového“ predchodcu – a to sú odkladacie priestory. Sú všade, kde sa len dali umiestniť. Navyše sú dobre využiteľné, nielen preto, aby boli. Chválim aj posed za volantom, výborné sedadlo a v rámci neho výklopné a nastaviteľné lakťové opierky z oboch strán. Sklon opierok sa navyše nastavuje veľmi jednoducho a rýchlo – stačí zatlačiť tlačidlo zo spodnej strany opierky. Tlačidlo je presne tam, kde bola v predošlej generácii otočná ružica.

Konštruktéri výborne vyriešili stredový modul s výklopným stolíkom. Môžete si ho totiž posunúť až úplne dopredu medzi predné sedadlá a využiť tak celkom praktické odkladacie poličky. Sedadlá v druhom rade sú otočné a môžete si urobiť konferenčné alebo ak chcete jedálenské usporiadanie, no na samotné otočenie treba sedadlá vybrať a otočiť. Našťastie, sedadlá nie sú veľmi ťažké, takže to priemerne zdatný človek zvládne osamote. Nepotrebuje pomocníka. Zaujímavosťou je, že hoci sú sedadlá v druhom a treťom rade vyberateľné, všetky majú varovanie na zapnutie bezpečnostného pásu, ktoré vyvolá zvukový alarm a zobrazí sa vodičovi priamo na prístrojovom štíte. Pritom nemusíte nikam zasúvať žiaden konektor, sedadlá komunikujú s autom bezdrôtovo.

Plusy – mínusy

Prínosom toho, že Multivan T7 je čisto osobné auto, je, že s osobnými autami zdieľa elektronickú architektúru. Inými slovami, že môže mať všetky komfortné, bezpečnostné a asistenčné systémy osobných áut. Testovaný exemplár mal napríklad adaptívne LED svetlá IQ.Light, ktoré vyrezávali premávku, adaptívny tempomat s aktívnym vedením v jazdnom pruhu, asistenta úspornej jazdy, ktorý vám pred rýchlostným obmedzením, pred obcou, križovatkou, kruhovým objazdom, ostrou zákrutou včas povie, aby ste dali nohu z plynu, ale aj ambientné osvetlenie interiéru, zrkadlenie smartfónu, wi-fi atď. Druhá strana toho, že Multivan T7 je čisto osobné auto, je, že má iba jeden rázvor osí náprav – 3 124 mm. Vybrať si však môžete spomedzi dvoch previsov, pričom my sme mali tú kratšiu alternatívu, s ktorou je dĺžka auta 4 973 mm. S dlhým previsom by meral 5 173 mm. Pre informáciu, T6.1 má dva rázvory – 3 000 alebo 3 400 mm a dĺžku 4 904 alebo 5 304 mm. Pravda je aj to, že vzhľadom na celkom novú úroveň pasívnej bezpečnosti je celá kabína posunutá smerom dozadu a vo vnútri je tak menej miesta než v T6-ke. Toho miesta je však stále vysoko nad pomery akéhokoľvek SUV či MPV, a to v každom smere.

S benzínom

Určením takéhoto auta sú diaľky – kilometre diaľnic a okresných ciest – a ako takému sa asi najviac hodí dieselový agregát, no my sme mali verziu s benzínovým motorom 2,0 TSI, s výkonom 150 kW (204 k) a krútiacim momentom 320 Nm. Multivan s týmto motorom ide energicky, cítiť, že má silu, v stúpaniach nestráca rýchlosť, ale pravda je taká, že nástup výkonu je utlmený emisnými limitmi a na zrýchlení, napríklad pri predbiehaní, sa podpíše aj vysoká hmotnosť. Na druhej strane má oveľa príjemnejšiu charakteristiku ako diesel – je tichší, pri bežných rýchlostiach a pokojnom zrýchľovaní o ňom prakticky ani neviete, pri silnej akcelerácii má zasa pekný dravý zvuk, nie tvrdý dieselový a mne sa vlastne páči aj to, že nástup výkonu je plynulejší, ako má diesel. Akurát spotrebou sa dieselovému nevyrovná, hoci mojich priemerných 8,7 l/100 km pri najazdení 745 km treba považovať za výbornú hodnotu. Pritom na okreskách som predpisovou rýchlosťou jazdil v okolí 6 l/100 km, na diaľnici za 9 – 10 l/100 km, no 140-ka už znamenala navýšenie o takmer 2 litre na 100 km. Samozrejmosťou je automatická prevodovka – ako inak dvojspojkový robot, no zaujímavo je umiestnený jeho volič. Nachádza sa totiž medzi displejom prístrojového štítu a centrálnym displejom.

To, že sa nový Multivan orientuje na rodiny a ľudí s aktívnym životným štýlom, cítiť aj na jazdných vlastnostiach. Jednak, že je ľahší a jednak, že má celkom inak koncipovaný podvozok. Ten zabezpečuje sebavedomejšie jazdné vlastnosti a aj lepšie tlmenie nerovností. Pokiaľ si však myslíte, že jazdí ako loď a na ceste krásne pláva, tak sa mýlite. Možno s adaptívnym podvozkom v komfortnom režime áno, ale so štandardným „oceľovým“ podvozkom nie, pretože ten je naladený tak, aby sa mu nepodlomili kolená, keď to zalomíte rýchlejšie do zákruty. Inak, v súvislosti s podvozkom musím vyzdvihnúť riadenie, pretože je veľmi príjemné. Nie je preposilované, vo volante máte dobrý pocit.

 

Nový Volkswagen Multivan s prívlastkom T7 mení pravidlá hry v tejto veľkostnej triede áut a musím povedať, že pozitíva vysoko prevažujú nad negatívami. Predpokladám, že sa čoskoro dočkáme podobného auta aj od konkurentov, minimálne od Mercedesu.

Čo treba uznať

  • V T7-ke sa cítite ako v osobnom aute.

Čo nám chýbalo

  • Adaptívne svetlá IQ-Light nevyrezávajú dopravné značky.

Čo nás prekvapilo

  • Motor dokáže jazdiť prekvapivo úsporne.

Volkswagen Multivan T6.1 – Multitalentovaný spoločník

Volkswagen Multivan T7 2,0 TSI 150 kW krátky previs Style

Cena (základ/test)                                          34 090/65 900 € vrátane DPH

Záruka                                                           2 roky bez obmedzenia km

Motor

  • Preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 984 cm3, max. výkon 150 kW (204 k) pri 5 000 – 6 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 320 Nm pri 1 600 – 4 300 ot.min-1. Emisie CO2 175 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 9,4 s, vmax = 200 km/h, spotreba WLTP/test 7,7/8,7 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • 230 V – nie
  • AUX – nie
  • USB-A – nie
  • USB-C – 6×
  • Wi-fi – áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,0

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov