Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Volkswagen Multivan T6.1 – Multitalentovaný spoločník

Volkswagen Multivan v najvyššej výbave a s pohonom všetkých kolies je všestranný pomocník a verný priateľ aj na konci sveta. Berte, kým ešte je!

Kto ani raz netúžil mať auto, do ktorého by dokázal pohodlne zbaliť rodinu či priateľov a vyraziť krížom po Európe, od Stredozemného mora k polárnemu kruhu, od Pyrenejí až po Ural? Asi každý s dušou dobrodruha. A práve Multivan je od prvej generácie synonymom pohodlného početného cestovania s poriadnou dávkou luxusu, s ktorým je vždy spájaný aj praktický vnútorný stolík.

S novým srdcom

Od 1. januára 2021 platí pre osobné a ľahké úžitkové vozidlá v EÚ nová emisná norma. Preto ani vo VW nelenili a po krátkej dobe predaja Multivanov s oslabeným výkonom motora 146 kW (199 k) priniesli opäť silnejšiu verziu s dobre známym výkonom 150 kW (204 k). Dobre známym, pretože už v roku 2015 ponúkal VW motor s týmito parametrami, ale to bolo ešte pred rozsiahlou modernizáciou. Za vyšší výkon aktuálne vďačíme predovšetkým novému palivovému systému so vstrekovacou sústavou, ktorá tlačí 2 500 barov. Aj vďaka tomu je Multivan o trochu rýchlejší a  dynamickejší. Raketový multibus však určite nečakajte. Netrhá asfalt a ani napriek slušným parametrom výkonu a krútiaceho momentu sa s osobnými autami nemôže v žiadnej športovej disciplíne merať. Môže za to najmä vyššia prevádzková hmotnosť, ktorá činí 2,6 tony. Už keď sme pri váhach a číslach, tak najvyššia prípustná hmotnosť je len 3 080 kg, brzdený príves môže mať maximálne 2,5 tony a celá jazdná súprava maximálne 5,3 tony. Preťažiť Multivan nad papierové limity je teda celkom jednoduché.

So spotrebou to býva rôznorodé. Dá sa aj s pohonom oboch náprav 4Motion jazdiť za zhruba 7,5 litra nafty, ale čím rýchlejší a agresívnejší štýl jazdy zvolíte, tým je väčší odpor vzduchu a zákonite aj vyššia spotreba. Pri dlhých diaľniciach so zaťaženým autom budete musieť rátať so spotrebou mierne cez 10 litrov. Trochu ma mrzí, že na voliči prevodovky DSG s veľkou čiernou poistkou s dlhou dráhou chýba športový režim. Nie preto, že by som chcel pretekať, ale preto, aby som jazdil bez často prítomného podtáčania motora. Občasne som preto uchopil veci do vlastných rúk a preraďoval si stupne sám manuálne. Prevodovka dokáže aj plachtiť alebo naopak brzdiť motorom na nižšom prevodovom stupni. Pri dlhom klesaní sa Multivan celkom rád „rozgúľal“ do vyšších rýchlostí, takže som aj tu často uprednostnil manuálny režim radenia prevodových stupňov.

¾ zo 100

Štartovacia cenovka základného Multivanu nie je vôbec vysoká. Lenže lepší motor, pohon 4×4 a výbava – či už štandardná alebo príplatková – už tradične tlačia cenu do nebies. Testovaná verzia Highline a vrcholného pohonu začína na 63 000 eur, a to už nie je málo peňazí. Potom prichádzajú príplatky a cena rastie ďalej. Čo by som určite nevynechal pri konfigurácii? Stopercentne by som chcel balík bezpečnostných systémov, aspoň jednu integrovanú detskú sedačku, nezávislé kúrenie, objemnejšiu 80-litrovú nádrž či plnú ochranu airbagmi. A čo by som oželel? Určite by som sa zaobišiel bez bočných posuvných okienok vo dverách, cez ktoré preniká počuteľný aerodynamický šum, a možno by som zvažoval aj vyškrtnutie elektricky ovládaného kufra. Za ušetrené peniaze by som si doprial dodatočnú úpravu audiosystému, keďže 6 reproduktorov s príplatkovým multimediálnym systémom rozmerný vnútorný priestor neozvučí tak, ako by som si predstavoval. Navyše, ako výrazný benefit pre kúpu vnímam fakt, že Multivan už roky patrí medzi autá, ktoré si veľmi dobre držia cenu na poli jazdeniek. Každopádne určite by som si pri následnom predaji poplakal, lebo už nikdy nič také v ponuke nebude a nový Multivan T7 zdieľa platformu MQB, ktorú používa aktuálne Caddy, ale aj ostatné osobné modely. Či to bude plus, alebo mínus, ukáže až čas…

Čo treba uznať       

  • Zaslúžené renomé.

Čo nám chýbalo     

  • Športový režim pre prevodovku.

Čo nás prekvapilo  

  • 230 V zásuvka vždy ako príplatok.

 

Volkswagen Multivan 2,0 TDI 204 k 4Motion Highline

Cena a záruka:

  • Základ/test  31 788/78 228 €.

Všeobecné záručné podmienky:

  • 2 roky bez obmedzenia km.

Motor:

  • preplňovaný vznetový R4/16, zdvihový objem valcov 1 968 cm3, max. výkon 150 kW (204 k) pri 4 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 450 Nm pri 1 400 – 2 250 ot.min-1. Emisie CO2 WLTP 185 – 187 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0 – 100 km/h za 10,1 s, Vmax= 199 km/h, spotreba výrobca WLTP/test 7,0 – 7,1/10,1 l/100 km.

Konektivita 

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 9,2

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov