Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Maserati MC20 Cielo: „Open Air Festival“

MC je skratkou pre Maserati Corse – „Pretekanie“, Cielo znamená v preklade „Nebo“.

Starý vtip o bohatom pánovi, ktorý sa sťažuje, že musí „jesť plesnivé syry, piť staré vína a jazdiť v aute bez strechy“, je v čase celosvetovej inflácie nemiestny. Lenže tak to vyšlo. Pred dvoma rokmi predstavila talianska značka Maserati model MC20 a teraz ukázala spyder MC20 Cielo.

Už pri celosvetovej premiére boli zrejmé všetky špeciálne vlastnosti športiaku bez strechy MC20 Cielo, ktoré napokon odráža aj originálny názov. MC je skratkou pre Maserati Corse – „Pretekanie“. Číslo 20 odkazuje na rok 2020, keď odštartovala nová éra značky. Cielo je v preklade „nebo“ a toto slovo zdôrazňuje skutočnosť, že tento model je oddaný potešeniu z riadenia pod šírym nebom a zároveň si zachováva všetky výsady a atribúty kupé. Atraktívne vozidlo z Modeny ponúka vďaka agregátu V6 Nettuno ten správny emociálny zážitok zo športovej jazdy.

Navyše, jedinečná inovatívna sťahovacia sklenená strecha dodáva kabrioletu MC20 Cielo požadovanú dávku luxusu. Nový spider od značky Maserati je vybavený špičkovým chytrým elektrochromatickým oknom, ktoré sa stlačením jedného tlačidla centrálneho systému dokáže premeniť z číreho na nepriehľadné vďaka technológii PDLC (pozn. polyméry s tekutými kryštálmi). Strecha predstavuje špičku technologického ľadovca vo svojej triede aj vzhľadom ku svojej schopnosti tepelnej izolácie a rýchlosti otvárania a zatvárania, a to len za 12 sekúnd.

Vďaka týmito špičkovým technológiám a vymoženostiam ponúka model MC20 Cielo zážitok naplňujúci všetky zmysly. Jazda so zatvorenou nepriehľadnou strechou vás úplne pohltí, jazda s čírou strechou poskytne jedinečný jas a jazda so stiahnutou strechou vás ohromí holistickým zážitkom. Model MC20 Cielo vyvinuli v laboratóriách Maserati Innovatin a vyrobili v historickej fabrike na Viale Ciro Menotti, takže rovnako ako v prípade verzie kupé sa jedná o 100% záležitosť z Apeninského polostrova.

Tento dokonalý spyder je navrhnutý pre bohémov. Hmotnosť vozidla je len o 65 kg vyššia ako váha kupé, čo dosiahli konštruktéri v Modene vďaka precíznej práci počas jednotlivých fáz navrhovania vozidla. Okrem výnimočného pomeru medzi hmotnosťou a výkonom zaručuje podvozok z karbónového vlákna nekompromisnú torznú pevnosť umožňujúcu vynikajúcu ovládateľnosť na ceste aj na pretekárskom okruhu. Nový spyder zaujme svojou čistotou tvarov a vylepšenou aerodynamikou, ktorú podrobili 360° testovaniu v veternom tuneli, a to s otvorenou aj zatvorenou strechou.

Vozidlo nemá žiadne zbytočnosti a umelé okázalosti. Každý prvok jeho dizajnérskeho jazyka má svoju vlastnú funkciu. Azda jediným tradičným ústupkom v tomto smere sú dvere s efektom motýlích krídiel. Aj tieto dvere sú však v konečnom dôsledku praktické, pretože umožňujú podstatne jednoduchší prístup do kabíny a vystavujú na obdiv kokpit z karbónového vlákna a úplne odhalené predné koleso. Z estetického hľadiska vyniká športiak z Modeny novou trojvrstvovou metalickou farbou známou pod názvom „acquamarina“, ktorá je dostupná aj v rámci programu Maserati Fuoriserie pre individuálnu úpravu vozidiel na objednávku.

Spomínaná farba dokáže rozohrať atraktívnu partiu so svetlom a svetelnými lúčmi. Výsledkom sú prekvapujúce premeny a lomy svetla. Základ tvorí pastelovo šedá farba inšpirovaná súťažením resp. pretekaním a evokuje športové DNA vozidla MC20. Celý kolorit dopĺňa meniaca sa farba akvamarínovej sľudy, ktorá celý odtieň oživuje a dáva na obdiv jeho výnimočnosť. Nový model zahŕňa aj ďalšie prvky už tak širokej škály systémov aktívnej bezpečnosti. Okrem parkovacích čidiel, zadnou kamerou a strážením mŕtveho bodu, má nový spyder aj asistenta pre núdzové brzdenie, rozpoznávanie dopravných značiek a spomínanú kameru so záberom 360°.

Športiak bez strechy MC20 Cielo je vybavený voliteľným audio systémom premium Sonus faber. Tento systém je špeciálne optimalizovaný tak, aby vyhovoval jedinečným akustickým a pozičným potrebám kabíny vozidla spyder a umiestneniu tucta reproduktorov, ktoré šíria prirodzený zvuk typický pre systémy Sonus faber. Jazdné zážitky vozidla riadi multimediálny systém Maserati Intelligent Assistant (MIA) a Systém Maserati Connect.

Spider alebo Spyder ?!

Už ste sa s tým určite stretli a v podstate sa jedná o „terminus-technicus“. V motoristickom slovníku nájdete verzie športových vozidiel bez strechy pod označením „spider“, ale aj „spyder“, pričom oba výrazy sú zaužívané. Pre vysvetlenie si však musíme odskočiť do histórie. Ešte predtým ako vznikol prvý automobil označoval pojem „spider“ voz ťahaný koňmi, ktorý nemal žiadnu ani skladaciu strechu a bočné okná. V krajnom prípade mal tento voz pripomínajúci pavúka (pozn. po anglicky spider), nejaký dáždnik. Do histórie automobilizmu prenikol tento výraz najskôr s mäkkým „i“, pretože prvé športiaky vznikali na Apeninskom polostrove a talianska abeceda nepozná naše štyri písmena – „K“, „X“, „Y“, a „W“. Postupom času sa však marketingovo uchytil názov spyder s tvrdým „y“, ktorý je síce gramaticky de facto chybný, ale v súčasnosti už častejšie používaný.Zaujímavosťou je, že niektoré talianske značky používajú väčšinou ekvivalent s mäkkým “i ” (Fiat a Ferrari) a iné zase modernejší názov s tvrdým “y” (Lamborghini a Maserati).

 -jj-, zdroj  a foto: Maserati

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov