Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Kia Niro skvelo kombinuje dizajn a ekológiu

Ekologický pohon by nás nemal obmedzovať. A to je presne filozofia modelu Kia Niro.

Hybrid, Plug-in Hybrid či elektrický pohon. Odškrtnite si to, čo potrebujete a čo vám vyhovuje. imidž ekologicky uvedomelého motoristu získate automaticky. A prirátajte si k tomu aj extrovertný dizajn. Ten je odrazom skutočnosti, že nová generácia je postavená na kompletne novej platforme K3, ktorá umožňuje adaptáciu akejkoľvek technológie pod kapotu. Práve preto sa Kia Niro bude predávať ako hybrid, plug-in hybrid, alebo čistý elektromobil. A nemýlite sa, táto platforma umožňuje aj montáž spaľovacieho agregátu, no ten sa nebude ponúkať, napokon Kia má v ponuke dostatok modelov, ktoré ponúkajú tento klasický druh pohonu.

Stačí jeden pohľad kontrastne lakovaný zadný blatník, unikátne hranaté tvary a efektné i keď príplatkové 18 palcové kolesá a viete, že pred vami parkuje, alebo ide Kia Niro. Ak chcete identifikovať techniku pod kapotou, rozdiely hľadajte v prednom nárazníku. Ak tam nájdete nabíjací otvor, vedzte, že to je plug-in hybrid, alebo elektrická verzia. Ak je nárazník štandardný, pod kapotou je klasická hybridná technológia.


Kilowatty a volty

Možno vás tá informácia prekvapí, no aktuálne Niro patrilo a v podstate ešte stále patrí medzi bestsellery automobilky v Európe. Predalo sa z neho vyše 310 tisíc kusov, pričom najobľúbenejšia je klasická hybridná verzia. Logicky. Kia Niro HEV (Hybrid Electric Vehicle) sa aj v prípade novej generácie spolieha na kombináciu klasického atmosférického motora GDi s objemom 1,6 litra a maximálnym výkonom 77 kW (105 k) a elektromotora s maximálnym výkonom 32 kW (44 k), pričom systémový výkon dosiahne 104 kW (141 k). Kapacita batérie je 1,32 kWh a dobrou správou je, že hybridný systém využíva šesťstupňovú dvojspojkovú prevodovku. Jazdné vlastnosti sú dobré, športovú jazdu s týmto modelom však obmedzuje atmosférický motor a jeho základný výkon, či skôr absencia väčšieho krútiaceho momentu. Ale pri pokojne jazde je Niro nielen tiché, ale aj náležite ekonomické. A to je podstata.

Ak chcete viacej jazdiť na elektrický pohon, no obávate sa z možného obmedzeného dojazdu tak je riešením Plug-in Hybrid, ktorý má pod karosériou ukryté batérie s kapacitou 11,1 kWh, čo je o 2,2 kWh viac ako doteraz, navyše konštruktéri prepracovali aj tepelný manažment batérií. Opäť je základom známa atmosférická jedna – šestka 77 kW (105 k), maximálny výkon elektromotora je však v tomto prípade 62 kW (84,32 k) a kombinovaný výkon sa posunul na hranicu 134 kW (183 k), čo znamená, že dynamika tejto verzii chýbať nebude, pričom elektrický dojazd by mal po novom dosiahnuť 65 kilometrov. Z našich krátkych skúseností môžeme potvrdiť príjemný jazdný prejav ako aj slušný kombinovaný výkon, ktorý kompenzuje mierne vyššiu pohotovostnú hmotnosť. Novinkou je možnosť nastavenia takzvaných zelených zón, kde bude Niro PHEV jazdiť výlučne na elektrický pohon. V praxi to znamená, že mimo tých zón bude fungovať na báze hybridného pohonu.

Elektrická verzia poskytne batérie s kapacitou 64,8 kWh a maximálny výkon elektromotora sa pohybuje na úrovni 150 kW (204 k). Dojazd elektrickej verzie je normovaný na 460 kilometrov. Z praktického hľadiska môžeme potvrdiť že tento model je príjemne dynamický a reprezentuje najčistejšiu formu jazdenia. Má síce najvyššiu pohotovostnú hmotnosť, no jazdí sa ním takmer rovnako ako s predchádzajúcimi dvoma. A pri športovej jazde sa dojazd nemení tak dramaticky ako v prípade iných modelov. Novinkou je možnosť poskytovať energiu batérie do zariadení (V2D vehicle to device), viete si nabiť napríklad nabiť eBike.

Väčšie je lepšie

Imidž nie je jedinou dimenziou, ktorá narástla, po novom si zadný pasažieri užijú jeden meter priestoru na nohy a jeden meter priestoru na torzo s hlavou. Nie je to iba marketingový ťah, ale reálny pocit. Sedadlá majú o 30 percent tenšie opierky a okrem toho nesmieme zabudnúť ani na množstvo recyklovaných materiálov, množstvo plastových fliaš Kia znovu využila a dnes slúžia ako obklad dvier, či sedadiel alebo stropu. Armáda USB a USB-C výstupov naznačuje ktorú generáciu sa Niro chystá osloviť a dokazuje to aj možnosť updateovať systém cez internet, Over the Air ako sa dnes hovorí. Kto by chodil do servisu: Takto môžete kúpiť batérii život, softvér ju bude udržiavať v dobrej kondícii tak dlho ako treba. Vďaka vysoko kapacitným batériám v PHEV a EV modeloch si môžete v lete auto predklimatizovať, túto funkciu klasické autá nemajú.

Interiér je derivátom toho, čo poznáme z modelov Sportage či EV6 a to je dobre. Intuitívny prehľadný a dobre ovládateľný a moderný. V zásade ani nepotrebuje komentár, stačia fotky. Kia v posledných rokoch dokazuje, že neexistuje prakticky žiadna oblasť, či model, kde by nevedela ponúknuť atraktívny model s najmodernejšou technológiou vrátane tej ekologickej.

 

 

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov