Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


BMW 330e xDrive M Sport – Germánsky bojovník

BMW 330e xDrive je v poradí už druhou generáciou plug-in hybridov, ktoré zvádzajú boje s flotilovými emisiami.

Na zástrčku

BMW 3 s 12,0 kWh lítium-iónovou batériou sľubuje čisto elektrický dojazd 51-59 km, čo je dvakrát viac ako v predchádzajúcej generácii s rovnomenným názvom. Papierovo to je už aj dnes taký všedný priemer, čo mňa však mrzí viac je, že v tejto triede a cenovej relácii ponúkajú nabíjanie len prostredníctvom konektoru Typ2 (Mennekes) a nabíjanie na 100% sa pohybuje nad hranicou 3,5 h. Ďalším holým faktom je, že hybridný systém do značnej miery ukrojuje z kufra, a to až 105 litrov. Do dĺžky sa nič nemení, prichádzate len o pár cenných centimetrov na výšku od druhej polovice. Praktické je prekrytie podlahy prvej časti, ktoré má 2 polohy, čím aspoň trošku kompenzuje plytkosť úložného priestoru. Do nádrže zmestíte o 19 litrov benzínu menej, spolu teda 40 l.

Zážitky na počkanie

Kombinovaný výkon je o 30 kW (40 k) vyšší, ako u priameho predchodcu, parametre spaľovacej sústavy ostávajú totožné. Dynamická jazda znamená aj rýchlejší pokles hladiny v batérií. Preto sa v športovom režime snaží systém kumulovať energiu zo spaľovacieho motora do lio-on batérie, aby bol opakovane k dispozícii XTRABOOST. Kým v hybridnom režime je auto krotké, keď ho začnete v športovom móde uháňať, tak sa na bežných cestách len tak ľahko neunaví. Zaujímalo by ma, či by vydržal tvrdé zaobchádzanie na okruhu. Inžinieri aj tu doplnili tlačidlo dobíjania batérie spaľovacím motorom, pre prípad, že vaša jazda končí niekde v nízkoemisnej zóne.

Číra radosť z jazdy

Slogan BMW tu nadobudol iný rozmer. 330e si zachovala všetky kvality konvenčných pohonných jednotiek a to aj napriek vyššej hmotnosti, ale nižšiemu ťažisku. Na kvalitnom povrchu prináša naozaj nefalšovanú radosť z jazdy a to aj s adaptívnym „M“ podvozkom. Ale poviem aj jedno hlavné negatívum, ktoré ma trošku rozhodilo, a to doslova. Bol ním spôsob, akým prekonáva spomaľovacie prahy. Mal som pocit, akoby zadná nezávislá viacprvková náprava malá problém žehliť tento typ nerovnosti a zadok doslova podskočí už aj pri rýchlosti blízkej chôdzi. Privítal by som možno o trošku viac komfortu, keďže to nie je čistokrvné športové náčinie ale sedan s ekošportovými génmi na každý deň. Tiež sa mi subjektívne zdalo auto pri parkovaní nemotorné, keďže má dlhú kapotu, dlhý rázvor a aj menší rejd predných kolies, ale aspoň tak netrpia homokinetické kĺby pri xDrive. Priemer otáčania deklarujú 11,4 m, čo je o pol metra viac ako približne rovnako dlhé BMW 5 (E34) spred 30 rokov, ktoré má ale o 9 cm kratší rázvor. Jazda v noci s laserovými svetlami už nebude pre nikoho trápením, ale skutočnou radosťou, keďže majú dosah až 530 m.

Štyri oči

V aute sú štyri kamery, ktoré okrem uľahčenia orientácie pri parkovaní majú ešte jednu zaujímavú príplatkovú funkciu BMW Drive Recorder (207 €). Dokážu nahrávať situáciu v cestnej premávke paralelne z každej strany. Maximálna doba záznamu je 40 sekúnd, z toho 20 sekúnd náleží okamihu pred aktiváciou a spoločne sa ukladá maximálne 10 záznamov. V krízových situáciách ju viete aktivujete tlačidlom pri joysticku prevodovky, ale pri náraze sa aktivuje automaticky.   

Stručne

Čo treba uznať

  • Keď má dosť energie, tak solídna dynamika.

Čo nám chýbalo

  • Rýchlejšie nabíjanie.

Čo nás prekvapilo

  • Krásne zrno modrej farby Tanzanite Blue II (+ 2067 €).

BMW M240i xDrive – Made in Mexico, perfected by M Performance, prvá jazda

BMW 330e xDrive M Sport

Cena (základ/test)                                          33 100/77 625 €

Záruka                                                           2 roky bez obmedzené km.

Motor

  • Preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 998 cm3, max. výkon 135 kW (184 k) pri 5 000 – 6 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 300 Nm pri 1 350 – 4 000 ot.min-1. Výkon elektromotora 83kW (113k) pri 3170 ot.min-1, max krútiaci moment 265 Nm pri 0 – 3170 ot.min-1 . Systémový výkon 215 kW (292 k) a kombinovaný max. krútiaci moment 420 Nm. Emisie CO2 (NEDC) 31 – 42 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 5,9 s, vmax= 230 km/h (140 km/h na elektrinu), Kombinovaná spotreba – vážený priemer/test  1,5 – 1,9 /7,2 l/100 km. Spotreba energie 15,7-17,2/15,8 kWh.

Ikonky

  • Bluetooth – áno
  • Wi-fi – áno
  • AUX/USB – nie/áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 10,25
  • Batožinový priestor: 375 dm3
  • Čas na kolo: nemerali sme

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov