Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


SEAT Arona 1,0 ECO TSI 110 – Šalamúnske riešenie

SEAT Arona prichádza s optickými aj technickými zmenami. Stále si však zachováva dobrý pomer hodnoty k cene auta.

Španielskej automobilke v ostatných rokoch ide karta. Jej autá sa totiž páčia a nie je to iba môj subjektívny názor, ale aj samotný výrobca potvrdzuje, že hlavným argumentom kúpy jeho modelov je dizajn. Na Slovensku aj globálne. Aj Arona bola pekná, a tak si hovorím, že dizajnéri nemali s faceliftom veľa práce. A možno je to celé naopak a mali ťažkú hlavu s tým, aby niečo vymysleli, ale zároveň, aby nič nepokazili. A tak prišli so šalamúnskym riešením, najväčšiu zmenu – hmlové svetlá posunuté ku stredu auta – totiž nemusíte mať. Môžete si zvoliť Aronu s „pôvodným“ nárazníkom – samozrejme, bez príplatku. On síce nebude úplne pôvodný, pretože sú tam nejaké zmeny, ale bude bez týchto svetiel. Bola by to však veľká chyba, pretože nový nárazník s hmlovkami vyzerá pekne. Miernymi zmenami prešiel aj zadný nárazník, a mňa trochu mrzí, že koncovky výfuku sú len atrapou. Spoľahlivým identifikátorom faceliftu je tiež nápis Arona písaným písmom. V ponuke sú tri nové farby – napríklad aj táto modrá Saphire a ďalšou novinkou faceliftu je biela strecha.

Podobne ako v Ibize, aj v Arone je interiér radikálne inovovaný. Pripomeniem, že dotykový displej dostal vyššie stredové výduchy zasa nižšie, na krajoch prístrojovej dosky sa objavili kruhové výduchy klimatizácie s farebnými a v opcii navyše aj podsvietenými obručami. Dodávam, že v testovanom modeli sme mali väčší z dvojice dotykových displejov, a tiež digitálny prístrojový štít. Ergonómia nesie pečať nemeckej precíznosti. Volant aj sedadlo sú nastaviteľné v širokom rozsahu. Samotný volant sa dobre drží, sedadlo je veľké, dobre tvarované a má extra dlhý sedák. V rámci faceliftu sa vzadu nič nezmenilo, priestor aj komfort ostali také isté, ako boli doteraz, a po facelifte, našťastie, ostalo aj rezervné koleso v kufri. Všetky Arony ho majú v sérii.

Litrák

Testovaná Arona mala pod kapotou litrový trojvalec ECO TSI vyladený na 81 kW (110 k), resp. 200 Nm v spojení so 7-stupňovou DSG prevodovkou. Pri pokojnej práci s plynom sa toto duo javí dobre. Avšak stačí, aby ste čo i len o kúsoček prekročili predstavu riadiacej jednotky o jemnej práci s plynom a reakcie motora aj prevodovky sú absolútne neadekvátne vašim požiadavkám. Zrazu motor až príliš zatiahne, čo je v spojení s prudkým nárastom výkonu nekomfortné a do toho ešte aj prevodovka podradí, čo ten diskomfort ďalej umocňuje. Na druhej strane, keď potrebujete pridať, tak práve vzhľadom na živelný nárast výkonu v okolí 1 800 – 2 000 otáčok sa motor javí byť mimoriadne silný. A to aj v spojení s relatívne dlhou prevodovkou. Pre informáciu, v 130 km/h točí motor iba necelých 3 000 otáčok a vôbec sa nejaví, že by mu diaľnica bola nejakým spôsobom nepríjemná. Ako každý trojvalec, ani tento nemá rád príliš nízke otáčky, v správnych otáčkach však nijako nevnímate, že má iba 3 valce. Nevnímate to ani po stránke akustiky, ani vibrácií. Podvozok dáva vodičovi obrovskú dávku sebavedomia, auto je ľahko ovládateľné, riadenie je akurátne – a to po stránke rýchlosti reakcií kolies aj účinnosti posilňovača. Samotný podvozok je naladený s dôrazom na dynamiku, ale ani s tým nebúcha do karosérie. Aj keď tlmenie nerovností sprevádza špecifická akustika s basovými tónmi. Okrem toho je pomerne hlučný po stránke odvaľovania. Veľkou zmenou prešli asistenčné systémy. Objavilo sa niekoľko nových systémov a väčšina tých, ktoré už boli, majú rozšírený rozsah snímačov a fungujú lepšie.

SEAT Arona je po facelifte atraktívne auto, ktoré je atraktívne nielen po stránke dizajnu, ale aj jazdných vlastností, výbavy, pomeru ceny k hodnote auta…

Čo treba uznať

  • Pekné a z hľadiska úžitkových vlastností dobre vyvážené auto.

Čo nám chýbalo

  • Pádla prevodovky pod volantom.

Čo nás prekvapilo

  • Živelný nárast výkonu motora.

SEAT Ibiza 1,5 TSI EVO 7DSG FR – O krok ďalej

SEAT Arona 1,0 ECO TSI 110 DSG7 Xperience Family

  • Cena (základ/test)                                                         16 760/22 849 €
  • Záruka                                                                                5 rokov alebo 100 000 km

Motor

  • preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 999 cm3, max. výkon 81 kW (110 k) pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 200 Nm pri 2 000 – 3 000 ot.min-1. Emisie CO2 134 – 135 g/km.

Jazdné výkony                                                                                               

  • 0 – 100 km/h za 10,8 s, vmax = 190 km/h, spotreba WLTP/test 5,9 – 6,0/6,7 l/100 km.

Ikonky

  • Bluetooth – áno
  • Wi-fi – áno
  • AUX/USB – nie/áno
  • Zrkadlenie – áno
  • Uhlopriečka: 8,25
  • Batožinový priestor: 400 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov