Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


BMW M440i xDrive Cabrio – Nemecky, precízne a sexy

BMW radu 4 vo verzii bez strechy ponúka veľa emócií, ale najmä vysokú kvalitu.

Keď si kupujete auto prémiovej značky za veľa peňazí, oprávnene očakávate najvyššiu kvalitu v každom detaile. V praxi to, bohužiaľ, nie je vždy pravda, no v prípade nového BMW M440i Cabrio sa netreba obávať. Síce nie je lacné, no svoju cenu si dokáže presvedčivo obhájiť. Začnem plátennou strechou, pretože tá je pri štvorke vo verzii cabrio novinkou a na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že aj krokom vzad.

To určite nie a vysvetlím prečo. Plátenná strecha je podľa slov výrobcu v porovnaní s „pevnou“ až o 40 percent ľahšia a navyše neovplyvňuje rozloženie hmotnosti auta v závislosti od toho, či je sklopená alebo vyklopená. V minulosti mali kabriolety s látkovou strechou problém s akustikou v interiéri, čo v novinke od BMW nehrozí. Konštruktérom sa neduh podarilo eliminovať úplne na minimum. Látková strecha na kabriolete obvykle znamenala plastové zadné okno, ktoré sa časom zostarlo. V BMW však tento problém nehrozí, keďže výrobca použil poctivé sklenené zadné okno. A, mimochodom, látková strecha je v kombinácii s tmavozelenou farbou karosérie potešenie pre oko každého motoristu. Samotná metalíza dokáže opticky zmeniť svoj odtieň podľa dopadu slnečných lúčov. Kvitujem aj použitie matného chrómu pri doplnkoch v rámci prednej masky a na spätných zrkadlách. Nami testovaný kus zaujal aj 19-palcovými diskami kolies a špičkovými pneumatikami Michelin Pilot Sport 4S, ktoré boli čerešničkou na torte.

Vysoká úroveň komfortu

V interiéri chválim automatický podávač bezpečnostného pásu, čo spríjemňuje pocit po každom nastúpení. Páčila sa mi tiež možnosť elektronického nastavovania vnútornej šírky sedadiel, pretože som si ich mohol prispôsobiť aktuálnym potrebám. Hoci je auto oficiálne štvormiestne, vzadu si priestor nájdu iba nižšie postavy. Výhodou je 3-zónová klimatizácia, takže aj pasažieri vzadu si môžu upraviť teplotu vzduchu podľa vlastných potrieb. Strmý sklon operadiel je už menej príjemný.

Za zadnými sedadlami má svoje presne určené miesto veterný deflektor, zabalený v kvalitnom puzdre. Beriem to ako výhodu, pretože neuberá z priestoru kufra. Ten má pri vytiahnutej streche objem 385 litrov, po jej sklopení je to logicky menej. Z pohľadu vodiča ešte vyzdvihnem možnosť prúdenia teplého vzduchu priamo na šiju, čo iste oceníte hlavne pri jazde bez strechy v chladnejších dňoch.

Pevný ako skala

Ak by som mal povedať, čo ma na BMW M440i Cabrio najviac potešilo, tak by to bola tuhosť karosérie. Na kabriolet naozaj príkladná. Zabudnite na pazvuky či krútenie, kvalitné výstuhy na správnych miestach robia zázraky. Písmeno M v názve naznačuje, že mu nie je cudzia ani ostrá športová jazda. V praxi to znamená adaptívny podvozok, športový zadný diferenciál a účinnejšie kotúčové brzdy. V športovom režime dokáže byť BMW poriadne divoké a rado zavrtí zadkom.

Nič z toho by sa nekonalo, nebyť srdca so šiestimi valcami v rade. Trojliter s výkonom 275 kW (374 k) a najvyšším krútiacim momentom 500 Nm má príjemný mohutný zvuk, parádny záber už v nízkych otáčkach, ale najmä ukážkovo spolupracuje s 8-stupňovou automatickou prevodovkou. Pre mňa ideálna kombinácia športového ducha a komfortu pri bežnom jazdení. A ešte dodám, že takéto auto bude už onedlho raritný kúsok.

Čo treba uznať

  • Výrobca zmazal neduhy kabrioletu a zvýraznil jeho prednosti.

Čo nám chýbalo

  • Slnko, more a kľukaté cestičky.

Čo nás prekvapilo

  • Pomerne nízka spotreba paliva.

BMW iX3 je e-SAV džentlmen

BMW M440i xDrive Cabrio

Cena (základ/verzia/test)                                           32 390 /71 050 /86 817 €

Záruka                                                           2 roky bez obmedzenia počtu km

Motor

  • preplňovaný zážihový R6/24V, zdvihový objem valcov 2 998 cm3, max. výkon 275 kW (374 k) pri 5 500 – 6 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 500 Nm pri 1 900 – 5 000 ot.min-1. Emisie CO2 177 – 191 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 4,9 s, vmax = 250 km/h, kombinovaná spotreba vo WLTP/test 7,8 – 8,4/8,6 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor 

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 12,3
  • Batožinový priestor: 385 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov