Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Peugeot 3008 – Je to charakter

Peugeot 3008 vôbec nemusí mať plnú výbavu, aby zaujal nielen na pohľad.

3008-čka mi je už dobre známa a aj napriek tomu ma na nej vždy niečo prekvapí či zaujme. Dizajnovo vyzerá skvelo, bez ohľadu na farbu. Sám sa na cestách zameriavam na kusy po modernizácii s výraznými a atraktívnymi svietiacimi zubami hlavných LED svetlometov. Revitalizáciou dizajnu opäť trafili klinec po hlavičke a ním sa veľké kvality ešte len začínajú.

Tvrdší, ale sympatický

Základná zážihová motorizácia s automatom je optimálny základ. Agregát PureTech je v kabíne pokojný a poskytuje slušnú dynamiku aj vďaka športovému režimu. Prevodovka s joystickovým ovládaním kooperuje s motorom veľmi dobre. Avšak zazmätkovala, keď som to nečakal, predtým som to nikdy pri prevodovke EAT8 nezažil. Dlhé minimálne stúpanie mimo obce, rýchlosť konštantých 80 km/h a na úseku 500 m opakovane v krátkom časovom slede niekoľkokrát v „normálnom“ režime preradila a podradila. Nechcel som spomaliť, zrýchliť sa nedalo, tak tento kolotoč zmeny prevodových stupňov vyriešilo až prepnutie do športového režimu, ktorý drží vyššie otáčky na nižšom prevodovom stupni.

Štýlom sa to len začína!

V kombinovanom cykle sa mi opakovane podarilo s prehľadom odjazdiť dlhodobejšiu spotrebu udávanú výrobcom a to v rôznorodých podmienkach vrátane plného naloženia po diaľnici.  Magických 8 litrov sa mi nepodarilo prekročiť, čo je vzhľadom na veľkosť auta akceptovateľná hodnota. Osobne ma mierne mrzí, že ani Peugeot už nie je pár rokov mäkučké auto, či už podvozkovo alebo sedadlovo. 3008-čka je už pomerne tvrdá a tuhá, ale aj napriek tomu univerzálne príjemná. Na nerovnostiach trochu počuť prácu podvozka, ale to je typická vlastnosť pre množstvo súčasných áut rôznorodých značiek. Predné parkovacie senzory sú umiestnené na spodnej čiernej hrane nárazníka, a preto nie je ničím výnimočným, že detegujú nízky retardér či malý skok pri výjazde z poľnej cesty na asfaltovú.

Silná láska, ale nie je pre každého

Reč je o architektúre interiéru označovaného ako i-Cockpit. Viac obklopene sa v ňom budú cítiť vyšší či korpulentní ľudia. Vo vnútri je mohutná prístrojová doska vrátane masívneho stredového tunelu… a preto, ak uvažujete nad kúpou, poriadne si ho vyskúšajte. Z osobnej skúsenosti viem, že jedinečný posed a ovládanie vôbec nevadí mladšej generácii, starší, konzervatívnejší záujemcovia sa ho trochu boja, ale snažia sa ho pochopiť a chcú sa s ním zžiť, lebo sa im vďaka svojej nevšednosti neskutočne páči a to aj za cenu, že cez nízky volant nie je často vidno na spodnú časť prístrojového panelu. Interiér uchváti nejedného šťastlivca príjemnými materiálmi a efektným ovládaním klavírnych tlačidiel, škoda len pomalších reakcií infotainmentu a slabého rozlíšenia parkovacej kamery. Praktickosť podčiarkuje aj rýchlo sklápateľné predné sedadlo spolujazdca, nie je problém previezť dlhé predmety.

Čo treba uznať

  • Viac ako len postačujúci základný motor.

Čo nám chýbalo

  • Auto-hold.

Čo nás prekvapilo

  • Relatívne tichý motor.

Peugeot 308 – Opäť príjemný podvozok, prvá jazda

Peugeot 3008 1,2 PureTech 130 k EAT8 Allure Pack

Cena (základ/test)                                          24 890 /32 290 €

Záruka                                                           4 roky alebo 80 000 km

Motor:

  • Preplňovaný zážihový R3/12, zdvihový objem valcov 1 199 cm3, max. výkon 96 kW (130 k)  pri 5 500 ot.min-1, max. krútiaci moment 230 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 146 – 175 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0 – 100 km/h za 9,7 s, Vmax = 188 km/h, spotreba WLTP/test 6,5 – 7,8 /6,8 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 10
  • Batožinový priestor: 520 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov