Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

CFMOTO 650 NK – Čísla a čísla…

CFMOTO 650NK dokazuje, že niektoré čísla sú len čísla, na iných zas záleží.

Za dizajnom CFMOTO 650NK je rakúske dizajnové štúdio Kiska Design, ktoré stojí aj za motorkami KTM. Preto niet divu, že vyzerá tak, ako vyzerá – fantasticky. A to hovorím ešte o vlaňajšom modeli. Teraz po facelifte vyzerá CFMOTO 650NK ešte lepšie. Nová je bočná kapotáž, svetlomet dostal LED technológiu a čierne vnútro, tlmič výfuku má nerezový chránič… Mimochodom, stretávacie svetlá majú slabý svetelný výkon, navyše svetelný kužeľ je sústredený na váš vlastný jazdný pruh, ale diaľkové sú ako z inej galaxie. Majú relatívne široký kužeľ, dobrý dosvit a intenzívny svetelný výkon. Súčasťou nového dizajnu sú aj polepy, chybičkou krásy však je, že sú na povrchu, nie pod lakom. Je teda vysoko pravdepodobné, že sa časom poškodia – či už poškriabaním alebo tým, že sa jednoducho začnú odlepovať.

Čísla, na ktorých nezáleží

V útrobách rámu je radový, kvapalinou chladený dvojvalec so 45 kW a 56 Nm. Na objem 650 cm3 to nie je nič extra, avšak tento motor je žiarivým príkladom toho, že čísla sú len čísla. Je totiž veľmi silný už v stredných otáčkach a potom ešte vo vyšších, akoby sa chytil a potiahne až za oranžové pásmo, ktoré sa začína pri 8 000. Maximálny výkon odovzdáva pri 9 000 ot.min-1, ale potiahne až cca 200 otáčok za červené, ktoré sa začína hodnotou 10 000 ot.min-1. Zaujímavé je, že v spodných až stredných otáčkach cítiť vibrácie, ale pri 4 000 ot.min-1 akoby mávnutím čarovného prútika tie vibrácie zmiznú a zmení sa aj zvuk. V súvislosti so zvukom si cením, že si výfuk vie aj odbafnúť. Displej má dva režimy – Eco a Sport, ale samotný motor pracuje s jednou mapou. Neberte to však ako výčitku, skôr ako konštatovanie.

Nastavenia nechýbajú

Podvozok nie je nastaviteľný, iba predpätie zadnej pružiny, ale v tejto triede to nie je nijako výnimočné a mne vôbec nechýbala ani možnosť zmeny charakteristiky. Naladenie je síce pevnejšie, ale vzhľadom na dobrý útlm rázov to necítite nepriaznivo ani v rukách, ani v zadku. Navyše, rám je pevný a plasty sú namontované tak, že nedrnčia. Samotné kolesá neodskakujú, nekmitajú po prejazde nerovností, nerovnosť kopírujú veľmi dobre. To znamená veľmi dobré jazdné vlastnosti aj na nie práve kvalitných cestách. Avšak samotná motorka váži 206 kg, čo je na túto triedu neobvykle veľa. Keď som pri motore spomínal, že čísla výkonu sú len čísla a vôbec na nich nezáleží, potom na hmotnosti záleží, pretože tu tie čísla cítite. Pravda nie je to vec, ktorá by ma odradila. Brzdy by mohli mať rýchlejší nástup. CFMOTO 650NK jazdí na pneumatikách Pirelli Angel ST.

Posed je príjemný, telo je prirodzene vzpriamené, riadidlá sú relatívne široké, čo mi dávalo dobrú kontrolu nad motorkou. Pochváliť musím, že obe páčky – spojková aj brzdová – sú nastaviteľné kontinuálne. Aby bolo jasné, v tejto triede motocyklov nie je obvyklé ani to, že by boli obe páčky nastaviteľné, väčšinou iba brzdová, nieto ešte aby boli nastaviteľné kontinuálne. Spojka je antihoppingová. Ako som spomenul, displej je digitálny a má dva režimy a dodávam, že palubný počítač je veľmi strohý. Ani len vonkajšiu teplotu vám nepovie, nieto ešte spotrebu či dojazd. Kokpit dizajnovo ozvláštňuje excentricky umiestnená spínacia skrinka. Keď sa vrátim k posedu, musím dodať, že kolená sú už športovo skrčené.

Paradox

CFMOTO 650NK je príjemná motorka, ktorá dokazuje, že na niektorých číslach nezáleží, ale paradoxne aj potvrdzuje, že na iných záleží. S cenou 5 459 eur je totiž bezkonkurenčná a na tom záleží.

CFMOTO 300 SR – Učiteľka tanca

Stručne

Čo treba uznať

  • Pekný dizajn, výborný podvozok, silný motor v strede, priaznivá cena.

Čo nám chýbalo

  • Polepy pod lakom, bohatší palubný počítač.

Čo nás prekvapilo

  • Pomerne vysoká hmotnosť.

CFMOTO 650NK

Cena (základ/test)                                                         5 459/5 459 €

Záruka                                                                                5 rokov alebo 40 000 km 

Motor

  • Kvapalinou chladený R2/8V, zdvihový objem valca 649,3 cm3, max. výkon 45 kW (61 k) pri 9 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 56 Nm pri 7 000 ot.min-1. Emisie CO2 n. u. g/km.

Jazdné výkony

  • Pohotovostná hmotnosť 206 kg, vmax=n. u. km/h, spotreba/test n. u./4,3 l/100 km.

Komentovanie je uzatvorené, ale trackbacks a pingbacks sú otvorené.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov