Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Toyota bZ4X: Elektrodebut, dojazd 450 km a fotovoltaická strecha

Toyota tak oficiálne predstavila prvého zástupcu radu elektromobilov označovaných bZ.

Japonská automobilka Toyota prišla po suchých rokoch na európsky trh konečne s vlastným plnohodnotným elektromobilom bZ4X. Premiéra modelu bZ4X sa na starom kontinente uskutoční 2. decembra tohto roku.

Toyota tak oficiálne predstavila svetu svojho prvého zástupcu radu elektromobilov označovaných bZ, tedy „beyond Zero“. Je pripravený pre sériovú výrobu. Toyota čerpá z bezmála štvrťstoročných skúseností s batériovými technológiami pre elektrifikované vozidlá. Očakáva sa, že aj po 10 rokoch aktívneho používania si batéria zachová 90 % pôvodnej kapacity. Predpokladá sa dekáda používania alebo najazdených aspoň 240.000 km – podľa toho, čo nastane skôr

Toyota ponúkne nový systém pohonu všetkých kolies, ktorý sprostredkuje špičkovú ovládateľnosť a jazdné vlastnosti v teréne vďaka samostatnému elektromotoru pre každú nápravu. Dlhý rázvor prináša priestornosť vo vzdušnej päťmiestnej kabíne, ako aj slušný objem batožinového priestoru. Pri nesklopených zadných sedadlách je pre batožinu pripravených 452 l. Očakávaný dojazd s plne nabitou batériou presahuje 450 km v závislosti na prevedení.

Model bZ4X s pohonom predných kolies využíva agilní 150kW elektromotor. Jednotka s maximom výkonu 150 kW a krútiacim momentom 265 Nm umožňuje vozidlu akcelerovať z pokoja na stovku za 8,4 s, pričom maximálna rýchlosť je stanovená na 160 km/h. Prevedenie s pohonom všetkých kolies disponuje maximálnym výkonom 162 kW a krútiacim momentom 336 Nm, najvyššia rýchlosť je rovnaká, zatiaľ čo akcelerácia na 100 km/h zaberie 7,7 s.

Systém ďalej disponuje jazdným režimom ‚jediného pedálu‘ s intenzívnejšou rekuperáciou energie pri brzdení a možnosťou zrýchľovať a spomaľovať prostredníctvom samotného akceleračného pedálu. Toyota Model bZ4X tiež ponúkne viacero vyspelých technologických prvkov vrátane strechy s fotovoltaickými panelmi na podporu dobíjania batérie počas jazdy aj po zaparkovaní, a tiež tretia generácia systému Toyota Safety Sense s novými alebo vylepšenými prvkami aktívnej bezpečnosti a asistenti na podporu riadenia.

-jj-, zdroj a foto: Toyota

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov