Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Piješ to každý deň, teraz to brutálne zlepší parametre batérie v elektromobiloch

Elektromobily majú stále rad nevýhod, ktoré mnoho motoristov odrádza. Okrem vysokej ceny to je ešte dlhý čas nabíjania a vysoká hmotnosť.. Vedci z Indonézie však vyvinuli batériu, ktorá má tieto nedostatky prekonať. Jednou z jeho základných zložiek je káva.

Zatiaľ čo technológie idú dopredu, veľa ľudí stále nie je presvedčených o elektromobiloch, a popravde, aj my v redakcii sme často skeptickí najmä v tomto doslova počiatočnom období . Faktom je, že existujúce batérie nie sú ľahké a čas ich nabíjania je pre mnohých stále neuspokojivý. Snáď sa to čoskoro zmení a to všetko vďaka výskumu vedcov z Indonézskej univerzity v Depoku.

Vedci začali svoj výskum vývojom lítium-titanátovej (LTO) batérie, ktorá sa vyznačuje vyššou stabilitou ako lítium-iónové batérie. Potom experimentovali s rôznymi prímesami – vrátane cínu, kremíka a aktívneho uhlia zo škrupín kokosových orechov. Okrem toho z použitej mletej kávy vyrobili aj grafén, ktorý sa následne pridával do zápornej elektródy na batérii, aby sa zvýšila jej kapacita. Celé je to nielen výrazné zníženie hmotnosti batérie, ale aj skrátenie doby nabíjania oproti lítium-iónovým batériám s grafénovými anódami. O akých hodnotách hovoríme? Podľa tímu vedcov pod vedením Prof. Anne Zulfia Syahrial, hmotnosť priemernej batérie používanej v súčasnosti vo vozidlách, ktorá váži okolo 500 kg, by sa mohla znížiť o 200 kg. V prípade rýchlo nabíjania li-ion batérií za 30 minút, by sa týmto riešením mal skrátiť čas na polovicu.

Toyota: Fluór-iontové batérie a dojazd cez 1000 km

Nižšia hmotnosť znamená väčší dojazd a rýchlejšie nakladanie by umožnilo efektívnejšie prekonať dlhšie vzdialenosti. Ostáva nám už len čakať na ďalší vývoj, či dostane zelenú, alebo sa budú riešiť a hľadať iné alternatívy.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov