Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Dacia Sandero Stepway – Nové obzory

Dacia Sandero Stepway dokazuje, že pokroky sa dajú robiť aj v segmente dostupných áut.

Dacia je u nás stále trochu podceňovaná značka. Mnohí si povedia, že Duster celkom ujde, no z ostatných modelov až príliš kričí lacnota. Ak by sa stále písal rok 2010, možno by som vám dal za pravdu. Skúste si však sadnúť do novej Dacie Sandero Stepway a garantujem vám, že zmeníte názor.

Ten vlastne zmeníte už pri pohľade na auto zvonku. Sandero Stepway má totiž moderné tvary karosérie, vkusné oplastovanie v štýle crossoverov, otočné strešné lyžiny, LED denné svietenie v tvare písmena Y a za príplatok aj metalický lak či 16-palcové disky kolies. To je slušná dávka elegancie na cenovo dostupné mestské auto, však?

Preč so skromnosťou

Hoci Dacia urobila za posledné roky obrovský posun dopredu, pred kúpou Sandera si stále mnoho ľudí hovorí, že sa zrejme bude musieť uskromniť, pretože za auto neminie toľko peňazí, aby mu mohlo dopriať vyšší komfort. Znova omyl. Nová Dacia Sandero Stepway prekvapila aj mňa a to som už z fotiek zhruba vedel, do čoho idem. S kartou vo vrecku sa vám auto odomkne samo, stačí sa k nemu priblížiť.

Štartuje sa pohodlne – tlačidlom (+ 150 eur). Začnete si hľadať ideálnu polohu za volantom a zistíte, že ten je nastaviteľný výškovo aj pozdĺžne. Sedadlá sú dostatočne komfortné, aj keď im chýba výraznejšie bočné vedenie. Poteší tiež látkový dekor a oranžové doplnky, čím Sandero perfektne maskuje tvrdšie plasty. V najvyššej výbave som mal k dispozícii tiež 8-palcový dotykový displej so zabudovanou navigáciou a bezdrôtovým zrkadlením smartfónu(!). Ak k tomu prirátam tempomat, sledovanie mŕtveho uhla, predné i zadné parkovacie senzory a dokonca aj parkovaciu kameru, tak mám chuť zvolať: Preč so skromnosťou!

Na dobrých základoch

Nová Dacia Sandero Stepway stojí na modernej podvozkovej platforme CMF-B, ktorú využíva napríklad aj Renault Clio alebo Captur. V praxi to znamená vyššiu tuhosť karosérie, lepšie jazdné vlastnosti, ale aj  bohatšiu ponuku bezpečnostných systémov. Vďaka mierne širšiemu rozchodu kolies má nové Sandero Stepway na ceste citeľne sebavedomejší prejav, pričom svetlá výška 178 mm ho predurčuje aj na zvládnutie mierneho terénu. Za zmienku stojí elektrický posilňovač riadenia, kde sa volant pri pomalej jazde točí ľahko, no pri vyššej rýchlosti stuhne. Príjemne prekvapený som bol z LED technológie v prípade stretávacích svetiel, pretože to dnes ešte neponúkajú ani mnohé drahšie značky v lacnejších modeloch.

Pod kapotou testovacej verzie pracoval litrový trojvalec s označením TCe 90. Poskytoval výkon 67 kW (91 k) a najvyšší krútiaci moment na úrovni 160 Nm, ktorý bol dostupný už od hranice 2 000 ot.min-1. Suché čísla sa v realite premietli do slušnej dynamiky, ktorú citeľne podporovala 6-stupňová manuálna prevodovka s rozumne odstupňovanými rýchlosťami. Dokonca aj dráhy radenia sa zlepšili natoľko, že ich možno označiť za relatívne presné. Čerešničkou na torte je pre mňa nepriame vstrekovanie benzínu, takže sa netreba báť zanášania sacích ventilov pri krátkych mestských trasách. Nami testovaná Dacia Sandero Stepway stála 14 560 eur. Ja by som si asi radšej kúpil klasické Sandero v rovnakej výbave a s rovnakým motorom za 13 110 eur.

Čo treba uznať

  • Dacia sa vo všetkých smeroch doťahuje na konkurenciu.

Čo nám chýbalo

  • Lepšia odozva spojkového pedála.

Čo nás prekvapilo

  • Množstvo komfortných a bezpečnostných prvkov.

Dacia Duster – decentná modernizácia pre najdostupnejšie SUV

Dacia Sandero Stepway TCe 90 Comfort

Cena (základ/verzia/test)                                           11 600 /12 900/14 560 €

Záruka                                                           3 roky alebo 100 000 km

Motor

  • preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 999 cm3, max. výkon 67 kW (91 k) pri 4 600 – 5 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 160 Nm pri 2 100 – 3 750 ot.min-1. Emisie CO2 126 – 132 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 12 s, vmax=172 km/h, kombinovaná spotreba vo WLTP/test 5,6 – 5,8 /6,2 l/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 8,0
  • Batožinový priestor: 410 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov