Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Stavba ekoduktu na diaľnici – keď ľavá ruka nevie čo robí pravá

Národná diaľničná spoločnosť pristúpila k rozhodnutiu zrušiť verejné obstarávanie na zhotoviteľa stavby D3 Zelený most Svrčinovec.

Dôvodom zrušenia tendra je, že Železnice Slovenskej republiky vyhlásili verejné obstarávanie na Modernizáciu koridoru štátna hranica ČR/SR – Čadca – Krásno nad Kysucou a niektoré objekty sú totožné v zákazkách obidvoch spoločností. Nastala teda situácia duplicitného obstarávania predmetných objektov verejných obstarávaní, čo môže mať za následok znemožnenie plnenia časti predmetu verejného obstarávania. Národná diaľničná spoločnosť má za to, že by v takomto prípade mohlo dôjsť k neefektívne vynaloženým finančným prostriedkom, preto pristupuje k zrušeniu predmetného obstarávania.
Tender na zhotoviteľa Zeleného mosta NDS vyhlásila koncom novembra minulého roka. Do verejnej súťaže na zákazku za vyše 17,8 milióna eur sa prihlásilo šesť stavebných spoločností. Predpokladáme, že opätovnú súťaž vyhlásime do 45 dní.

Diaľnice dostanú nové oplotenie, eliminuje nehody

Zelené mosty chránia zver a zvyšujú bezpečnosť motoristov

Ekodukt v Svrčinovci rozšíri skupinu doterajších troch zelených mostov. Prvým ekomostom je Lučivná na diaľnici D1 Važec – Mengusovce, postavený v roku 2009, druhým je most na D1 Mengusovce – Jánovce. Tretí je pri Moravskom svätom Jáne na diaľnici D2, vybudovaný v roku 2016 v rámci medzinárodného projektu Alpsko-Karpatského biokoridoru podporeného Európskou úniou. Vďaka týmto trom ekoduktom na D1 a D2 sa znížil úhyn zveri o 11,4%.

Účelom Zeleného mosta je dať možnosť voľne žijúcim zvieratám na Kysuciach bezpečne prekonať cestu na ich migračnej trase. Situovaný bude v údolí Šlahorovho potoka, medzi kruhovou križovatkou Svrčinovec a odbočkou na miestnu komunikáciu. Projekt je rozdelený na dva celky, a to ekodukt nad cestou I/11 a ekodukt nad železničnou traťou. Realizovať sa má v podmienkach Žltého FIDIC-u s predpokladanou dobou výstavby jeden a pol roka.

Výstavba ekoduktu je podmienkou pre schválenie nenávratného finančného príspevku zo strany Európskej komisie. V prípade, ak by sa ekodukt nerealizoval, bolo by Slovensko povinné vrátiť nenávratný finančný príspevok v celkovej výške 285,2 mil. eur. Potreba zrealizovať ekodukt súvisí so zásahom diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité do nadregionálneho biokoridoru.

Zdroj: NDS

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov