Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Diaľnice dostanú nové oplotenie, eliminuje nehody

Na viacerých úsekoch diaľnic a rýchlostných ciest v správe NDS-ky bude nahradené terajšie opotrebované a v dôsledku rôznych mechanických a klimatických vplyvov poškodené oplotenie.

Zákazku na demontáž, dodanie a montáž nového oplotenia v hodnote 1,25 milióna eur bez DHP aktuálne ešte súťažia. Výsledkom bude uzavretie troch rámcových dohôd na práce v období štyroch rokov.

  •  I. rámcová zmluva – obnova oplotenia popri D1, D2 a R1 na dolnom Považí, Záhorí a v Bratislave – 500 000 eur
  •  II. rámcová zmluva – obnova oplotenia popri D1, R1 a R3 na strednom a hornom Považí, Turci, Liptove, Kysuciach, Pohroní – 500 000 eur
  •  III. rámcová zmluva – obnova oplotenia popri D1 a R4 na východnom Slovensku – 250 000 eur
Pravidelný servis a údržba

Obnovu a dopĺňanie oplotenia realizujú na pravidelnej báze. Tento rok majú v pláne opraviť a doplniť spolu 19 431 metrov oplotenia na vybraných diaľničných úsekoch:

  • D1 v okolí portálov tunela Branisko
  • D1 v okolí Nového Mesta nad Váhom
  • D1 v okolí Važca
  • D2 v okolí Malaciek

Oplotenie predstavuje veľmi dôležité doplnkové bezpečnostné zariadenie diaľnice, ktoré znižuje riziko stretu zveri s motorovým vozidlom. Pokiaľ je poškodené, konštrukčne slabé alebo dokonca chýba, zver ho vie ľahko prekonať. Opravou, resp. doplnením nového oplotenia zvyšujú bezpečnostné štandardy v oblasti bezpečnosti cestnej premávky. Cieľom je zabrániť prístupu a pohybu zveri po komunikáciách a predísť tak vzniku kolíznych situácii s motoristami. V súčasnej dobe máme oplotené všetky úseky prevádzkovaných diaľnic a rýchlostných ciest okrem tých, kde prebieha investičná činnosť.

Funkčné a zároveň šetrné voči zvieratám

Aby oplotenie plnilo svoj účel, musí byť dostatočne silné a pevné. Na oplotenie diaľnic preto využívajú uzlové pletivo, ktoré sa vyznačuje dlhšou životnosťou. Má dva metre, pričom 1,8 m sa nachádza nad úrovňou terénu a 0,2 m sú zapustené v zemi. Oká pletiva sú dole husté, hore riedke. Je navrhnuté tak, aby sa na ňom zvieratá nezranili. Opravovať, resp. vymieňať budú oba typy oplotení – tak s oceľovým ako aj betónovým stĺpikom.

Klimatické zmeny, Holandsko už brzdí!

Náš tip pre vodičov

Ak jazdievate často po diaľnici, zamerajte sa aj na absenciu, resp. poškodenie pletiva. „Neslávne“ známy úsek diaľnice D1 medzi BA a TT oplotenie vôbec nemá. Sme si vedomí, že momentálne možno navádzame na priestupok, ale v nočných hodinách za zníženej viditeľnosti na prázdnej diaľnici určite odporúčame jazdiť v strednom jazdnom pruhu, čím zvýšite svoj reakčný čas na neočakávanú prekážku v podobe zveri a keď sa zozadu blíži rýchlejšie vozidlo jednoducho sa stiahnite na nevyhnutne potrebný čas do pravého pruhu. Ak náhodou natrafíte na nekompromisného policajta, skúste argumentovať zvýšenou bezpečnosťou a elimináciou rizika stretu so zverov. Cez deň to asi neprejde, ale v noci v teoretickej rovine áno. Mne to za tú pokutu každopádne stojí, a Vám?

Zdroj: NDS

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov