Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Peugeot e-2008 – Plyšáčik na baterky

Peugeot e-2008 je roztomilý štvorkolesový levík na baterky, s ktorým sa budete radi hrať každý deň.

Elegantná karoséria sa v porovnaní so spaľovacou verziou líši v detailoch, konkrétne prednou maskou vo farbe karosérie, dvojfarebným znakom leva a monogramom „e“ na blatníkoch. V interiéri výbavy GT nájdeme jedinečnú kombináciu sivej alcantary na sedadlách a početného žiarivého zeleného neónového prešívania. Zladenie farieb a tónov nesie v sebe priaznivý polarizujúci náboj.

Plynulo a rezko

Rovnaké pohonné ústrojenstvo zdieľa aj DS 3 Crossback E-Tense, Peugeot e-208 a Opel Corsa-e. V praxi to znamená absenciu opcie pohonu všetkých kolies. Od spaľovacích verzií pri jazde bojuje navyše s 300 kilami elektrokomponentov. Čo je však dôležitejšie, vo vnútri je podstatne viac miesta pre mladú modernú rodinu ako v modeli 208. PSA, po novom vlastne koncern Stellantis, už pri plánovaní platformy vedel, že bude potrebovať elektromobily ako soľ, a tak do priestorových parametrov posádky pohonný systém nijako nezasahuje.

Pri jazde sa mi stávalo, že som najprv nahmatal tlačidlo ručnej brzdy, ktoré je v blízkosti, až potom tlačidlo jazdných režimov – Sport, Normal a Eco. Rozdiely v prejave a naladení sú skutočne citeľné. Kým v ECO režime do maximálnej možnej miery optimalizuje dojazd, uberá výkon či tradične aj kúrenie, v športovom režime sa naplno prejaví viac ako len slušná dynamika synchrónneho elektromotora a prevodovky a k tomu nadväzujúce tuhšie naladenie riadenia motokárového volantu.

Elektrina s chuťou!

Rekuperáciu si môžete upraviť prostredníctvom joysticku riadiacej páky v písmene „B“. Úplne to postačuje a s miernou dávkou predikcie zvládnete jazdiť len jedným pedálom, zatiaľ čo v štandardnom „D“ to je jazda ako s bežným spaľovacím autom. 

310 km elektrických

V ideálnych podmienkach dokáže najmenší elektrický crossover prejsť vraj 310 km. Sám výrobca deklaruje, že vonkajšia teplota a rozdielnosť počasia medzi teplom a zimou môže ovplyvniť dojazd vozidla až o 35 %, čiže v zime rátajte s dojazdom zhruba 200 km. To by v podstate zodpovedalo aj našej januárovej realite. Pri prvom vybití sme prešli 170 km a na displeji svietil dojazd 16 km. Pri druhom sa reálny dojazd pohyboval v kombinovanej prevádzke na výrobcom spomínanej úrovni. Nabíjanie 50 kWh lítiovo-iónovej batérie na dostupnom CCS porte zo 14 % na 100 % trvalo 2 hodiny 15 minút. Maximálne podporuje nabíjanie výkon 99 kW, čo by v ideálnych podmienkach znamenalo nabitie za 30 minút. Pri domácich podmienkach zo zástrčky sa doplna nabije za zhruba 14 – 17 hodín.

Čo treba uznať

  • Tuhá karoséria.

Čo nám chýbalo

  • Stále absencia funkcie Auto-hold.

Čo nás prekvapilo

  • Záujem okoloidúcich.

Peugeot 3008 1,2 PureTech 130 – Nové istoty

Peugeot e-2008 GT

  • Cena (základ/test)                                          31 390 /35 590 €
  • Záruka                                    4 roky alebo 60 000 km, batéria 8 rokov alebo 160 000 km

Motor

  • synchrónny elektromotor,  max. výkon 100 kW (136 k) pri 3 673 – 10 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 260 pri 300 – 3673 ot.min-1. Emisie CO2 0 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 8,5 s, vmax= 150 km/h, spotreba WLTP/test  18,3/22,1 kWh/100 km.

Konektivita a batožinový priestor

  • Bluetooth
  • Wi-fi
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 10,0
  • Batožinový priestor: 405 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov