Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Ako by dopadli slovenské autoservisy?

Kvalita a úroveň prác v autoservisoch sa v priebehu roku 2020 zhoršila. Vyplýva to z medziročného porovnania spoločnosti Cebia, ktorá takýto audit vykonáva už štvrtý rok.

Našťastie, ide o výsledky auditu autoservisov v Českej republike, nie na Slovensku. Spoločnosť vykonávala päť druhov auditov – audit po poistnej udalosti, audit pred opravou, audit po oprave, pick-up audit a tzv. mystery repair, teda previerka „tajným agentom“, ktorý príde do servisu so simulovanou chybou ako bežný zákazník. Zásadným princípom auditu spoločnosti Cebia je, že audítori navštívia hodnotený servis alebo prevádzku opakovane, maximálne však trikrát. Od roku 2019 vykonáva aj laboratórne testy olejov a palív, čím dokážu odhaliť neseriózne práce pri výmene oleja. Audítori vedia potvrdiť alebo vyvrátiť, či servis vymenil olej tak, ako mal, a či použil správny olej, alebo ho vymenili iba čiastočne, či ho dokonca nevymenili vôbec. Spoločnosť sa zamerala na značkové autorizované aj neautorizované servisy. V tomto porovnaní je zaujímavé, že zatiaľ čo neautorizované servisy si oproti roku 2019 polepšili, autorizované si pohoršili, čím sa vlastne dostali prakticky na rovnakú úroveň. Rozdiely boli medzi samotnými značkami. Autorizované servisy niektorých značiek sa zlepšili, iných sa naopak zhoršili, všeobecne sú si veľmi blízko. Veľký rozdiel kvality prác objavili audítori pri porovnávaní kvality práce podľa krajov. Najlepšie skončila Praha s hodnotením 97 %, najhoršie Juhočeský kraj s hodnotením 80 %.  Všeobecne však možno povedať, že kvalita prác sa zhoršila nielen medziročne, ale sa zhoršovala aj v priebehu roka 2020. Na začiatku roka pred vypuknutím koronakrízy bola kvalita prác 98-percentná, ku koncu roka však dosahovala už iba 93-percentnú úroveň zo 100. Nedostatky boli administratívne aj technické. Najčastejšími administratívnymi nedostatkami boli neúplne spísané zákazkové listy, v ktorých chýbali informácie o stave pohonných hmôt a počte najazdených kilometrov. Najčastejšími technickými nedostatkami zasa nepredloženie všetkých vymenených dielov, nekvalitné lakovanie, neprimerane dlhá doba opravy či fakturovanie opravy a výmeny dielov, ktoré neboli poškodené.

Vyrábali nábytok z áut, mali policajnú raziu

Ktovie, akoby dopadol podobný test na Slovensku? Aj my sami v redakcii, v rámci súťaže Autoservis a Autoopravár roka, sa stretávame s pozitívnymi aj negatívnymi skúsenosťami zákazníkov. Podotýkam, že v spolupráci s Allianz – Slovenská poisťovňa hodnotíme kvalitu servisov a autoopravárov prakticky od samého vzniku časopisu, teda takmer štvrťstoročie. Zároveň sme stáli pri vzniku súťaže Autoopravár junior. A skúsenosti s autoservismi máme aj my sami. Ani tie nie sú vždy príjemné. Našťastie, vo väčšine prípadov môžeme byť s kvalitou prác našich servisov spokojní a a prajem vám, aby ste sa s tými nepríjemnými skúsenosťami osobne nikdy nestretli.

Foto: Archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov