Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


PEUGEOT 208 1,2 75 k Active – Vytriezvenie sa nekoná

Peugeot 208 mi aj v nižšej výbave dal všetko, na čom záleží.

Prvá verzia Peugeotu 208, ktorú som testoval a o ktorej som písal v Auto magazíne č. 03/2020, na mňa urobila obrovský dojem. Opantala ma podvozkom, motorom, famóznou automatickou prevodovkou… Navyše bola vo výbave GT Line, ku ktorej okrem iného prislúcha aj 3D digitálny prístrojový štít. Čo však dostanú ľudia v lacnejšej výbave, resp. keď nechcú rozhadzovať peniaze? Overil som si to v modeli so základným motorom, ale už s druhým stupňom výbavy.

Pohon

Keď hovorím o základnej motorizácii, tak hovorím o 1,2-litrovom trojvalci PureTech, avšak v atmosférickej podobe, teda bez turba. Vyvinie nevábnych 55 kW (75 k) a 118 Nm. No pozor, ten motor má vážne chuť žiť. Žiť na vysoké otáčky. Prekvapivo pekne, bez vážnejších vibrácií a bez nepríjemného zvuku pracuje aj v nižších otáčkach. Čím nižšie prevodové stupne, v tým nižších otáčkach. Keď budem brať za mernú mincu najvyšší – piaty – prevodový stupeň, tak sa motor začne cítiť najlepšie tesne na hranici 2 000 otáčok. Pri nižšom zaťažení mierne pod, pri vyššom mierne nad. Na nižších prevodových stupňoch však skutočne nie je problém potiahnuť z okolia, resp. mierne sponad 1 500 otáčok. Tri valce spočiatku síce letargicky, akoby si šetrili sily na neskôr, bez náznaku odporu postupne zvyšujú svoju kadenciu. V okolí 3 500 – 4 000 otáčok však citeľne zosilnia svoj ťah a až ku 6 500 ot.min-1, kde zasiahne nekompromisný tvrdý obmedzovač, stále zintenzívňujú svoj ťah. Pri 75 koníkoch nemôžete očakávať, že pri odpichu z miesta budete zakaždým páliť pneumatiky, no budete prekvapený, ako sa Francúzom podarilo vyžmýkať z motora taký slušný záťah v stredných a vyšších otáčkach aj bez turba. Samotná prevodovka je vcelku presná, má príjemný chod. Síce nie s mechanicky definovaným cvakaním a prechodom medzi jednotlivými stupňami, ale je pekný. A dráhy sú dlhšie, ale tiež to nevadí. Dôležité je, že je dobre sprevodovaná. Dokonca ani v diaľničnej 130-ke sa motor netrápi zbytočne vysokými otáčkami a napríklad 110-ka na okresných cestách je doslova príjemná rýchlosť. Teda bola by, keby to naše predpisy povoľovali. Záleží tiež na podvozku, ktorý je skvelý.

Napríklad 110-ka by bola veľmi príjemná cestovaná rýchlosť na okresných cestách.

Výbava  

Čo sa týka výbavy, to najdôležitejšie je, že 208-ka má aj v základe vynikajúce predné sedadlá. Asi tisíckrát lepšie, než mala predošlá generácia. Sú dobre tvarované, majú správnu tuhosť sedáku, operadla aj bočných výplní. Na tom záleží. Páči sa mi napríklad aj to, že sklon operadla nastavujete otočným ovládačom. Na rozdiel od pákového si tak viete nastaviť presnejší sklon. Displej v základe, samozrejme, nie je digitálny 3D, ale klasický ručičkový. A ja som s tým spokojný. Navyše má peknú grafiku a peknú štruktúru pozadia. Pri Peugeote už si pomaly zvykám na to, že otáčkomer ide proti smeru hodinových ručičiek. Kapacitné tlačidlá, ktoré boli vo výbave GT Line v rade nad klaviatúrou uprostred prístrojovej dosky, sa presunuli vedľa dotykového displeja. Zmestia sa tam, pretože displej má iba 7 palcov. Jedna z dvoch poličiek je v GT Line zakrytá, vo výbave Active sú obe poličky odkryté. Sú dostatočne veľké aj na smartfón dnešných štandardných rozmerov. Zvonka chýbajú čierne lesklé lemy blatníkov, kolesá sú plechové…, vo vnútri zasa absentuje ambientné osvetlenie interiéru, bezdrôtové nabíjanie, Wi-Fi, namiesto dvoch je iba jeden USB konektor, klimatizácia je jednozónová a nie je automatická… To však pre mňa nie je podstatné. Naopak, záleží mi na tom, že sa pod dno kufra zmestí normálna 16-palcovka so šírkou 195 mm. V nižších stupňoch chýbajú LED svetlá vpredu aj vzadu. To, že chýbajú, je však tak trocha diskutabilné. Aj praobyčajné halogénové svetlomety, ktoré okrem automatického zapínania pri vjazde do tunela nič nevedia, sú totiž výborné. Stretávacie svetlá majú široký svetelný kužeľ a hranica medzi „vidím – nevidím“ je plynulá, diaľkové zasa majú slušný dosvit. Akurát svetelný kužeľ nie je taký prenikavý biely, ale má žltý nádych. Pre úplnosť dodávam, že denné svetlá sú LED-kové, majú však iný tvar. Realizuje ich iba slza svetlometov, tri pásiky v tvare drápov chýbajú.

Keď to spočítam, rozdiel medzi top a takmer základnou verziou cítiť. Avšak aj vo výbave Active dostanete všetko, na čom záleží. My sme mali v opcii aj cúvacie senzory, balík elektro (elektricky sklápateľné zrkadlá, elektrochromatické vnútorné zrkadlo a elektrické ovládanie zadných okien), bezkľúčové štartovanie motora a spomínanú 16-palcovú rezervu.

Čo treba uznať

  • Výborné predné sedadlá.

Čo nám chýbalo

  • Reálne nič.

Čo nás prekvapilo

  • Pekná otáčková charakteristika motora, slušný záťah vo vyšších otáčkach.

Veľký test Peugeot 208 1,2 PureTech GT Line bol plný prekvapení

Peugeot 208 1,2 PureTech 75 k BVM5 Active

Cena (základ/test)                                                         10 990/12 890 €

Záruka                                                                            4 roky alebo 60 000 km

 

Motor

  • atmosférický zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 1 199 cm3, max. výkon 55 kW (75 k) pri 5 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 118 Nm pri 2 750 ot.min-1. Emisie CO2 122 g/km.

Jazdné výkony

  • 0 – 100 km/h za 13,2 s, vmax=170 km/h, spotreba WLTP/test 5,4/5,5 l/100 km.

Batožinový priestor a konektivita 

  • Bluetooth
  • USB
  • Zrkadlenie
  • Uhlopriečka: 7,0
  • Batožinový priestor: 265 dm3

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov