Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Toyota Proace City Verso – Odvezie všetkých a všetko

Toyota Proace City Verso je najnovším členom kvarteta moderných univerzálnych automobilov štyroch popredných značiek.

Miznúce MPV určite raz zažijú renesanciu. Niektoré značky prichádzajú s ponukou pre tých, ktorí nepotrebujú frajerské SUV, ale na rovnakom pôdoryse oveľa praktickejšie, vnútri väčšie a hospodárnejšie autá. Peugeot, Citroën, OpelToyota ponúkajú spoločný model. V každej značke je však predsa len čímsi špecifický.

Veľký nielen na pohľad

Už prvý pohľad napovie veľa. Štvorcový prierez karosérie indikuje, že veľké auto (navyše, testovali sme predĺženú verziu) bude veľké aj znútra. Vo verzii Toyoty je seriózne, s typickou tvárou. Bočný profil vzdáva hold MPV s kolmou zadnou stenou pre čo najlepšie využitie priestoru nad pôdorysom. Predĺžená karoséria so zväčšeným rázvorom však nevyzerá nemotorne. Pohľad zozadu odhalí obrovské dvere kufra (výborná strecha pri daždi) a na nich zvlášť otvárateľné okno. Čierne zliatinové kolesá dodávajú „šmrnc“, podobne aj zatmavené okná a pekná optika všetkých svetiel. Mohutné stĺpiky zasa napovedia veľa o tuhosti modernej karosérie.

Nezaskočia vás ani pätorčatá, ani svokrovci, ani 3,5 m3 tovaru.

Ľahko dnu i von

Prístup je bezproblémový aj vďaka dvojici manuálne posuvných bočných dverí. Znútra sa však zatvárajú dosť ťažko. Interiér je skôr konzervatívny. Ani prístrojový panel sa neobrátil na francúzsku avantgardu. Ponúka klasické „budíky“ v kombinácii s malým displejom medzi nimi, head-up displejom a veľkou dotykovou obrazovkou. Francúzskou stopou je však satelit s ovládaním funkcií adaptívneho tempomatu pod volantom. Neprekáža pádlam radenia automatickej prevodovky. Rozmiestnenie ovládačov je logické a prehľadné. Klimatizácia má vlastné hardvérové ovládanie. Na kruhový otočný ovládač prevodovky si zvyknete rýchlo. Poteší mohutný stredový tunel s obrovským odkladacím priestorom, vzadu s výustkami klimatizácie a USB. Odkladacie priestory sú veľmi silnou stránkou. Spomeňme aspoň policu nad predným oknom po celej šírke, dve skrinky pred spolujazdcom atď. Plasty v interiéri sú solídne a očividne ľahko udržiavateľné.

Príjemne na cestách

Výhľad z vyššieho posedu je výborný, hoci trocha ho obmedzujú mohutné „korene“ A- stĺpikov. Dosť miesta je aj na nie posuvných (ale jednotlivo sklápacích do podlahy) zadných sedadlách a až extrémne veľa na (posuvných) sedadlách v treťom rade. Áno, chodidlá sú trocha vyššie, ale vo všetkých smeroch je priestor až šokujúci. Tu si sadnú aj dvaja dvojmetroví! Po ich vyložení a sklopení druhého radu vznikne obrovská plocha. Škoda, že nie celkom rovná, ale s karimatkami a dekami sa tu dá pohodlne aj vyspať, veď má dĺžku 2 230 mm! Vnútorný priestor je obrovský, pokojne naložíte bicykle bez rozmontovania či čokoľvek iné pre veľkú rodinu alebo na podnikanie. Mimochodom, aj v treťom rade je uchytenie Isofix, takže ani pätorčatá vás neprekvapia!

Jazda je absolútne primeraná tomu, čo očakávate. Dieselový motor je kultivovaný. S 8-stupňovým automatom spolupracuje perfektne. Pri pokojnej jazde mimo obce som nameral spotrebu 5,6 l/100 km. Na diaľnici mi počítač ukázal 7,0 l/100 km a za vyše tisíc kilometrov bola spotreba 6,3 l/100 km. Na také veľké auto s automatom je to absolútne prijateľné.

Podvozok je tuhý tak akurát. Treba si uvedomiť, že tu je rozdiel medzi prázdnym a plne naloženým vozidlom naozaj veľký. Proace Verso City je krásne stabilné na diaľnici (rázvor 2 975 mm). Napodiv nie je ani nadmerne citlivé na bočný vietor. Zákruty s akýmkoľvek povrchom zvláda bez problémov, samozrejme, bez športových ambícií.

Splní všetky želania

Zhrnuté a podčiarknuté: príjemné, praktické, moderné a bezpečné vozidlo s fascinujúcim vnútorným priestorom i plnou výbavou asistenčnými systémami. Dokonca by som prijal, aby udržiavanie v jazdnom pruhu bolo o čosi výraznejšie. Napriek rozmerom je prehľadné (kamera, parkovací asistent) a primerane obratné. Pre veľké rodiny aj so starými rodičmi, na podnikanie, voľný čas, taxíky – vážny kandidát!

Čo treba uznať

  • Skutočne univerzály a praktický automobil.

Čo nám chýbalo

  • Do istej miery – posuvné sedadlá v 2. rade.

Čo nás prekvapilo

  • Dlhá záruka.

Toyota Proace City Verso Long 1,5 D-4D A/T 8 Comfort Family              

Cena a záruka:

  • Základ / test: 23 700 / 26 200 €
  • Záruka: 5 rokov / 250 000 km

Motor

  • vznetový, prepĺňaný, R4/16V, zdvihový objem valcov 1 498 cm3, max. výkon 96 kW (131 k) pri 3 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 300 Nm pri 1 750 ot.min-1. Emisie CO2 113 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

  • 0 – 100 km/h za 10,6 s, vmax = 181 km/h, spotreba výrobca 4,3 100 km.

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov