Nové logo BMW odkazuje na rok 1917
Nemecká automobilka BMW vstupuje do éry elektromobility a alternatívnych pohonov nielen s novým dizajnom, ale aj inovovaným logom. Staronové logo bavorského koncernu predstavuje určitú evolúciu značky aj s odkazom na prvé logo.
Plochý design, transparentnosť a ľahkosť sa totiž lepšie snúbia s novými najmä elektrickými modelmi. Písal sa 5. október 1917, keď dostala mladá spoločnosť svoje vlastné firemné logo. Tento prvý znak BMW, ktorý bol zapísaný v nemeckom cisárskom registri ochranných známok, zostal guľatý ako pôvodné logo spoločnosti Rapp.
Vonkajší kruh nebol vtedy ohraničený dvoma zlatými linkami a v ňom boli umiestnené písmena BMW. V logu spoločnosti bola spomenutá aj domovská spolková krajina, teda Bavorsko. Štvrtiny vnútorného kruhu znaku BMW zobrazujú oficiálne farby Bavorska – bielu a modrú. Ale sú umiestnené v opačnom poradí.
Dôvodom opačného umiestnenia modrej a bielej v logu BMW bol vtedajší lokálny zákon o ochranných známkach, ktorý zakazoval použitie štátnych znakov, farieb a ďalších symbolov suverenity z komerčných dôvodov. Logo BMW alebo Bayerische Motoren Werke tak nie je symbolom krútiacej sa vrtule, ako si mnohí myslia a odkazom na letecký priemysel.
Dnes dáva značku predovšetkým osobným vozidlám, motorkám, ale tiež bicyklom. Logo sa od roku 1917 zmenilo hneď šesťkrát a to v rokoch 1933, 1954, 1974, 1979, 2007 a naposledy v roku 2020, keď v marci spolu s koncepčným vozidlom Concept i4 predstavili aj nové logo a celú vizuálnu identitu. Logo už nie je vypuklé, je transparentné, jednoduchšie a ľahšie. Najlepšie je to poznať práve v aplikáciách.
-jj-, zdroj a foto: BMW
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov