Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Bertone Mantide – Jediný kus je voľný

Dizajnové centrum Bertone má na svedomí krásne legendy na kolesách. Povedzme Lanciu Stratos, alebo Lamborghini Countach. My si ho však často spájame aj s dizajnom u nás populárnej Škody Favorit.

Na čo sa to vlastne pozeráme? Pravdepodobne ste o tomto aute v živote nepočuli. Jeho narodenie sa datuje do r. 2009. Navrhol ho Jason Gastriota. Ten sa mimochodom podieľal aj na stavbe Ferrari 599 GTB či Maserati GranTurismo.

Karoséria je vyrobená z uhlíkových vlákien. Sám neviem, k čomu mám dizajn auta prirovnať. Je naozaj originálny. Každopádne v mojich očiach predné dlhé partie vyzerajú veľmi divne. Avšak zadok, ten vyzerá dobre aj dnes. Po viac ako desiatich rokoch.  Ak sa zadívate na niektoré detaily, tak je to fakt dielo hodné majstra. Len ten celok akosi nekorešponduje. Interiér je postavený z uhlíkových vlákien. Prítomná je aj alcantara.

Aká je cenovka? Len na požiadanie. Každopádne je to veľmi zaujímavý počin. Kúpili by ste si ho?

Celé auto je postavené na báze Chevrolet Corvetta C6 ZR1. Pod kapotou je motor V8 s objemom 6,2 litra a 6 stupňovou manuálnou prevodovkou. Výkon generuje 647 koní a krútiaci moment je 823 Nm. Maximálna rýchlosť je udávaná ako 350 km/h. Akcelerácia z 0-100 km trvá len 3,2 sekundy.

Tento jediný kus na svete má najazdených len 16 tisíc kilometrov. Tento kus ste mohli zachytiť na Autosalóne v Šanghaji v r. 2009 a tiež na Goodwood Festival of Speed v tom istom roku. Odtiaľ si ho už odvážal nový majiteľ, firma Autosport Designs Inc. z USA

Predpokladám, že ste si auto začali hľadať na internete. Tiež vám nepasuje, že všetky fotky z premiéry sú červeného auta? Nepasovalo to ani mne. Nakoniec som sa dočítal, že nový majiteľ ho dal celý prestriekať pár mesiacov po kúpe. Rovnako zmeny sa odohrali aj v interiéri. Okrem iného si tam našiel svoje miesto kvalitnejší audiosystém.

Naozaj teda existuje iba jeden kus. Pôvodne bolo v pláne vyprodukovať 10 kusov. Plány sa však rýchlo zmenili.

Zdroj: motorauthority.com

Autor: Marek PAUCO

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov