Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku
kia sportage

Honda CBR650R

Honda CBR650R sa nesnaží o to, aby vás za každé prudšie pootočenie plynovej rukoväti nemilosrdne zabila.

Červená jej pristane. Zvýrazňuje jej ostré línie a ohnivý charakter. CBR650R je síce novinkou v ponuke Honda, no v skutočnosti je pokračovateľom modelu CBR650F. V podstate ju nahrádza. Na rozdiel od nej má ostrejšiu kapotáž, ktorá je odvodená priamo z top modelu CBR 1000RR Fireblade. Nie je však taká ultimatívna – motorom ani posedom. Aj keď treba povedať, že ten posed oproti CBR650F je agresívnejší. Riadidlá sú uchytené pod horným mostíkom, posunuté dopredu a hlbšie o 30 mm, stúpačky sú zasa o 3 mm dozadu a o 6 mm vyššie, pričom výška sedadla ostala na úrovni 810 mm. Vyzdvihnúť musím samotnú sedačku, pretože je prekvapivo pohodlná. Je dostatočne veľká a má príjemný tvar a tuhosť. Na moje prekvapenie ma ani po dlhšej jazde nebolel zadok. Cítil som iba vibrácie – ako to slušne povedať – v intímnych miestach.  Vzhľadom na úzku stavbu som vedel motocykel poriadne zomknúť stehnami.

 Nie je premotorovaný

Úpravami prešiel aj motor. Kompresný pomer sa zvýšil, spaľovacie komory dostali nový tvar, ventilový rozvod sa zosilnil, časovanie upravilo, sviečky sú irídiové, asymetrická sukňa piestov znížila trenie, úprava povrchu stien valcov znižuje trenie, spotrebu oleja a zároveň zlepšuje prestup tepla. Vzduch k airboxu privádzajú dva kanály namiesto jedného, čo vytvára vyšší prietok vzduchu. Výfukový systém dostal tlmič s väčším vnútorným priemerom… Keď už spomínam výfukový systém, musím povedať, že má krásny zvuk. Vráťme sa však k motoru. Ten má nádhernú charakteristiku. Je silný už z nízkych otáčok a s rastom otáčok jeho sila ďalej stúpa. Točí ku 13 000 otáčkam. Osobne sa mi páči, že CBR650R je silný stroj, ale nie je premotorovaný. Človek nemusí byť neustále v strehu zo strachu z toho, že ho tá motorka pri trochu neopatrnom pootočení plynovej rukoväti zabije. Navyše má pomocníka v podobe trakčnej kontroly HSTC. Nemá však jazdné režimy. Motor spolupracuje s delikátnou prevodovkou. Cvaká hladko a rýchlo, neutrál nájdete vždy na prvý raz. Obzvlášť oceňujem, že spojka je mäkká, samotná páka však nie je nastaviteľná.

Nie je príliš tvrdý

Motorka váži iba 207 kg, cítiť to aj v zákrutách či na brzdách. Samozrejme, v pozitívnom smere, Honda je agilná. Vpredu sú obrátené tlmiče Showa SFF, vzadu monoshock s možnosťou nastavenia predpätia pružiny. Podvozok neuveriteľne dobre funguje, a to aj na nie práve najlepších cestách. Kolesá sa držia cesty ako pribité, samotný podvozok je pritom veľmi príjemný. Vôbec nie príliš tvrdý. Vpredu sú dva kotúče s priemerom 310 mm a radiálne montované štvorpiestikové strmene, vzadu jednopiestikový strmeň s 240-milimetrovým kotúčom. Nástup, dávkovateľnosť aj účinnosť bŕzd sú skvelé.

Honda CBR650R je skvelý stroj pre tých, ktorí si chcú za „normálne peniaze“ užiť ostrú jazdu, ale nenaháňajú sa za číslami.

STRUČNE: Honda CBR650R

Čo treba uznať: Potentný a pritom prekvapivo príjemný podvozok.

Čo nám chýbalo: V podstate nič.

Čo nás prekvapilo: Príjemné sedadlo.

Cena: základ/test 8 450/8 450 €

Záruka: 2 roky bez obmedzenia km

Motor: kvapalinou chladený R4/16V, zdvihový objem valcov 649 cm3, max. výkon 70 kW (95 k) pri 12 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 64 Nm pri 8 500 ot.min-1. Emisie CO2 n. u. g/km. Jazdné výkony, spotreba: pohotovostná hmotnosť 207 kg, vmax = ~197 km/h, spotreba výrobca/test 4,9/4,8 l/100 km.

Text: Peter Varga, foto: autor

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov