Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Peugeot 508 2,0 BlueHDi 180 EAT8 GT Line

Peugeot 508 je jedným z finalistov medzinárodného auta roka. Čím je natoľko výnimočný, že si tento titul vybojoval?

Neuplynul ešte ani rok od chvíle, keď som medzi prvými novinármi mohol po prvýkrát vyskúšať túto pýchu tradičnej francúzskej značky priamo vo Francúzsku.

Proti prúdu

To, že nový Peugeot 508 sa obrátil proti prúdu a nie je opäť väčší a ťažší, deklaruje aj svojím výzorom. Možno sa rúham, ale mne sa najviac páči zozadu. Tak jednoducho, pritom nie lacno a veľmi elegantne vypracované zadné čelo s nádychom Pininfarinovského odkazu ťažko nájdete na inom aute. Dokonalá je aj veľmi nízka (1 400 mm) bočná silueta akoby kupé, s využitím bezrámových bočných dverí. A predné čelo? Úzke svetlomety s „cencúľmi“ denného svietenia, medzi ne decentne zasadená prepracovaná maska, nad tým uprostred označenie 508. Najnovšie trendy sa snúbia s tradíciou. Piate dvere do batožinového priestoru opticky ani nehľadáte. Peugeot 508 aj v sériovej podobe vyzerá v mnohých smeroch ako štúdia z autosalónu – to berte, prosím, z mojej strany ako veľký kompliment za jasný, minimalistický, negýčový, svižný, ľahulinký dizajn. Čierno-biela kombinácia exteriéru to len podčiarkuje.

Kvalita a elegancia

Do kabíny sa nastupuje dosť nízko, mohutnejším odporúčam už zvonka spustiť sedadlo vodiča nadol. Interiéru dominuje kvalita i elegancia. A odvaha dizajnérov urobiť niečo nezvyčajné. Na mysli mám najmä pracovisko vodiča a niektoré skupiny ovládačov. Prídete im na chuť, ale chce to pár kilometrov za volantom. Oslovili ma vnútorné rozmery. Vpredu nemáte pocit, že ste stratení v priestore. Všetko je na dosah, nič neprekáža ani netlačí, ale ak sa chcete oprieť, možnosť je blízko. Na zadných sedadlách by pár milimetrov na výšku aj pozdĺžne neurazilo, ale nemožno povedať, že vyslovene chýbajú.

Jazda? Paráda!

Peugeot našťastie nezanevrel na dieselové motory. Náš exemplár poháňal motor BlueHDi 180 (130 kW/180 k, 400 Nm) s 8-stupňovým automatom EAT8. Najvyššie očakávania? Áno! Naplnené? Bezo zvyšku! Dostatok (nie brutálnej) dynamiky (0 – 100 km/h 8,3 s), okamžité reakcie na priania vodiča, stabilita aj v rýchlej sérii nerovných serpentín bez náznakov limitu podvozka, absolútny pokoj a stabilita na diaľnici (1850 ot.min-1 pri 130 km/h). Výborné! Zvuk je presne taký, aký chcete, prehľadnosť kokpitu, bočné vedenie komfortných sedadiel, všetko je bezchybné. Áno, pádla radenia by mohli byť otočné s volantom. Spotreba na úrovni 6 l/100 km je tiež dobrou správou. S Peugeotom 508 je radosť jazdiť a pocit „čím rýchlejšie, tým lepšie“ je v tejto triede mnou oceňovanou vzácnosťou. Kvantum bezpečnostných asistentov tento pocit len podporí.

Treba vyskúšať

Peugeot 508 je auto, ktoré si treba najprv s prižmúrenými očami prezrieť a potom s rozšírenými zreničkami poriadne prevetrať. A už vás má. Prvotné pochybnosti z prílišnej nezvyčajnosti sa rozplynú. Vráťme sa na začiatok, čím si ten spomínaný titul zaslúžil…?

 

Stručne:  Peugeot 508 2,0 BlueHDi 180 EAT8 GT Line  

Čo treba uznať: Presvedčivé jazdné vlastnosti i estetika

Čo nám chýbalo: Stierač zadného okna.

Čo nás prekvapilo: Až priveľa funkcií ovládaných dotykovým displejom.

Cena: základ / test: 26 990 / 49 900 €

Záruka: 4 roky / 100 000 km

Motor: prepĺňaný, vznetový, R4/16V, zdvihový objem valcov 1 997 cm3, max. výkon 130 kW (177 k) pri 3 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 400 Nm pri 2 000 ot.min-1. Emisie CO2 124 g/km.

Jazdné výkony, spotreba: 0 – 100 km/h za 8,3 s, vmax = 235 km/h, spotreba výrobca/test 4,7 / 5,9   l/100 km.

Text: Dalibor Klíma    foto: Peter Varga

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov