Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Byton M-Byte: Sci-fi obrazovka

V zámorí bola nejedna generácia odchovaná na otvorených kinách, v ktorých diváci sledovali filmy z pohodlia svojich automobilov. V prípade čínskeho elektromobilu Byton M-Byte však už netreba nikam jazdiť! Malé kino máte vďaka gigantickej obrazovke priamo pred sebou.

Automobilka Byton zaujala futuristickým konceptom SUV M-Byte už na vlaňajšom Veľtrhu spotrebnej elektroniky (CES) v Las Vegas, pričom už predtým spôsobila „požiar“ na rovnakej výstave v Šanghaji, kde sa blysla elegantnou štúdiou autonómneho elektromobilu Byton K-Byte.

Čínsky drak sa vrátil do mesta hazardu v Nevade na CES 2019 a opäť šokoval nielen verejnosť, ale aj odborníkov. Kvôli časovému sklzu sa síce dostane do výroby až koncom tohto roka, avšak spomínaná prístrojová doska, respektíve hlavná obrazovka, otvárajú nové dimenzie motorizmu.

Hlavný displej pred šoférom a spolujazdcom má uhlopriečku päťdesiat palcov (124 x 24 cm) a jeho jas sa mení automaticky podľa svetelných podmienok. To všetko si prirodzene treba predstaviť vo vysokom rozlíšení. Na obrazovke by mali byť vidieť prakticky akékoľvek veci, ktoré si vodič bude priať.

Od informácií zo zrkadiel respektíve malých kamier, cez streamovanú hudbu či video. Auto totiž bude neustále napojené na 5G siete na internet do špeciálneho „cloudu“. Neprepadajte panike ani v prípade, keď si uvedomíte, že na vozidle chýbajú všetky tradičné ovládacie prvky.

Namiesto toho sa všetky úkony robia buď snímaním gest rúk pomocou dvojice špeciálnych kamier v prístrojovej doske alebo pomocou malého tabletu vo volante. Ten má pohyblivý len veniec, ale jadro je stále pevné a na ňom je umiestnený displej s kompletným ovládaním od klimatizácie cez nastavenie sedadiel až po úpravu jazdných vlastností.

Sofistikovaný elektromobil bude v ponuke v dvoch verziách – s pohonom jednej nápravy a potom ako štvorkolka. Prvá verzia ponúkne výkon 200 kW (268 k) a krútiaci moment 400 N.m a s batériovým setom 71 kWh tiež dojazd 400 km.

Silnejšia je štvorkolka, ktorá má jeden elektromotor na každú nápravu. S výkonom 350 kW (475 koní) a krútiacim momentom 710 N.m skutočne disponuje solídnymi jazdnými výkonmi. Kapacita akumulátorov sa tu zvyšuje na 95 kWh a dojazd na 520 km.

-jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov