Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Citroën C3: Krajší deň

Citroën C3 má v dvojfarebnej kombinácii nezameniteľný štýl. Automobilka ním dokazuje, že nie každé auto musí byť na to, aby bolo úspešné, športovo agresívne.

Citroën bol vždy značkou, ktorá mala odvahu robiť veci inak. Nie vždy to podľa mňa vyšlo, no v prípade modelu C3 trafil do čierneho. Mnohé autá v tejto kategórii sú si totiž dosť podobné, dizajnovo pragmatické a ja k tomu dodám, že občas až nudné. A potom je tu C3, veselé, no vkusné malé auto do mesta. Zvlášť v prípade dvojfarebného lakovania karosérie vyvoláva úsmev. Pistáciová zelená navyše pôsobí sviežo a mladistvo.

V kabíne je experimentov už menej, pracovisko vodiča je usporiadané štandardne. Tradične netradičné je iba ovládanie klimatizácie cez dotykový displej. Ale dobre, k  značke Citroën kus avantgardy patrí. Predné sedadlá sú dostatočne veľké a pohodlné, s miernym náznakom bočného vedenia. S prihliadnutím na charakter auta sú teda tak akurát. V kabíne je vzhľadom na veľkosť auta prekvapivo dosť miesta na predných aj zadných sedadlách, batožinový priestor má objem solídnych 300 dm3.

Test Citroen C3 82

Automobilka si pre ňu typický, teda skôr komfortný, charakter zachovala aj v prípade naladenia podvozka. Je mäkký a poddajnejší. Áno, auto sa v zákrute nakloní, no nie je to nič, čo by vás vyrušilo. V meste sa vám jeho naladenie bude páčiť tým viac, čím horšie cesty u vás máte. A tie, po ktorých sme jazdili my, veru boli samá diera a záplata.

Pod kapotou sme mali benzínový trojvalec s objemom 1,2 litra a maximálnym výkonom 60 kW (82 k), ktorý spolupracoval s päťstupňovým manuálom. Automobilka motor medzičasom osadila filtrom pevných častíc, vďaka čomu s rezervou plní aktuálnu emisnú normu. Ako naznačujú parametre, motor nie je neurotický športovec. Za plynom teda ide ochotne, no skôr kontinuálne, čím ladí s celkovým charakterom auta. Škoda, že automobilka zostáva verná svojej tradičnej kulise radenia. K takémuto modernému a fešáckemu autu by sa hodila o chlp presnejšia.

Test Citroen C3 82

Mám rád autá, ktoré vystupujú z davu a svojmu majiteľovi dajú niečo navyše. To niečo je v prípade Citroënu C3 štýl, ktorým vám dokáže spraviť bežný deň krajším. Ak k tomu pripočítam priestor a pohodlie, chápem, prečo toto milé autíčko stretávam na našich cestách stále častejšie.

STRUČNE: Citroën C3 PureTech 82 S&S Shine

Čo treba uznať: Pekné a pohodlné auto.

Čo nám chýbalo: Presnejšia kulisa radenia.

Čo nás prekvapilo: Rozumná spotreba.

Cena: základ/test: 8 990 €/13 290 €

Záruka: 6 rokov alebo 60 000 km

Technické údaje: Motor: Zážihový atmosférický R3/12V, 1 199 cm3, 60 kW (82 k) pri 5 750 ot.min-1, 118 Nm pri 2 750 ot.min-1. Emisie CO2 110 g/km. Jazdné výkony, spotreba: 0 – 100 km/h za 13,3 s, vmax = 169 km/h, spotreba výrobca/test 4,7/5,9 l/100 km.

Text: Peter Lacena, foto: autor

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov