Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Toyota Aygo: Nevozte vzduch

Toyota Aygo. Táto recenzia je pre ľudí, ktorí si nepotrebujú hladkať svoje ego, ale hľadajú pragmatické a praktické auto na každý deň.

Väčšina známych  ma presviedča o tom, že nutne potrebuje veľké auto. Najlepšie sedemmiestne. Veď keď idú raz za rok na dovolenku, sťahujú polovicu domácnosti. Potrebujete však so sebou každý deň voziť vzduch a potiť sa pri parkovaní s veľkým SUV? Nie je lepšie v meste jazdiť na tejto „blche“ a na dovolenku si požičať veľké auto? Toto je svet Aygo. Svet pragmatického mestského auta s výbornými manévrovacími schopnosťami a primeraným priestorom pre posádku. Keď na ňom budete jazdiť v centre, uvedomíte si, koľko parkovacích miest vo väčšom aute vôbec nevnímate. Je vám totiž jasné, že by ste sa tam nezmestili.

V Toyote navyše pochopili, že ľudia chcú mať so svojím autom vzťah, musím sa im páčiť a musí vyžarovať istú emóciu. Omladené Aygo má emócií na rozdávanie, zvlášť v prípade karosérie s dvojfarebným lakovaním.  V aktuálnej generácii Aygo pridalo aj na útulnosti v kabíne, dostalo moderné asistenčné systémy, nový multimediálny systém dokáže cez Apple CarPlay alebo Android Auto komunikovať s vaším mobilným telefónom. Nuda v kabíne tiež nie je, športový šmrnc jej dodávajú sedadlá s integrovanými opierkami hlavy a farebné doplnky na prístrojovej doske. Pohodlie za volantom je v poriadku, spokojní sme boli aj s výhľadom z vozidla. V porovnaní s predchádzajúcou generáciou Aygo citeľne pridalo v odhlučnení interiéru. V prípade naladenia podvozka zázraky čakať nemožno, stabilita drobného auta si vyžaduje skôr tuhšie naladenie, jazda po dláždenej ceste však bola prekvapivo komfortná.

Atmosférický benzínový trojvalec bol v našom prípade spojený s päťstupňovým manuálom. Ak chcete jazdiť svižnejšie, napríklad pri rozjazdoch z križovatiek či predbiehaní pomalších vozidiel, musíte mu dopriať otáčky.  Mimo mesta pri ustálenej jazde je optimálne jazdiť na vyššom prevodovom stupni. Za takéto zaobchádzanie sa vám totiž motor dokáže odmeniť mimoriadne zaujímavou spotrebou paliva. My sme motor žmýkali iba príležitostne, a tak sme test ukončili s priemerom na úrovni 4,7 litra benzínu na 100 kilometrov. Ak si to prepočítate na každodenné dochádzanie do práce, naberie tento výsledok, spolu s rozumne nastavenou cenou, na význame.

STRUČNE: Toyota Aygo 1,0 VVT-i Selection x-cite

Čo treba uznať: Zmestí sa všade.

Čo nám chýbalo: Väčší batožinový priestor.

Čo nás prekvapilo: Dobrá spotreba.

Cena: základ/test: 8 890 €/10 590 €

Záruka: 3 roky alebo 100 000 km

Technické údaje: Motor: preplňovaný zážihový R3/12V, zdvihový objem valcov 998 cm3, max. výkon 53 kW (72 k) pri 6 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 93 Nm pri 4 400 ot.min-1. Emisie CO2 93 g/km. Jazdné výkony, spotreba: 0 – 100 km/h za 13,8 s, V max = 160 km/h, spotreba výrobca/test 4,1/4,7 l/100 km.

Test: Peter Lacena, foto: archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov