Nissan Qashqai: Takmer unikát
Nissan Qashqai sme po facelifte dostali na test s výkonným benzínovým štvorvalcom, čo je v triede kompaktných crossoverov, žiaľ, dnes skôr unikát.
Týždenné používanie ukázalo, že ak budete s autom jazdiť štandardným tempom, určite nezrujnuje váš rodinný rozpočet. Práve naopak, dosiahnutá spotreba bola pre nás veľkým prekvapením. Týždenný test sme totiž uzatvorili s priemernou spotrebou 6,4 litra benzínu na 100 kilometrov. Škoda, že sa tento motor nedodáva v kombinácii s automatickou prevodovkou. Benzínový motor je totiž dobrou alternatívou hlavne do mesta a na krátke trasy, a tam by prišiel dobrý automat určite vhod.
Motor je mimoriadne tichý, a hoci turbo zaberie neskôr, než by sme očakávali, dokáže s ním Qashqai jazdiť veľmi svižným tempom. Podvozok je naladený skôr na komfort, čo sa na našich rozbitých cestách hodí. A keďže je, podobne ako motor, tichý aj podvozok, je Qashqai príjemným spoločníkom na každý deň.
Plusové body testovaný model zbiera aj za ergonómiu rozmiestnenia ovládacích a informatívnych prvkov, ako aj za kvalitu materiálov a vypracovanie interiéru. V pohodlných sedadlách sa budete dobre cítiť aj na dlhej ceste, na nedostatok priestoru sa nebudú sťažovať ani cestujúci na zadných sedadlách. Mierne pod priemerom je batožinový priestor. Objem 410 dm3 totiž dnes už dokážu ponúknuť aj o číslo menšie crossovery.
Auto sme dostali v najvyššej výbave Tekna+, a tak sme sa mali k dispozícii všetky prvky komfortu, ako aj aktívnej a pasívnej bezpečnosti, ktoré automobilka pre tento modelový rad ponúka. Zoznam výbavy je poriadne dlhý. Spoľahlivú prácu odvádzala navigácia, pri parkovaní sme ocenili pomoc parkovacích snímačov aj zabudovaných kamier. V oblasti moderných prvkov výbavy sme preto boli nadmieru spokojní. Nič, na čo sme v tejto triede automobilov zvyknutí, nám nechýbalo. Skôr naopak. Auto je výborne vybavené a vyladené na každodenné používanie a parkovanie v meste.
Nissan Qashqai, hoci medzičasom dostal celý zástup konkurentov, je stále špičkou v triede mestských crossoverov. Vydareným nadčasovým dizajnom, do detailu premysleným interiérom a kvalitou dokáže ponúknuť majiteľovi veľmi dobré služby. A po facelifte je ešte atraktívnejší.
STRUČNE:Nissan Qashqai 1,6 DIG-T Tekna+
Čo treba uznať: Kvalitné vypracovanie interiéru.
Čo nám chýbalo: Automatická prevodovka.
Čo nás prekvapilo: Spotreba paliva.
Cena: základ/test 17 550 €/30 560 €
Záruka: 3 roky / bez obmedzenia km
Technické údaje: Motor: preplňovaný benzínový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 618 cm3, max. výkon 120 kW (163 k) pri 5 600 ot.min-1, max. krútiaci moment 240 Nm pri 2 000 – 4 000 ot.min-1. Emisie CO2 134 g/km. Jazdné výkony, spotreba: 0 – 100 km/h za 8,9 s, V max = 200 km/h, spotreba výrobca/test 5,8/6,4 l/100 km.
Text: Peter Lacena, foto: autor
Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov