Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Veľké ambície

Ford Focus je po generácie známy predovšetkým výborným podvozkom. Aktuálna generácia k nemu pridáva priestor a moderné technológie.

Slovenská premiéra štvrtej generácie Fordu Focus začala u nového dílera automobilky v Žiline, po krátkej zastávke sme nabrali smer Jasná. Po usadnutí za volant päťdverového modelu zaujal priestor. V minulej generácii bol skôr slabinou, v novej posúva Focus naopak do prvej ligy kompaktných hatchbackov. V prípade verzie kombi objem batožinového priestoru  začína číslom 6, čo v tejto triede znamená pozíciu na vrchole. Na predných aj zadných sedadlách je miesta nadostač, rázvor rovných 2 700 mm je cítiť.

Výrazný posun registrujeme aj v usporiadaní pracoviska vodiča. Kvalitné materiály a dielenské vypracovanie podčiarkuje logické rozmiestnenie ovládacích a informatívnych prvkov. Na palube máte všetkých moderných pomocníkov, v prípade ovládacích prvkov (multimediálny systém, klimatizácia, asistenčné systémy) automobilka stavia skôr na klasike. Takto si predstavujem moderný kompakt. Vďaka použitej koncepcii sa teda vodič môže plne sústrediť na jazdu a väčšinu funkcií ovládať po pamäti. Prvý dojem z auta je teda veľmi dobrý. Už iba nastaviť sedadlo a môžeme vyraziť.

Prvá liga

Pod prednou kapotou máme benzínový litrový trojvalec s maximálnym výkonom 92 kW (125 k), ktorý spolupracuje so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Ako motorizácia na bežnú jazdu je rozumnou voľbou. Spolupráca motora a prevodovky je výborná, ak ho budete držať v otáčkach povozíte sa aj celkom svižným tempom. Ešte zaujímavejší ale tento motor bude v prípade, ak si ho objednáte s moderným osemstupňovým automatom. Focus má aj s jednoduchou zadnou nápravou výborný podvozok. Cez záplaty na cestách vás prevezie s nadhľadom, v zákrutách podrží. Jeho silnou stránkou popri komforte a smerovej stabilite je aj výborné odhlučnenie. Ford si od novej generácie modelu Focus veľa sľubuje, a tak nenechal nič na náhodu ani v oblasti prvkov aktívnej a pasívnej bezpečnosti. K dispozícii je aktívne vodenie v jazdných pruhoch, inteligentný tempomat s funkciou Stop & Go, aktívny parkovací asistent či inteligentné predné reflektory s prediktívnym osvetlením zákrut a systémom sledovania a osvetlenia dopravných značiek.

Prvé kilometre za volantom nového Fordu Focus veľa naznačili. Slová o silnom hráčovi v segmente kompaktov a rodinných kombi nie sú iba zbožným želaním automobilky. K priestoru a technologickej vyspelosti totiž importér pridáva dlhú záruku a bezplatný servis. V obidvoch prípadoch je limit nastavený až na päť rokov. A to je slovo do bitky.

Text: Peter Lacena, foto: autor a archív

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov