Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku

Ford EcoSport: Rovnaký, a predsa iný

Ford EcoSport je vyrobený podľa zaručeného receptu, ktorý iní používajú už dávno. Jeho zadné dvere sú však netradičné. Má to svoj účel alebo je to len marketing?

Keď už majú všetci SUV verziu zo všetkého, bol by v tom čert, keby to Ford ignoroval. Je pravda, že EcoSport existuje už dlhšie, ale na náš trh sa dostal iba nedávno.

Hneď na úvod jedna pochvala (dúfam, že Francúzi počúvajú): EcoSport môže mať pohon všetkých štyroch kolies! Tým, že auto bolo vyrobené pre zákazníkov z celého sveta vrátane Číny či Brazílie, má reálne predpoklady na jazdu mimo kultivovaných ciest. Na zlých cestách je vyššia hrozba defektu, lenže ak potrebujete čo najväčší batožinový priestor, rezervu doň dať nemôžete. Zostáva vám jedine priestor na veku kufra, ale to by sa štandardným spôsobom otvoriť nedalo, ak by na ňom bola zavesená rezerva. Takže sa otvára ako „dvere“, teda vo vodorovnom smere, sprava doľava, aj keď ste si rezervu v rámci výbavy neobjednali. Vo Forde vás budú marketingoví mágovia presviedčať o mnohých výhodách týchto dverí. Ja triezvo skonštatujem, že na každú výhodu tohto riešenia nájdem jednu nevýhodu. To však platí aj naopak. Oproti „bežnému“ systému sú tu výhody (netreba sa za nimi načahovať) aj nevýhody (manipulačný priestor). Ford trochu premárnil príležitosť a sťažil prístup do kufra v stiesnených podmienkach, pretože súčasťou zadných dverí je riadny kus strešného spojlera, ktorý vás chce akoby prestrihnúť a bráni v prístupe hlbšie do kufra. Samotný kufor je vzhľadom na rozmery auta naozaj veľký. Ak sa vám zdá, že som zadným dverám venoval priveľa priestoru, mohol som si to dovoliť. Zvyšok auta je totiž v podstate Fiesta. EcoSport má oproti nej viac priestoru a obdivuhodný posed na zadných sedadlách. Jeho vyšší podvozok výborne filtruje nerovnosti, aj keď na stabilitu a hravosť Fiesty nemá. Výhľad z auta na obrysy karosérie je dosť zlý, takže sa parkovanie ťažko odhaduje a odporúčam priplatiť si za senzory či kameru. Motor 1,0 EcoBoost s výkonom 92 kW (125 k) je výborne naladený, extrémne tichý a vskutku príjemný. Dá sa s ním jazdiť do 6,5 l/100 km. Pre tých, čo hľadajú čo najväčšie auto s čo najmenším pôdorysom a ocenia vyššiu pozíciu za volantom, ponúka EcoSport naozaj veľa.

Stručne: Ford EcoSport 1,0 EcoBoost 125k Titanium

Čo treba uznať: Prišiel neskoro, ale zaujal.

Čo nám chýbalo: Lepší pomer cena/výkon.

Čo nás prekvapilo: Priestorová ponuka vzadu.

Cena: základ/test: 14 990/20 005 €

Záruka: 5 rokov/120 000 km

Technické údaje: Motor: zážihový preplňovaný R3/12V, zdvihový objem valcov 998 cm3, max. výkon 92 kW (125 k) pri 6 300 ot.min-1, max. krútiaci moment 170 Nm pri 1 400 – 5 000 ot.min-1. Emisie CO2 119 g/km. Jazdné výkony, spotreba: 0-100 km/h za 12,7 s, vmax= 160 km/h, spotreba výrobca/test 5,2/6,2 l/100 km.

Text: Juraj Hrivnák, foto: autor

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov