Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Audi PB18 e-tron – z 0 na 100 za 2 sekundy!

Na prehliadke automobilovej elegancie Pebble Beach Concours d’Elegance zažil svetovú premiéru aj nový koncept elektrického šuperšportiaku Audi PB18 e-tron. Nielen podľa výkonu, ale už na prvý pohľad je zrejmé, že dizajnéri čerpali inšpiráciu v pretekárskych prototypoch LMP1.

Čerstvá štúdia, ktorá v kalifornskom Monterey pútala značnú, je dlhá 4,53 m, široká 2,0 m a na výšku meria len 1,150 m. Aj v kategórii šuperšportových automobilov tak ide o veľmi nízky exemplár. (pozn. Audi R8 kupé je vysoké 1,25 m). Rázvor náprav je dlhý 2,7 m, avšak azda najväčším prekvapením je batožinový priestor s objemom 470 litrov, čo je v tejto triede malý zázrak (pozn. Audi R8 ma 100 l).

Prečítajte si aj: Nové Audi A1 – ideálny „parťák“

Vďaka tomu, že karoséria je vyrobená s hliníkovej zliatiny v kombinácii s kompozitnými materiálmi, sa výrobcom podarilo znížiť hmotnosť vozidla v maximálne možnej miere. Aj vzhľadom na fakt, že ide o elektromobil, ktorých váhu znásobujú nevyhnutné akumulátory, celková hmotnosť 1550 kg nie je vysoká.

Prečítajte si aj: Audi Summit 2018 Slovensko

V prípade Audi PB18 e-tron použil inžinieri relatívne ľahké batérie s pevným elektrolytom. Výhodou týchto  „solid-state“ akumulátorov je nielen nižšia hmotnosť, ale tiež dlhšia životnosť, energetická hustota a rovnako bezpečnosť. Batérie by mali mať kapacitu 95 kWh. Pri nabíjaní s napätím 800 voltov sa údajne nabijú na 100 % za 15 minút. Dojazd elektromobilu na jedno nabitie predstavuje viac ako 500 km.

Prečítajte si aj: Svetová premiéra nového SUV Audi Q8 bola v Číne!

Nové Audi PB18 e-tron zrejme motoristických priaznivcov nadchne už samotnou špecifikáciou. Automobil má celkovo tri motory. Pre prednú nápravu je to jeden 150kW elektromotor, vzadu sú potom dva elektromotory s maximálnym výkonom 450 kW. Nastavené sú však tak, že dohromady dávajú maximálne 500 kW, avšak dočasne je možné nastaviť aj zvýšenie výkonu na celkových 570 kW.

Prečítajte si aj: Ani Audi Lunar Quattro na Mesiac nepoletí

Krútiaci moment môže dosahovať maximálne hodnotu 830 Nm. To všetko znamená, že Audi PB18 e-tron dokáže údajne zrýchliť z pokoja na stovku za dve sekundy a nejaké „drobné“ k tomu. Kolesá majú priemer 22 palcov, vpredu s pneumatikami s rozmermi 275/35, vzadu 315/30.

Veľké kotúčové brzdy vystužené uhlíkovými vláknami s priemerom 19 palcov bezpečne spomaľujú koncept v spolupráci so systémom brzdenia elektromotorov. V praxi to pocítite najmä pri jazde na pretekárskom okruhu , kde auto netrpí stratou brzdného účinku.

Prečítajte si aj: Audi Sport Racing alebo „bajk“ pre fajnšmekrov

Pretekárske špeciály slúžili zjavne ako inšpirácia aj pri analýze podvozku. Predné aj zadné kolesá sú zavesené na horných a spodných priečnych ramenách. Ich odpruženie zaisťujú z motoristického športu známe systémy „push-rod“ na prednej náprave a „pull-rod“ na zadnej náprave, v oboch prípadoch s adaptívnymi tlmiči „magnetic ride“. Základnom predlohou pre konštrukciu bol údajne podvozok pretekárskeho vozidla R18 e-Tron quattro.

Prečítajte si aj: Lietajúce auto Pop.Up Next – mobilita budúcnosti podľa Audi

-jj-

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov