Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Test: Hyundai i30 Fastback

Hyundai i30 Fastback dopĺňa tento populárny modelový rad o emotívnu alternatívu. Čo všetko vám ponúkne v porovnaní s klasickým päťdverovým hatchbackom? Týždeň za volantom auta nás presvedčil o tom, že snaha ponúknuť niečo nové, sa automobilke podarila.

Test Hyundai i30 Fastback

STRUČNE:

Čo treba uznať: Pekné a praktické auto

Čo nám chýbalo: Automatická prevodovka

Čo nás prekvapilo: Zatiaľ bez dieselového motora

Cena: základ/test 15 890 €/20 490 €

Záruka: 5 rokov bez obmedzenia kilometrov

Hoci mnoho konkurentov na autá s klasickou (nie zvýšenou) karosériou akoby zanevrelo, Hyundai ide opäť svojou cestou. Na trh uviedlo päťdverový liftback, ktorý nazvali po svojom: Hyundai i30 Fastback. Porovnávať ho s konkurentmi nemá zmysel. Žiadnych nemá. Teda aspoň podľa mňa nie. Toto auto totiž nie je postavené preto, aby ste ho chceli, lebo je super praktické a má najväčšie to či ono. Je postavené pre ľudí, ktorí si ho kúpia preto, lebo sa im skrátka páči. A Hyundai i30 Fastback ponúka dosť dôvodov na to, aby sa páčil mnohým. Zadná časť totiž nie je prehnane natiahnutá, a tak korešponduje s celkovo vydareným a proporčne vyváženým dizajnom karosérie.

test Hyundai i30 Fastback

Dobrý základ

Po stredný stĺpik karosérie je všetko tak, ako to poznáme z verzií Hyundai i30 hatchback a  Hyundai i30 kombi. Príkladne usporiadané pracovisko vodiča bez zbytočných módnych excesov, pohodlné sedadlá s dobrou bočnou oporou, kvalitné materiály aj dielenské vypracovanie, rozumne navrhnuté odkladacie priečinky a schránky. Nič sa nemení ani v bohatej zostave prvkov aktívnej a pasívnej bezpečnosti či komfortu. Pre vodiča a jeho spolujazdca teda žiadna zmena. Na zadných sedadlách je to ale trocha iná pesnička. Línia strechy totiž klesá v porovnaní s vyššie spomenutými súrodencami o poznanie prudšie, a tak je miesta nad hlavami zadných cestujúcich logicky o čosi menej. Ste ochotní za pekný dizajn obetovať pár centimetrov nad hlavami zadných cestujúcich? Ja by som bol. V autách totiž hľadám aj emóciu, nielen zmysel pre čistý pragmatizmus. Veľké piate dvere ukrývajú batožinový priestor so základným objemom 450 dm3. Toto číslo nie je nijako rekordné, no pri manipulácii s batožinovou oceníte dobrý prístup aj veľkú pravidelnú plochu. Podľa mojich skúseností nie vždy je napríklad vhodné dávať batožinu na seba.

Test Hyundai i30 Fastback

140 koníkov

Hyundai ponúka i30 Fastback zatiaľ iba s benzínovými motormi, my sme pod kapotou mali výkonnejší z nich – preplňovaný štvorvalec s objemom 1,4 a maximálnym výkonom 103 kW (140 k). Tento motor mám rád, zvlášť v spojení so sedemstupňovým dvojspojkovým automatom 7DCT. V našom prípade však motor spolupracoval so šesťstupňovým manuálom. Zladenie motora a prevodovky je aj v prípade manuálu veľmi dobré, nájsť optimálny prevodový stupeň na povolených rýchlostných limitoch nie je problém. Kulisa prevodovky je presná, dráhy páky sú tak akurát. Samozrejme, keďže Fastback neponúka alternatívu dieselového agregátu, bude pre mnohých potenciálnych klientov dôležitá spotreba. Výrobcom zverejnený údaj o priemere 5,7 litra benzínu na 100 kilometrov sme nedosiahli. Ak budete s plynovým pedálom narábať striedmejšie, bude vám na palubnom počítači svietiť hodnota približne o liter vyššia. Konečný výsledok ale samozrejme záleží na tom, na akých cestách budete s autom jazdiť. Na okreskách sa budete vedieť dostať aj o niečo nižšie, v prípade prevahy  mesta a diaľnice bude výsledná hodnota začínať skôr číslom sedem.

Podvozkovo je i30 Fastback typickým Hyundaiom. Aj na krásnych veľkých diskoch zvláda nástrahy našich ciest s prehľadom, cestujúcich neotravuje búchaním a ani húpaním na dlhých diaľničných vlnách. Podvozok teda korešponduje s charakterom auta, ktorý značku čoraz viac posúva ku konzervatívne ladenej klientele.

Hyundai si Fastbackom otvára cestu k novým klientom

Hyundai cielene hľadá nových klientov a Fasbackom v rámci populárneho modelového radu i30 ich podľa mňa našiel. Nie každý sníva o SUV či crossovere. A nie každý má pocit, že musí vlastniť auto, na ktorom zvládne evakuáciu celej svojej domácnosti.  Ešte stále je, dúfam, dosť ľudí, ktorým sa ich nové auto musí páčiť. Podľahli by ste zvádzaniu tohto fešáka z korza? Ja áno.

Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDi Style

Technické údaje: Motor: preplňovaný zážihový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 353cm3, max. výkon 103 kW (140 k) pri 6 000 ot. min-1, max. krútiaci moment 242 Nm pri 1 500 – 3 200 ot. min-1. Emisie CO2 134 g/km. Jazdné výkony, spotreba: 0 – 100 km/h za 9,2 s, V max = 208 km/h, spotreba výrobca/test 5,7/x,x l/100 km.

Text: Peter Lacena, foto: autor

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov