Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


BMW 420i Cabrio: Nebíčko (nielen) nad hlavou!

BMW 420i Cabrio je takmer dokonalý kabriolet. Napriek tomu, že nepatrí medzi trhače asfaltu, som sa na jazdu s ním vždy tešil. A tá modrá farba je úžasná!

Text: Juraj Hrivnák, foto: autor

Ak sa nebavíme o talianskych superšportoch bez strechy či hravých roadsteroch, v kabriolete principiálne nepotrebujete veľa koní. So strechou dole sa aj tak nechodí dobre veľmi rýchlo a kabriolety na extrémne zaobchádzanie väčšinou ani nie sú stavané. Práve preto mi na testovanom facelifte BMW 420i Cabrio v zásade nič nechýbalo.

Neskutočný fešáčisko

V rámci faceliftu je najočividnejšou zmenou širšia paleta dostupných lakov, do ktorej pribudla okrem iných aj táto prenádherná modro-tyrkysová (pardón, som chlap, ale snažil som sa) nebíčková farba. V kombinácii s bielym interiérom, M-paketom a striebornými diskami kolies vyzerá štvorka úžasne. Zmeny sa veľmi jemne dotkli aj tvaru nárazníkov, grafiky predných aj zadných LED svetiel, v interiéri pribudli nové možnosti ohľadom materiálov a dekorov, analógové prístroje nahradili digitálne (škoda), pričom všetko bolo zavŕšené novým systémom i-Drive s pozmenenými menu. Musím sa priznať, že predchádzajúca verzia sa mi páčila viac. Táto mi v niektorých ohľadoch príde menej intuitívna a graficky nie taká pekná. Zvyknúť sa však na ňu dá bez problémov. Zaujímavejšou zmenou je širší rozchod kolies. Vďaka tomu má cabrio oproti predchádzajúcej verzii o 20 mm nižšie ťažisko. Tomu zodpovedajú tuhšie naladené tlmiče a bavorák sa zrazu na ceste cíti istejšie.

Štýlová pohoda

Tých tuhších tlmičov sa netreba báť. Paradoxne vďaka nim sa mi zdá byť auto pohodlnejšie. Jeho veľké kolesá na nerovnostiach menej skáču a jazda je vyrovnanejšia. Toto kabrio však nepatrí medzi najtuhšie, čo o sebe prezrádza typickými príznakmi: jemné trasenie tyče riadenia, chvenie spätného zrkadielka… Nejde ani tak o to, že by sa celá karoséria krútila, skôr občas trochu rezonuje. Musíte sa však sústrediť, aby ste si tieto veci všimli. Každopádne, toto BMW vás nenúti ísť rýchlo, skôr naopak. Má síce schopný podvozok, ale je nastavený tak, aby ste si stopercentne vychutnali skôr svižnú jazdu než vyslovene športovú. Potom sa dostaví nedotáčavosť, ktorú napriek pohonu len zadnej nápravy nevyliečite ani plynom. Tu isto zaváži, že samotný motor nemá extrémne vysoký výkon. Preplňovaný štvorvalec má 135 kW (184 koní) a 270 Nm. S autom vážiacim 1 790 kg však nemá práve málo práce. Na jednej strane si tak môžete častejšie vychutnávať jeho pekný zvuk pod zaťažením a v otáčkach, na druhej strane nie je 420i žiadna drift mašina (aspoň ak nie je mokro, vtedy jazdí bokom na požiadanie). Lenže koho to trápi? Zhoďte strechu (dá sa to aj pri rýchlosti do 18 km/h), uvoľnite sa a užívajte si jazdu s vetrom vo vlasoch! Toho vetra vlastne až tak veľa nie je, pretože štvorka má dobrú aerodynamiku. Do rýchlosti cca 100 km/h môžete jazdiť so stiahnutou strechou aj oknami. Ak využijete služby jednoduchého a skladného deflektora, výrazne obmedzíte prievan v kabíne. Ak je chladno, môžete využiť špeciálne výduchy v sedadlách, ktoré vám príjemne ohrejú krk. Takto môžete jazdiť pohodovo, so strechou dole aj v chladnejšom počasí a užívať si spojenie so živlami a príjemným zvukom motora s výfukom. Verte mi, že vám kone chýbať nebudú. A ak predsa, vždy si môžete priplatiť za silnejší motor. S nasadenou pevnou strechou je zas 420i Cabrio výborné GT s dostatočne veľkým kufrom, výborným odhlučnením kabíny a veľmi bohatou výbavou. Ja som sa usmieval vždy, keď som na ňom jazdil. To auto vo mne vyvolávalo skrátka dobrý pocit, ktorý ešte zveľaďovala tá krásna farba a luxusný interiér s bielou kožou a sedadlami, z ktorých sa mi veru nechcelo vystúpiť.

Čo treba uznať: Úlohu kabrioletu zvláda BMW radu 4 dokonale.

Čo nám chýbalo: Lepšie prístupný kufor pri zloženej streche.

Čo nás prekvapilo: Dobrá spotreba motora.

 

BMW 420i Cabrio M Sport

Cena a záruka:

Základ/test 45 600/65 315 €

2 roky bez obmedzenia km

Motor: zážihový preplňovaný R4/16 V, zdvihový objem valcov 1 998 cm3, max. výkon 135 kW (184 k) pri 5 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 270 Nm pri 1 350 – 4 600 ot.min-1. Emisie CO2 136 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

0-100 km/h za 8,4 s,

vmax= 230 km/h, spotreba výrobca/test 5,8/7,0 l/100 km.

370 l kufor

 

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov