Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


CITROËN C3 1,2 PureTech: Odolá mestu

CITROËN C3 1,2 PureTech: Takáto mala byť hneď prvá generácia. Ako sa však hovorí, po bitke je každý generál.

Nová C3-ka je taká dobrá, že asi už lepšia ani nemôže byť. A myslím to skutočne vážne. Dokonale totiž reflektuje požiadavky moderného človeka žijúceho v meste. Podľa mňa má mladistvý a veľmi pekný dizajn. Mne osobne sa páči s prvkami Airbumb, ktoré sú v meste navyše veľmi praktické, pretože počas parkovania ochránia vaše dvere pri necitlivom otváraní dverí susedných áut. Aj ďalšie kľúčové miesta (lemy blatníkov, prahy dverí a spodnú časť nárazníkov) chráni tmavý plast – podobne ako na crossoveroch. Podvozok je veľmi príjemne mäkký a aj so 17-palcovými kolesami krásne filtruje nerovnosti. Jedným dychom dodávam, že integrálnou súčasťou filtrovania nerovností, najmä vibrácií od vozovky s krátkou amplitúdou, sú sedadlá s mäkším čalúnením. Jednoducho auto je pripravené odolávať každodenným nástrahám miest. Vo vnútri nájdete prekvapivo veľa miesta vo všetkých smeroch, najmä na šírku. Tento pocit umocňuje aj horizontálna štruktúra prístrojovej dosky. Aj samotné sedadlá sú široké. Pochvaľoval som si riadenie – je presné a akurátne rýchle, posilňovač dobre trafený a aj spätná väzba je tu taká, aká má byť v tejto triede. Samotný volant sa dobre drží a má extrémne široký rozsah nastavenia. Vo výbave Shine máte všetko, čo potrebujete, aj to, čo v skutočnosti ani nie. Z pozície vodiča vyčítam dotykové ovládanie takmer všetkých funkcií. Kedy výrobcovia pochopia, že je to cesta do pekla? Z pozície spolujazdca mi zasa chýbalo držadlo. Kožená rukoväť dverí je pri zatvorených dverách príliš vzadu a iné držadlo neexistuje – ani vo dverách ani v strope. Veľmi podobná situácia je aj vzadu – ani tam sa pasažieri nemajú čoho držať. Miesta vzadu je pritom viac než dosť. Použitie v meste, resp. jeho bližšom okolí výborne reflektuje aj 1,2-litrový motor so 60 kW. Vďaka preplňovaniu má dostatok síl už odspodu, takže ho vôbec nepotrebujete vytáčať. Rýchlo sa zohrieva, zachováva si slušnú spotrebu a nehrozia problémy s DPF. Len prevodovka by mohla byť presnejšia.

Citroën C3 1,2 PureTech 82 Shine

Cena: základ/test 8 990/14 480 €

Parametre:

Zážihový preplňovaný R3/12V, 1 199 cm3, 60 kW (82 k) pri 5 750 ot.min-1, 118 Nm pri 2 750 ot.min-1, 0 – 100 km/h za 14,9 s, vmax = 168 km/h, spotreba výrobca/test 4,7/6,4 l/100 km.

Text: Peter Varga, foto: autor

 

 

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov