Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Ford Ranger WildTrak: Takto sa to robí!

Ford Ranger WildTrak. Všimli ste si, že moderné pick-upy majú čoraz menšie a slabšie motory? Ford nie…

Text: Juraj Hrivnák, foto: autor

Na ťažkú prácu treba poriadne svaly. Ford to vie, a tak napriek čoraz „jemnejšej“ konkurencii, ktorá púšťa do gatí zo zelenej Európy, dáva zákazníkom aspoň možnosť siahnuť po niečom extra. V ponuke má totiž aj 2,2-litrové štvorvalce. Avšak 3,2-litrový päťvalec s výkonom 147 kW (200 k) a krútiacim momentom 470 Nm znie lepšie, nie?

Lifestyle, ako sa patrí

Medzi trendy súčasných pick-upov patrí aj čoraz väčšie zameranie na „lifestyle“ – to znamená na zákazníkov, ktorí si pick-up kupujú pre imidž a každodenné používanie – nie preto, aby ním ťahali guľatinu hore-dole lesom. Väčšinou to dokazuje bohatá výbava známa z „civilných“ áut, asistenčné a bezpečnostné systémy, svetielka a dotykové obrazovky, pekné kolesá, ozdoby… A Ford má zo všetkých menovaných dostatok. Jeho kabína je naozaj pekná a kvalitne spracovaná. Súčasťou prístrojov sú hneď dva multifunkčné digitálne displeje, stredovému panelu kraľuje veľká dotyková obrazovka systému SYNC 2 a v odkladacom priestore pred voličom automatu sú dva USB porty. V testovanej verzii WildTrak je to celé zabalené do kvalitnej čiernej kože s oranžovým prešívaním, ktorú nájdete dokonca aj na vrchnej časti palubnej dosky. Ešte aj sedadlá vyzerajú super. Na tých zadných, pod ktorými sú praktické úložné priestory, je však príliš vzpriamený posed. Inak veľmi pekné – za toto by sa nemuselo hanbiť ani Mondeo. Lenže na čo by vám boli všetky tieto čačky, ak by ste na ceste nevedeli ani bezpečne predbehnúť auto? Preto vám veľmi odporúčam siahnuť po testovanom päťvalci. Výkon sa zíde, aj keď so sebou prináša trochu väčšiu spotrebu. Aj tak si myslím, že spotreba medzi 8 – 9 l/100 km nie je zlý výsledok. Prirátajte si k tomu síce tvrdší, ale dobre vyladený podvozok, ktorý neustále neposkakuje a netrasie sa, a máte auto použiteľné na každý deň. Najmä z rýchleho a ľahkého riadenia som mal dojem, ako keby som ani nesedel v takom veľkom aute.

Veľký potenciál

Výhodou veľkého päťvalca je jeho veľký krútiaci moment v nízkych otáčkach. To sa zíde v teréne, ako aj pri ťahaní ťažkého prívesu. Ranger utiahne brzdený príves vážiaci až 3 500 kg. V teréne je zas Ranger so zaradenou redukciou takmer nezastaviteľný. Ostré stúpania zvládne doslova na voľnobehu. Jediné, čo náš testovaný kus obmedzovalo, boli obyčajné zimné pneumatiky. S terénnymi by sa schopnosti Rangeru posunuli o dve ligy vyššie. Inak má auto v teréne dobré jazdné vlastnosti. Je pevné a dobre sa ovláda. Pri manévrovaní oceníte cúvaciu kameru. Mojou jedinou výhradou je absencia medzinápravového diferenciálu. Ranger je teda väčšinou zadnokolka. Pohon 4×4 sa síce dá pripájať až do rýchlosti 100 km/h, ale neodporúčame tak robiť, ak nie ste na nespevnenom povrchu, inak dochádza v zákrutách k nadmernému opotrebovaniu hnacej sústavy. Na snehu je zas auto so zapnutým pohonom 4×4 neobratné. V ťažkom teréne a so správnymi gumami by bol Ranger aj vďaka veľkému zdvihu kolies fantastický. Má dokonca aj zadnú uzávierku diferenciálu. Ak potrebujete, môžete využiť aj jeho asistent zjazdu z kopca či schopnosť zvládnuť brod do hĺbky 800 mm. A korba? Zmestí sa na ňu aj europaleta s nákladom vážiacim vyše tony! Veľmi milým detailom je nezávislé osvetlenie nákladného priestoru. Pre to všetko považujem Ford Ranger WildTrak za jeden z najlepších a rozhodne najkrajších pick-upov súčasnosti!

Čo treba uznať:                Ranger je pick-up, ako má byť.

Čo nám chýbalo:             Xenóny alebo LEDky, medzinápravový diferenciál, lepší posed vzadu.

Čo nás prekvapilo:         Dobré jazdné vlastnosti na asfalte, ľahké ovládanie v meste.

 

Ford Ranger 3,2 TDCi Duratorq A6 WildTrak

Cena a záruka:

Základ/test 22 990/36 795 € bez DPH

5 rokov/150 000 km

Motor: vznetový preplňovaný R5/20V, zdvihový objem valcov 3 196 cm3, max. výkon 147 kW (200 k) pri 3 000 ot.min-1, max. krútiaci moment 470 Nm pri 1 500 – 2 750 ot.min-1. Emisie CO2 228 g/km.

Jazdné výkony, spotreba:

0 – 100 km/h za 10,6 s,

vmax= 175 km/h, spotreba výrobca/test 8,7/8,9 l/100 km.

Náklad. priestor – d: 1 549 mm š: 1 560 mm š(min): 1 139 mm

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov