Automagazin.sk
Oficiálne stránky najčítanejšieho motoristického magazínu na Slovensku


Volvo V40 D2 AT Momentum: Musím ho vrátiť?

Volvo V40 dostalo facelift a my sme sa s ním mali možnosť zoznámiť v kombinácii naftového štvorvalca D2 a šesťstupňovej automatickej prevodovky.

Kompaktný model V40 je pre Volvo dôležitým modelom, a tak mu po piatich rokoch doprialo osvieženie. Nová je predná maska a nárazník a tiež Full LED reflektory s motívom denných svetiel, ktorý už poznáme z modelov XC90, S90 a V90. Zmenám sa nevyhli ani zadné partie. V ich prípade vývojári upravili grafiku zadných skupinových svetiel a nárazníka. Do akej miery však dokáže byť konkurentom nemeckých prémiových značiek v triede luxusných kompaktov?

Posaďme sa do interiéru. Príjemné a veľmi pohodlné sedadlá s bohatým rozsahom nastavenia, kvalitné materiály podčiarknuté príkladným vypracovaním. Miesta mám dosť na predných aj zadných sedadlách (v rámci triedy samozrejme). Moderné technológie auto dávkuje skôr konzervatívnejším než prvoplánovým „hurá“ spôsobom. A aj toto je podľa mňa znak vyspelosti a prémiovosti auta. Obsluha toho, čo vodič denne využíva, teda multimediálneho systému, adaptívneho tempomatu a navigácie je bezproblémová.

K prémiovosti auta prispieva aj podvozok. V zákrutách sa nakláňa minimálne, dobre filtruje nerovnosti a nie je prehnane tvrdý. Iste, naše auto malo disky s priemerom 16 palcov a pneumatiky s vyšším profilom. Preto ak nie ste zamilovaný do nízkoprofilových, odporúčame zostať pri nich.

O pohon sa staral dvojlitrový turbodiesel s maximálnym výkonom 88 kW (120 k) spriahnutý so šesťstupňovou automatickou prevodovkou. Ak budete chcieť, zmenu prevodových stupňov môžete robiť aj manuálne pákou radenia. Prevodovka využíva silu motora, a tak radí skôr uvážlivo ako neuroticky. Pri pokojnej jazde radí už na úrovni 1 800 ot.min-1, ak pritlačíte plynový pedál až na podlahu, pustí motor až k otáčkam 4 000 ot.min-1. V prvom prípade je zmena prevodového stupňa príjemne mäkká, v druhom samozrejme zjavná. Čo však nemožno považovať za nedostatok, k športovej jazde to predsa patrí.

Ešte sme zostali dlžní odpoveď na otázku zo začiatku textu. Volvo V40 si to v kultivovanosti, cestovnom pohodlí a modernej bezpečnostnej výbave pokojne rozdá s prémiovou trojkou. A pridá k tomu šarm a štýl „made in Volvo.“

Peter Lacena, foto: autor

 

Čo treba uznať: Kultivovanosť a kvalita interiéru.

Čo nám chýbalo: Väčší batožinový priestor (335 dm3)

Čo nás prekvapilo: Dobrá spotreba.

Cena a záruka: Základ/test 22 800 €/33 570 €; 2 roky/bez obmedzenia km

Motor: preplňovaný vznetový R4/16V, zdvihový objem valcov 1 969 cm3, max. výkon 88 kW (120 k) pri 3 750 ot.min-1, max. krútiaci moment 280 Nm pri 1 500 – 2 250 ot.min-1. Emisie CO2 101 g/km.

Jazdné výkony, spotreba: 0 – 100 km/h za 10,5 s, vmax = 190 km/h, spotreba výrobca/test 3,8/5,2 l/100 km.

 

 

 

 

 

 

 

 

Pridať komentár

Vaša emailová adresa nebude zverejnená.

Odoslaním vyjadrujete súhlas s podmienkami Ochrany osobných údajov